Kysymyksiä ketjuista ja rattaista
- xl8r
- 3WD
- Mönkijä:: Bashan BS250-11B
- Viesti:
Kysymyksiä ketjuista ja rattaista
Tulikin sitten lyhyt ilo, kun sain mönkijän käymään kunnolla. Näyttää olevan rattaat aivan loppu ja nyt pitäisikin sitten uusia alkaa taikomaan jostain. Vastaan tuli kuitenkin tällainen tieto, että 200 cc on kuulemma 428:t ketjut, kun taas 250 cc mallissa 520. Pitääkö tämän paikkansa? Ja toinen kysymys kuuluukin, käyvätkö 200 cc:n rattaat suorilta tuohon 250 cc:hen?
- Alapesukarhu
- 2WD
- Mönkijä:: Bashan 250 TL
Re: Kysymyksiä ketjuista ja rattaista
Ketjutietosi pitävät paikkansa ja 200cc rattaat ei käy suoraan...
Mikäs sulta rattaat on syöny?
Vai tuntuuko siltä että ketjut hyppii yli hampaiden? Jos näin on, niin luulen että sulla on takarattaan hubista spoorit sileenä, ja menee hitsaushommiksi.
Vai tuntuuko siltä että ketjut hyppii yli hampaiden? Jos näin on, niin luulen että sulla on takarattaan hubista spoorit sileenä, ja menee hitsaushommiksi.
- xl8r
- 3WD
- Viesti:
Paha mennä sanomaan, että mikä tuon on aiheuttanu, mutta takaratas näyttää nyt lähinnä sirkkelin terältä eli hyppi aika himputisti ketjut ylitte kun tänään kävin sillä töissä :/ Se pisti silmään, että kun tossa tallissa nyt tota tökin, huomasin, että takarataskin näyttää olevan pahasti löystyny, liikkuu ikävästi sivusuunnassa ja muutenkin pyörii vähän löysänä. Lieneekö ottanut eilen sitten lopullisesti itteensä, kun akun tyhjennettyä tuupin sitä kylmilteen käyntiin tossa autotallissa :/ No, muutenkin varmaan tarttee pistää mönkkäri talviteloille pikkuhiljaa, tarttis keksiä paikka missä ton osiks lyö. Lähin paikka kun itellä, missä tuon vois purkaa on tällä hetkellä Valkeakoskella...Kimi kirjoitti:Mikäs sulta rattaat on syöny?
Tuo on aika lailla tyyppivika, että tuosta hubista katoaa ajan myötä spoorit ja sitten käy juuri tuolleen. Jos pääset vekottimella vielä liikkeelle, "tai jos et, niin hinataan" niin mulla on talli ja hitsausvehkeet Laajiksessa. Se ei ole kuin muutaman minuutin homma ja ratas pysyy taas paikallaan ja loppuu oireilut siihen.xl8r kirjoitti: Se pisti silmään, että kun tossa tallissa nyt tota tökin, huomasin, että takarataskin näyttää olevan pahasti löystyny, liikkuu ikävästi sivusuunnassa ja muutenkin pyörii vähän löysänä. Lieneekö ottanut eilen sitten lopullisesti itteensä, kun akun tyhjennettyä tuupin sitä kylmilteen käyntiin tossa autotallissa :/ No, muutenkin varmaan tarttee pistää mönkkäri talviteloille pikkuhiljaa, tarttis keksiä paikka missä ton osiks lyö. Lähin paikka kun itellä, missä tuon vois purkaa on tällä hetkellä Valkeakoskella...
Älä hyvä mies, mihinkään talviteloille mönkkyä laita. Talvellahan se riemu vasta alkaa, kun pääsee lumisille ja jäisille baanoille huristelemaan.

- xl8r
- 3WD
- Viesti:
No perskeles, ompas ihanaa huomata, että maailmassa on vielä avuliaita ihmisiäKimi kirjoitti: Tuo on aika lailla tyyppivika, että tuosta hubista katoaa ajan myötä spoorit ja sitten käy juuri tuolleen. Jos pääset vekottimella vielä liikkeelle, "tai jos et, niin hinataan" niin mulla on talli ja hitsausvehkeet Laajiksessa. Se ei ole kuin muutaman minuutin homma ja ratas pysyy taas paikallaan ja loppuu oireilut siihen.
Älä hyvä mies, mihinkään talviteloille mönkkyä laita. Talvellahan se riemu vasta alkaa, kun pääsee lumisille ja jäisille baanoille huristelemaan.

Eiköhän se mahdu ihan hyvin, tilaa pois, niin saat aparaatin kuntoon.
- xl8r
- 3WD
- Viesti:
Noniin, nyt on ketjut ja rattaat tilattu, nyt alkaa taas se raskain osio: paketin odottaminen. *tulisnyjo*
- xl8r
- 3WD
- Viesti:
Hell yes. Posti lahjakkaasti evottanut paketin toimittamisen, onneks rupesin selvittämään asiaa. Paketti hienosti tullut suomeen asti ja jopa postiinkin melkein 3 viikkoa sitten, eipä vaan posti viitsinyt minua asiasta muistuttaa. Paketti olis lähteny viikonloppuna takas kohti saksaa, käyn nyt sit tänään sen hakemassa 
Isot propsit muuten tolle narin-designille saksan ebayssä, kaveri jakso ihan tosissaan viel selvittääkkin et mihin toi paketti on kadonnu ja piti huolta, että tieto myös mulle tulee siitä. Suosittelen kyl lämpimästi kaikille, jokka miettii tilaamista siltä, tilaus olis ollu mulla (ilman postin evottamista) alle viikossa ja hinnatkin on kaverilla ihan kohdallaan.

Isot propsit muuten tolle narin-designille saksan ebayssä, kaveri jakso ihan tosissaan viel selvittääkkin et mihin toi paketti on kadonnu ja piti huolta, että tieto myös mulle tulee siitä. Suosittelen kyl lämpimästi kaikille, jokka miettii tilaamista siltä, tilaus olis ollu mulla (ilman postin evottamista) alle viikossa ja hinnatkin on kaverilla ihan kohdallaan.
- xl8r
- 3WD
- Viesti:
Noniin, uudet rattaat kiinni ja sisäänajokin suoritettu. Todella iso kiitos Kimille tämänpäiväisestä kaikin puolin, että pääsin taas tien päälle
Niin uskomaton fiilis vetää raekuurossa urku auki <3

Eipä kestä, tai toivotaan että mönkky kuitenkin kestää.xl8r kirjoitti:Noniin, uudet rattaat kiinni ja sisäänajokin suoritettu. Todella iso kiitos Kimille tämänpäiväisestä kaikin puolin, että pääsin taas tien päälleNiin uskomaton fiilis vetää raekuurossa urku auki <3

Ja oli ihan helppo homma, välillä näytti pajan lattialla olevan enemmän irralisia osia, kuin mitä tuommoiseen keksintöön saa ikinä kiinnitettyä.