CF-Moto 500 / Goes 520 - oliko hyvä hankinta?

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
goes 520 max
Noppeli

Viesti Kirjoittaja goes 520 max »

mitä mieltä olette yleisesti kyseisestä merkistä kannattaako ostaa. Koe ajoin 320max:ia ja 520 max:ia 320 tuntui pers tuntumalta jotenkin äkäisemmältä kuin isoveljensä,mutta nyt kysyisin onko kysenen merkki kannattava ostos.Ja miten on toiminut huollot ja varaosatoimitukset,ja onko ollut paljon vikoja. Testeissä on mainittu myös laiskaksi pitääkö paikkansa
harju
2WD
Mönkijä:: CF 500A TL

Viesti Kirjoittaja harju »

Katso CFMOTO osastosta. Se on sama peli eri värillä.
X-Race
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Parissa testissä olen törmännyt Goesiin. Niissä ainakin kehuttiin kohtalaista laatua, kun verrattiin kiinalaisten romujen laatuun joita ihan syystä haukutaan.
jjlettu
Noppeli

Viesti Kirjoittaja jjlettu »

Mulla on ollut käytössä n. 1kk toi goes 520 tl ja hyvin on pelittänyt, ainoa(t) heikkoudet on noi katteet on vähän jäykkää muovia + vaihde keppi oli alussa jäykkä, nyt ajettu 300km ja vaihteet toimii ok, hyvin pysyy polaris 700 efi:n perässä offroad ajossa :lol:
JaskaH
3WD
Mönkijä:: Linhai 520 EFI

Viesti Kirjoittaja JaskaH »

Tervehdys CF-Moto-palstalle!

Olen katsellut TL-mönkijää 400-500cc kokoluokassa, ja Goes/CF-Moto tuli esiin yhtenä vaihtoehtona. Haluaisinkin kuulla CF-Moto 500 / Goes 520 -omistajilta, että oletteko olleet tyytyväisiä peleihinne? Jos nyt voisitte valita, niin tekisittekö sen uudelleen? :biggrin:

Lähinnä siis kiinnostaa, että onko kampe ollut luotettava ja toimiiko kokonaisuus? Sen verran olen palstaa selaillut, että ilmeisesti moottorin ja pakoputken kiinnikkeet ovat heikko kohta, mutta onko jotain muuta, johon näissä pitäisi kiinnittää huomiota? Täällä oli muistaakseni yksi hyvä postaus, jossa oli puhetta iskareiden virkaa toimittavista pilleistä ja hervottomasta tärinästä maantieajossa, mutta taisi olla hieman liioiteltu? Pitääpä lukaista uudelleen.

Trapperia ja Linhaita miettinyt myös, mutta parin-kolmen vuoden ikäistä CF-Motoa/Goesia saisi 3-4 keurolla. Lisäksi näissä on isompi kone, erillisjousitus ja työvaihde. Omaan harrastuskäyttöön passaisi ihan hyvin käytetty ja vähän rispaantunutkin laite, jos perustekniikka on muuten toimivaa ja kestävää...

Kiitokset etukäteen kommenteista!
Antsu60
4WD

Re: CF-Moto 500 / Goes 520 - oliko hyvä hankinta?

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

Tuohon CF-Moto 500 / Goes 520 voisi kai lisätä Rally usa 500cc kun on sama moottori kuin motossa (cf 188) mutta kestävyydestä en osaa sanoa mitään. Korjatkaa jos väärää tietoa.
pullakuski
3WD
Mönkijä:: Mönkiät 2370

Viesti Kirjoittaja pullakuski »

JaskaH kirjoitti:Tervehdys CF-Moto-palstalle!

Olen katsellut TL-mönkijää 400-500cc kokoluokassa, ja Goes/CF-Moto tuli esiin yhtenä vaihtoehtona. Haluaisinkin kuulla CF-Moto 500 / Goes 520 -omistajilta, että oletteko olleet tyytyväisiä peleihinne? Jos nyt voisitte valita, niin tekisittekö sen uudelleen? :biggrin:

Lähinnä siis kiinnostaa, että onko kampe ollut luotettava ja toimiiko kokonaisuus? Sen verran olen palstaa selaillut, että ilmeisesti moottorin ja pakoputken kiinnikkeet ovat heikko kohta, mutta onko jotain muuta, johon näissä pitäisi kiinnittää huomiota? Täällä oli muistaakseni yksi hyvä postaus, jossa oli puhetta iskareiden virkaa toimittavista pilleistä ja hervottomasta tärinästä maantieajossa, mutta taisi olla hieman liioiteltu? Pitääpä lukaista uudelleen.

