Morjensta päivää! Viitsisikö kukaan joka on vaihtanu nokkaketjua itse laittaa tänne pienimuotoisen tai vaikka isompimuotoisemman työselosteen kuinka kyseinen homma tapahtuu (kuvatkin operaatiosta ois kivoja) ja onko mitään erityistä huomioitavaa (tarviiko uusia tiivisteitä tai muuta sellasta). Kiitoksia jo etukäteen. Ainiin ja puhehan oli tosta 450:sta kamppeesta
Se akti on hyvin yksinkertainen mutta kannattaa joo lukea ajoitusmerkeistä ennen sitä.Niiden paikat on kyllä kerrottu tälläkin foorumilla jo useammassa topikissi.
En antaisi rahojani moisesta hommasta kenellekkään muulle.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne.. Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Joo itse työ ei ole vaikea ja onnistuu perustyökaluilla.Tarvitset muutaman tiivisteen vaikka on porukka laittanut ehjät vanhat tiivisteetkin takaisin mutta suositus olis laittaa uudet.Tosissaan tarkkana merkkien kanssa ettei tartte heti avata uudestaan.Ohjeita en just tolle koneelle osaa heittää mutta omassa on -öljyt pois- oik,poski auki - yläkerta auki - merkit kohilleen - ketju irti ( ylä kerrasta nokka irti niin ketjuun tulee löysää ) tarkkana ettei merkit siirry- uusi ketju paikalleen - tarkista kireys- palikat paikalleen ja tossa kannattais kattoa samalla venttiilien välykset kun kone on jo auki. Ammattilaiset heittää tähän kohtaan paremmat ja tarkemmat ohjeet. Mutta kysele myös mitä joku paikallinen paja ottaa hommasta niin voit yllättyä positiivisesti .
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
ite oon pärjänny samoilla venakopan ja kytkinkopan tivareilla n.6 koneen aukaisua.
tohon pete-801 selostukseen vielä lisäks että ketjunkiristin kokonaan irti tai lukitset sen auki asentoon rojektin ajaks, se ketju tulee yläkautta pois ja uus samaa reittiä takasin paikalleen, tarkista venavälysten lisäks laahaimien kunto.
momenttiväännin on perus
kalujen lisäks hyvä olla.
etukatteet, tankki, jarrupoljin, venttiilikoppa,koneen sivuposki, muutama öljyputki ja pakoputken alkukäyrä piti ottaa ainakin irti. öljyt ja suodatin kannattaa laitta uudet kun ne pitää pois ottaa kuitenkin nokka aksilatkin piti ottaa irti että ketjun sai kääntymään ja nousemaan pois
suurin hankaluus oli saada se ketjunkiristäjä takaisin paikalleen, siinä olis tarvinnu extrakäsiä.
Ootkos aivan varma? sitä saa nimittäin hetken pyöritellä että ne on merkeissään.
Eihän ollut vaikea homma eihän?
Tai no katotaan että saatko sä sen vielä kasaan
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne.. Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
JJP kirjoitti:Ootkos aivan varma? sitä saa nimittäin hetken pyöritellä että ne on merkeissään.
Eihän ollut vaikea homma eihän?
Tai no katotaan että saatko sä sen vielä kasaan
Ei missään välissä ollu merkit kohillaan vaikka kuin pyöritteli. Aika arka ollu aina noita koneita purkamaan, mutta sieltä täältä neuvoja kyselemällä suht helppo homma.
Kyllähän tuo kasaan saadaan helpostikin kunhan osat tulee.
Muokkasin hieman viestiä, oli "te]" unohtunut lainauksen lopusta. Mika
Joo suhteellisen heleppo homma oli. aikaa vaan menee ku joutuu purkaan puol mönkijää koneen ympärilta pois. kiitos kaikille hyvistä neuvoista. Ps. muuten meni remontti hyvin mutta testi lenkillä porsi taka-akselin laakerit.......remontti jatkuu....