Muun liikenteen joukossa

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
Vääpeli
3WD

Muun liikenteen joukossa

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

Kuinka muut tienkäyttäjät ovat suhtautuneet mönkijään?
Ovatko pitäneet tasa-arvoisena vai onko pitänyt antaa periksi liikennesäännöissä tyyliin isommat ensin :cry: ?
Uutena ilmiönä liikenteessä varmaan kaikenlaista on sattunut.

Toivottavasti me itse hoidetaan kulkemiset asiallisesti jottei
joku :evil: saa aihetta mönkkärin vastaiseen kansan kiihottamiseen...

Omalla kohdalla ei kummoisia ole sattunut.Mitä nyt hiihtävät aivan
niskassa...
jr
Tracks

Viesti Kirjoittaja jr »

No, eipä kummempaa ole ollut... lähinnä uteliaita katseita ja perseessä roikkuvia autoja vaikka vauhtiakin olis riittävästi. Toisinaan jotkut ohittavat ja jäävät eteen nutaamaan, haluavat kenties nähdä mikä prkln vehje edessä meni :)

Kylillä on ISOMPI ensin menettely toiminut, aina on siis ensin päässyt 8)
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei ne kait kovin vastaan tuota laitetta ole. Aina, kun ihmiset näkevät tuolla liikenteessä, niin ovat hymy korvissa ja moikkailevat, vaikka puoliakaan en tunne. :D Mönkkärillä, kun olen liikenteessä, niin aina olen herrasmies. Sama juttu, kuin kaksipyöräisellä aikoinaan. Parempi itse luovuttaa, kun kuitenkin itse siinä loppu pelissä häviää. :wink:
OH3GNY
4WD

Viesti Kirjoittaja OH3GNY »

Samat kokemukset täältä Tampereelta että hyvin tuolla liikenteessä pörrätään.
Muutamia hurjia ohituksia/ perässä nuuskioita on ollu,mutta ei pahempaa.
Matalaa profiilia pidän kun Pollella tiellä liikun..pidetään nokka maassa kun lähdetään liikennevaloista.. :P..ei kannata pilata mönkkäri mainetta.
Yleensä nuoremmat vilkuttelee ja huitoo,kun näkevät kömpijän.
Vanhemilla on katse että oooooh,mikä hålvete tuo on ? :lol: :lol:

Ihan kiva on päästellä,varsinkin kun tuolla polle 500:sella ei jää jalkoihin,ATP330:sellä aikoinaan oli vähän tunne että tukkona ollaan.. :roll:
Isorotta
Noppeli

kommenttia stadista

Viesti Kirjoittaja Isorotta »

Mä olen nyt ajanut ihan ensimmäiset 800 kilsaa täällä stadin keskustassa polaris scrabler 500:sella. Täysin uusi kokemus koska normaalisti mulla on käytössä gikseri ja jotain kuraskoottereita, tosin se mun rakas gikseri ei nyt oikein talvella sovellu tieliikennekäyttöön.. siksi siis mönkijällä! Mä olen 20 vuotta ajanut moottoripyörällä ja nykyisin autoilijat osaa ottaan ne aika hyvin huomioon.
MUTTA mönkijää kohtaan ne on todella vittumaisia ainakin täällä stadissa. Ensinnäkin autoilijat ei todellakaan osaa hahmottaa mönkijän nopeutta vaan kääntyvät viimehetkellä eteesi koska eivät halua jäädä moisen traktorin perään.
Toiseksi, liikennevaloissa esimerkiksi, jengi änkee kuin viimeistäpäivää joka puolelta sun eteen ja yrittävät kiihdyttää niin oikealta kuin vasemmalta sun ohi etteivät jää taakse roikuu. Hiton kätevää varsinkin kun keskustassa on 30 rajoitus.

Kaupungin ulkopuolella jossa mä tietenkin annan pollelle niin paljon happea kuin hanasta saa. Mä pääsen sillä sellaista reilua satasta jos on myöntätuuli ja loiva alamäki. Oikeesti, alussahan sillä ei päässyt edes kuuttakymppiä vaikka olis työntänyt. Mun oli ihan pakko säätää se uudelleen hieman paremmin täkäläiseen liikennekulttuuriin sopivaksi.
Joka tapauksessa, tuolla kehän toisella puolella kun mä huristelen vaikkapa 60 alueella 70 mun mittarin mukaan.. niin jokaisen, siis ihan jokaisen on aivan pakko päästä musta ohi voidakseen sitten körötellä kärryineen mun edessä. Siis niin älyvapaata hommaa kuin olla vain voi.
Sit kun lisäät siihen kaikki sivutieltä eteesi kääntyjät niin alkaa riemu päästä valloilleen.

Mut oikeesti mönkijällä ajaminen on aivan yhtä hauskaa kuin moottoripyörällä joten siellä oman kypäräni sisällä mulla on sellainen korvasta korvaan hymy. Eikä muiden tötteröinti haittaa oikeastaan yhtään.