Trapperia ja Linhaita miettinyt myös, mutta parin-kolmen vuoden ikäistä CF-Motoa/Goesia saisi 3-4 keurolla. Lisäksi näissä on isompi kone, erillisjousitus ja työvaihde. Omaan harrastuskäyttöön passaisi ihan hyvin käytetty ja vähän rispaantunutkin laite, jos perustekniikka on muuten toimivaa ja kestävää...

4 kpl kiinalaisia on ollut ei kiitos enään jos ei pakko nyt toinen polle menossa ja aikaa jää muullekkin kuin huotamiselle eli nykyään mönkimään laite pesuun talliin .ja sit se odottaa seuraavaa ajokertaa
JaskaH
3WD

pullakuski kirjoitti: 4 kpl kiinalaisia on ollut ei kiitos enään jos ei pakko nyt toinen polle menossa ja aikaa jää muullekkin kuin huotamiselle eli nykyään mönkimään laite pesuun talliin .ja sit se odottaa seuraavaa ajokertaa
Sinulle lienee siis kertynyt ihan hyvin kokemuksia kiinalaisista. Oliko jokin vehkeistä Goes tai CF-moto? Miten se pelasi?
Brummbär
4WD

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

JaskaH kirjoitti:Tervehdys CF-Moto-palstalle!

Minulla on ollut Moto jo kesäkuusta 2007 lähtien, jolloinka sen uutena ostin. Mittarissa on nyt 1600 km, josta iso osa maantieajoa. Kolme pikkuvikaa on ollut, joista yksi keskeytti ajon sillä kertaa. Sylinterin etupuolelta halkesi alumiininen nippa, josta menee letku vesipumpulle. Jäähdytysnestettä alkoi siitä pihistä pihalle. Varaosa maksoi 10,- € ja vaihdoin sen itse. Seuraavat kaksi pikkuvikaa eivät ajoa estäneet. Töötti vaikeni jossain vaiheessa ja uusi osa maksoi 7,- €. Takavilkut ovat kehnot ja sateen jälkeen aina vettä täynnä, eivätkä sitten toimineet. Vaihdoin ne E-hyväksyttyihin ledivilkkuihin ja ongelma oli hoidettu. Kustannus 15,- €.
Iskarit ja jarrut ovat Motossani toimineet moitteettomasti. Pakoputken ja moottorin kiinnikkeet ovat kestäneet ilman murtumia. Katsastuksesta kampe mennyt huomautuksitta läpi. Asia, joka vielä hiukan kiusaa on vaihteiden takertelu. Se on ollut uudesta asti ja pikkuhiljaa parantunut, mutta esim. maastovälitykselle vaihtaminen vaatii kamppeen heiluttamista, jotta pykälä loksahtaa silmään. Toinen pikkuasia, joka liittyy siihen, että kyseessä on kaasutinlaite on se, että seistyään pitempään pakkasessa kampe ei meinaa suostua käynnistymään, vaan vaatii kaasuttimen lämmittämistä lämpöpuhaltimella, jonka jälkeen hörähtää iloisesti käymään.
Oma Motoni ei täristä maantieajossa, mutta alkuperäiset renkaat pitävät hirveää meteliä, kun nopeus menee yli 60 km/h. Vonkuna on kovempi, kuin moottorin pörinä.
Olen katsellut uutta ruiskukoneella varustettua Motoa ja koska sen hinta on hyvin kilpailukykyinen, niin todennäköisesti vaihdan nykyiseni siihen jossakin vaiheessa.
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
JaskaH
3WD

Kiitokset, Brummbär - juuri tällaisia sepostuksia tässä hain!

Kuulostaa hyvältä. Tuo vaihteiden takertelu taitaa olla tyypillistä näille vehkeille, mutta kaipa sen kanssa pystyisi elämään. Laite ei ilmeisestikään ole tuottanut pettymystä, jos nelisen vuotta jo samalla pelillä olet ajanut ja aiot edelleen merkissä pysyä.
Brummbär
4WD

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

JaskaH kirjoitti:Kiitokset, Brummbär - juuri tällaisia sepostuksia tässä hain!

Kuulostaa hyvältä. Tuo vaihteiden takertelu taitaa olla tyypillistä näille vehkeille, mutta kaipa sen kanssa pystyisi elämään. Laite ei ilmeisestikään ole tuottanut pettymystä, jos nelisen vuotta jo samalla pelillä olet ajanut ja aiot edelleen merkissä pysyä.

Senverran vielä lisäystä, että meikä on hyvin rauhallinen kuski (59v), joka ei aja kamppeellaan jatkuvasti "nupit kaakossa", eikä muutenkaan harrasta mitään laitteen ohjesäännönvastaista käyttöä. Oma käyttöni on kiinteistönhoidollista huoltoajoa suureksi osaksi, eli polttopuiden ja maa-ainesten roudausta mökillä ja kotona, sekä remonttikaman noutoa kyliltä peräkärrin kanssa. En ole ollut laitteella korviani myöten suossa tms. ekstremekäyttöä.
Kokeilin kerran kaverini uutta Polaris 800 mönkijää, joka on tuplasti kalliimpi kuin Moto, eikä se ollut edes kilvissä ja ihmettelin siinä täysin samaa vaihteiden takertelua kuin Motossakin oli uutena. Loppupäätelmäni oli, että ei se Polle niin paljon parempi ole, että minun kannattaisi siitä maksaa rutkasti enemmän kuin Motosta. Nämä ovat asioita, joita pitää huolellisesti harkita ja sinun kannattaa ensin tarkkaan määritellä mitä aiot sillä kömpijällä tehdä ja valita sen mukaan sitten kinkki tai joku muu.
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
miksa
2WD

Viesti Kirjoittaja miksa »

Mulla on ollut Moto joulukuusta 2008 ja kilsoja on rapia 3600.
Tähän asti ollaan elvitty ilman isoja murheita.Katteet ei mulla kestä ja ne onkin kaikki jo uusimisen tarpeessa.
Kerran jätti tien päälle kun remmi katkesi täydestä vauhdista.

Pieniä korjauksia olen tehnyt,kuten vetokoukun hitsaaminen runkoon(kiinnityspultit katkesivat kesken puusavotan) ja yhden piuhan juottaminen virtalukon pohjaan.
Parannellut olen aavistuksen panssarilla(8mm PE) ja iskareiden ja jousien vaihdolla.Renkaatkin laitoin paremmat ja isommat.
Pakkirajoitin on myös tullut ohitettua.

Suurin ongelma tähän asti oli saada leima.Päästöt oli todella suuret.Katsoin parhaimmaksi viedä moton huoltoon ja sieltä korjattiin kaikki ilmavuodot ja säädettiin seokset ja venttiilit kohilleen.Sitten ei ollut ongelmia leiman saannissa.

Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen ja aion ajella samalla laitteella velä useamman vuoden!
Can-Am Outlander 1000Max Pro T3 2016,ex-CFMoto 500 keltainen, tieliikenne
JaskaH
3WD

Kiitokset miksalle kommentista! Katteet taitavat tosiaan olla haurasta kovamuovia näissä. Lieköhän noita edes saatavana joustavammasta muovista tähän vehkeeseen.