Niin ja hei, ne jalankulkijat. Voi herranjestas sentään ku jengi ei meinaa pysyä kalsareissaan kun mä rymistelen vempaimellani pitkin kallion katuja. Jotkut ihan jähmettyy, niitä kait pelottaa että kun mä kerran olen niin hullu että ajan moisella hökötyksellä niin tuskin mä mitään mistään liikennesäännöista välitän ja voin vaikka ihan yks kaks päättää ajaa suojatiellä köpöttelevän mummelin yli pariin otteeseen.
Eniten mua kuitenkin ottaa nuppiin ne "Pesän idiootti" huutelut ja "painu takas landelle kusipää!" komentelut joita nuo kadulla jalkavoimin etenevät iloiset veronmaksajat mulle koilottaa.
Kerran keskellä koleaa päivää manskulla liuta hyyppiä käveli suojatien yli ihan mun edessä. Yks huusi kamuilleen et kato kerpele, mönkijä. Kaikki pysähty siihen mun eteen naureskelemaan ja huutelee kuinka tyhmän näköistä. Silleen ihan coolia meininkiä.

Toi nyt meni ihan siis täysin sivuun aiheesta kun kysyjä kysyi autoilijoista. Tosin mä en ole enää varma miksi mä aloin kirjoittaa tähän kun tais aihe hieman unohtua.. hmm..

Mut joo.. ihan kivaa ajaa mönkijällä. Todella hauskaa se on kunhan pääsee keskustan ruuhkista pois.

Mut moikatkaa meitä motoristeja sit keväällä kun taas pörinäkausi alkaa. Kuulutaan kuitenkin vähän samaan laumaan, vaikka mönkkärihyypät nyt pitää itseään niin 'herrasmiehinä' ja motoristit taitavat olla heille vain joukko lainsuojattomia, vaiko?!??!

Jepulis, hyvät joulut jos monelle.
OH3GNY
4WD

Viesti Kirjoittaja OH3GNY »

Heh,kovaa meininkiä siellä stadissa.
No juu on sitä täällä Tampereen keskustassa 40 km/h ja pikkusen on sellasta "kiilaus" touhua..mutta eipä tuo minua ole haitannu.
Myös joskus yrittävät saada liikennevaloissa kisaileen,mutta eivät taida tajuta että Polle ottaa asfaltin rullalle tarvittaessa..heh.

Kerran myös joku "poika porukka" huuteli minulle jotain hämmentävää :D :D .
Ajattelen että jos jollain ottaa pattiin mönkkärillä ajo ja alkaa huuteleen ,niin laitan sen kateuden piikkiin.
Ei joka "pojalla" ole varaa ostaa tieliikenteeseen kömpijää.
Ilo mielin kerron kömpijästäni jos joku vaan tulee jutulle,mutta yleensä kattelevat kaukaa ja ihmeissään.

Ja tietysti morjestellaan Motoristeja,viime kesänäkin oli käsi aina pystyssä ja erittäin moni myös kuittas tervehdyksen.

Hyvät Joulut koko mönkkäri kansalle :D :D
Reima
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reima »

Allekirjoitan tuon perässä roikkumisen pääkaupunkiseudulla täysin. Vaikka ajelee rajoitusten mukaan ja joskus muutaman km/h:n enemmän, että ei varmasti ole tientukkona, niin aina on joku hanurissa kiinni. Sitten pitää vielä ohitella aivan järjettömissä paikoissa.

Noh, onneksi Loncinissa on lukkiutumattomat jarrut :D , niin jää arvon autoilijoille enemmän aikaa pysähtyä tiukan paikan tullen.
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Siinä oli erittäin HYVÄ selitys miksi ei kannata asua helsingissä :lol: :lol: :lol: :wink:

sanoitko kun pääsit kotiin kuten tv-mainoksessa:Kaikenmaailman törppöjä taas liikenteessä..... :lol: :lol:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Alkkari
3WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alkkari »

Täällä Hyvinkäällä olen saanut ajella kutakuinkin yksikseni jo viime helmikuusta lähtien, mitä nyt muutamia vierailevia tähtiä ja tietenkin tuo J.Kivi on yrittänyt roikkua perässä kylällä kurvaillessa :lol: Hyvin on kanssa autoilijat käyttäytyneet täällä. Aina kun ehtii vähän kuskeja kurkkia niissä autoissa, niin ovat joko olleet ihmeissään :shock: tai iloisen näköisiä. :lol:
Enempikin tuntui tuossa kesällä nuo motoristit olevan kärttyisiä meikäläisen ajeluista. Eräskin custom-motoristi tuolla Kytäjän mutkatiellä ajeli kuuttakymppiä kahdeksankympin alueella, ja kaunis kesäpäivä kun oli, päätin mennä siitä ohitse.
Ja siitähän se partajeesus sitten ilmeisesti tosissaan katkoi verisuonia päästään, kun lähti perään. Ja minähän tietysti herrasmiehenä kisaan mukaan. Mutkia oli tiessä todella mukavasti, ja kun kustomilla oli pakoputket muutamassa mutkassa kipinöineet kivasti asfalttia vasten, setä sitten totesi ettei pysy vauhdissa mukana :lol:
Muuten on tullut joitain kommenteja tyyliin v*tun hullu, mitä sä tolla teet, osta prätkä, jne... 8)
Opinion is like an asshole, everyone got it. -Callahan
blue Honda Trx
Tracks