Joka tapauksessa hyvä kuulla, ettei teknisiä murheita ole tuon enempää ollut.
running amateur
2WD
Mönkijä:: Can Am Outlander 500 XT

Viesti Kirjoittaja running amateur »

Jees, on ollut hinta/laatusuhde kohdallaan.
Työkäytössä on aurattu/lanattu ja ajettu tukkeja atv-expertin telikärryllä, jossa sähkönostin puomilla. Vapaa-ajan ajoa tiellä, kivikossa ja suossa, osuttu puuhun/kiveen eli parsittu on muoveja alumiinipellillä. Lisävarusteina on sammutin, vinssi ja pohjapanssari (alumiinia, poromiessarjaa) vetarinsuojineen ja kahvanlämppärit.
Variaattorikopan puolelta kytkinakselin juuresta tiiviste hajonnut, meni takuuseen, tämä tapahtui kahden viikon pakkasseisonnan (-20) jälkeen kun etelänloman jälkeen piti piha muka saada heti auratuksi eikä esilämmitykseen muka ollut aikaa.
Etuvariaattori hajosi tukkitöissä, ehkä ajoin variaattorin painot hieman loppuun. Toisaalta tukkiautokin kävi pari kertaa eli kuormiakin tuli vedettyä... Toisaalta hyvä että hajosi sillä takavarin jousta kiristettiin hieman poraamalla uusi kiinnitysreikä ja nyt remmi ei luista ja aivan hitaassa ajossa pitoa tuli lisää.
Peräkoukun kiinnityspultit hajosivat myös eli omassa on nyt kulmaraudoilla ja paksummilla pulteilla tuettu versio - eikä hajoa enää!
Konetta olen huoltanut/ huollattanut tuntien mukaan, etenkin etu- ja takaperien öljyt olen vaihtanut usein kuin myös moottoriöljyn.
Tampereella Motorpowerin huolto on osaava ja varaosia saa kivuttomasti ja HUOMATTAVAN edullisesti verrattuna ns. merkkivehkeisiin.
Huonona puolena pidän suht raskasta ohjausta ja jousia/"iskunvaimentimia" mutta silti seuraava mönkijä on goes 625 ruiskulla, toivottavasti kinkit saavat siihen joskus ohjaustehostimen, jouset ja iskunvaimennus sekä valot ovat jo parantuneet ja vinssikin on vakiona. Nykyisellä kuitenkin aion ajaa vielä ainakin pari kolme vuotta, jolloin se tulee 5-6 vuotiaaksi.
Olen 47-vuotias mutta hanaa vehje saa tarpeen mukaan, maantiellä matkavauhti heiluu 60 kahtapuolta, pisimmillään olen ajanut 140 km maantielenkin, pääosin hiekka- ja metsäautoteitä. Motoni olen ajanut myös puolitoistametrisien metsäojien yli, vinssiä on tarvittu välillä mutta sininen dymex- ei vielä ole katkennut edes tukkivinssissäkään, pisimmät tukit yli viisimetrisiä kuusia, halkaisija tyveltä miltei puolimetriä. Talvella on upottu kinokseen huolella ketjuineen. Eli on käytetty.
Summa summarum : Suosittelen!
ex Cf-Moto 525
ex Hyosung 400 (WORK 400)

koskaan ei saa luovuttaa - pitää vaan välillä antaa vähän periksi...

UMRY
MMC
xedson
6WD
Mönkijä:: Cf-Moto 500 & Honda CR-V
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xedson »

Oli hyvä hankinta, halpa mutta tähänasti ainakin toiminut.
Vaihtoehdot oli Honda tai Cf-Moto ja päädyttiin motoon, enkä ole päivääkään katunut vielä...
Viat:
-Kerran polttoaineen suodattimen letkuliitoksesta valui lähes tankillinen bensiiniä lattiakaivosta maahan. Korjaus: uusi liitin siihen ja moniin muihinkin kohtiin, kiinalaiset rautalanka kiristimet eivät selvästikkään ole kauhean tiiviitä. 1-v vanhana
-Starttirele alkoi pätkimään ja lopulta otti loparit. Hinta 20€ merkkiliikkeestä. 2-v vanhana

Ainut kerta kun on jättänyt käynnistymättä oli tuo starttirele ja silloinkin lähti käsin käyntiin.
Käyttö ollut lumenaurausta ja puunajoa. Oma käyttöni on koneelle aika raakaa eli menen paikasta kuin paikasta, joten pohjapanssari on ollut kovilla.

Suosittelen jos vain on valmius siihen että jonain päivänä saattaa tulla pientä vikaa.
CF-Moto 500 4x4 Camo (kilvetön) http://kuvablogi.com/blog/16020/
Vastaa Viestiin