Seisooko se sinun suzukis kauppalankadulla yhden liikkeen ulkopuolella?
ARant
6WD
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700

Viesti Kirjoittaja ARant »

OH3GNY kirjoitti:Heh,kovaa meininkiä siellä stadissa.
No juu on sitä täällä Tampereen keskustassa 40 km/h ja pikkusen on sellasta "kiilaus" touhua..mutta eipä tuo minua ole haitannu.
Mönkkärillä en ole pääkaupunkiseudulla (tai muuallakaan kuin Kuhmoisissa) ajellut, vaan kokemus on kertynyt fillaroiden ja jalkapatikassa .. siis pääkaupunkiseudun (ja Kuhmoisten) lisäksi Tampereelta, Jämsästä ja Turusta. Ja surullinen lopputulema on se, ettei pääkaupunkiseutu taida liikennekulttuurin suhteen olla Suomea ollenkaan, vaan jokin 'Länsi-Moskova'. :?

Mitä liikennemönkimiseen Kuhmoisissa tulee, siitä ei ole ihmeempää raportoitavaa. Liikenne pienessä kirkonkylässä on siksi vähäistä, että sekaan on mahtunut.
OH3GNY kirjoitti:Kerran myös joku "poika porukka" huuteli minulle jotain hämmentävää :D :D .
Ajattelen että jos jollain ottaa pattiin mönkkärillä ajo ja alkaa huuteleen ,niin laitan sen kateuden piikkiin.
Veikkaisin pikemminkin jotain yllättymistä ja vierastamista - joillain ihmisillä kaikki outo ja yllättävä herättää aggressioita. Esimerkiksi joskus parikymmentä vuotta takaperin aloin pitää kypärää fillaroidessani - mikä ei siihen aikaan ollut mitenkään tavallista, ainakaan kaikissa osissa pääkaupunkiseutua. Siitä sitten seurasi ajoittaista 'vekkulia' huutelua - 'paras' oli kai pultsaripoppoo, joka murisi, että "tuu s**tanan kypäräpässi tänne niin kokeillaan KIRVEELLÄ mitä se kestää'. Pahasti oli kolina jo aivosolut liuottanut ..
blue Honda Trx
Tracks

Muistan kun silloin 20vuotta sitten pyöräilin kilpaa niin kypärät oli sellaiset hienot nahkaremmit jotka meni pään yli :lol: :lol:
Alkkari
3WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alkkari »

blue Honda Trx kirjoitti:Seisooko se sinun suzukis kauppalankadulla yhden liikkeen ulkopuolella?
Kyllä, liikkeen edessä jöpöttää about 6 päivää viikossa. Jos olet liikkeellä nii tuu poikkeen sisällä, kahvit tarjoon kyllä. :)
Opinion is like an asshole, everyone got it. -Callahan
blue Honda Trx
Tracks

tuleehan siitä ohi ajettua silloin tällöin kun tavaraa ajaa hyvinkäälle,useasti katsellut mikäs mönkkäri se siinä seisoo.
Barossa
Tracks

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Vuosi sitten liikenteessä, uteliaita katseita ja hymyileviä naamoja.
Nyt tuntuu siltä että miltein jokaisen suupielet on alaspäin??
Viimeks tänään ajelin jonossa Orivedeltä Eräjärvelle, vajaat 20 kilometriä rauhallista ajoa 60 - 80 km/h, etäisyyttä edellä ajavaan autoon n. 30-40 metriä. Perillä takana ajaneesta autosta ukko ja akka, molemmat toivotti meikän alimpaan halvattuun, ilmeiden perusteella...eikä niitten takana ajanu äijä ollu yhtään ilosempi. V..tu, parempi ku kattelee maisemia eikä muitten ilmeitä. Ne on nääkin lukenu mönkijävastaisia yleisökirjoituksia ja tottahan ne on ku lehres niin lukee.. :(

No. Sunnuntai 9. 7 joskus puolenpäivän aikaan tai vähän myöhemmin lähdetään pikkuteille. Ruutana/Orivesi/Juupajoki/mettäjärvi jonka näkösyvyys 13m! uimapaussi jos ei ole sukeltelijoita/Talviainen/Länkipohja, tankkaus ja kaffepaussi/ Västilä/Orivesi/Ruutana. Reitin pituus n. 150km eli ei paha. Itellä alkaa reitti Oriveestä mutta Koala lähtee Ruutanasta. Jos joku haluaa mukaan niin YV.viestiä Su. klo.11.00 mennessä.
Vastaa Viestiin