Honda 350 FM/FE vaihteet
Honda 350 FM/FE vaihteet
Olen yrittänyt elää jo neljä vuotta ilman mönkijää, mutta ei tästä taida
tulla mitään ja olen ajatellut hankkia taas sellaisen. Merkki on kyllä päätetty, mutta tuossa otsikossa selvisikin se ongelma. Eli onko tuo
sähköinen vaihteiston ohjaus käytettävyydeltään ja kestävyydeltään
hintansa arvoinen. Edellinen laitteeni oli vanha kolmisatanen jalkavaihde
ja silläkin pärjäsi, kun ei paremmasta tiennyt, mutta kuitenkin... On näet
asia niin, ettei oikein pienellä pihapyörittelyllä asia selviä ilman kuormaa
ja kylmällä laitteella vielä.
tulla mitään ja olen ajatellut hankkia taas sellaisen. Merkki on kyllä päätetty, mutta tuossa otsikossa selvisikin se ongelma. Eli onko tuo
sähköinen vaihteiston ohjaus käytettävyydeltään ja kestävyydeltään
hintansa arvoinen. Edellinen laitteeni oli vanha kolmisatanen jalkavaihde
ja silläkin pärjäsi, kun ei paremmasta tiennyt, mutta kuitenkin... On näet
asia niin, ettei oikein pienellä pihapyörittelyllä asia selviä ilman kuormaa
ja kylmällä laitteella vielä.
- juniorijussi
- Tracks
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Viesti:
Mulla 2002 vuoden menopeli ja ongelmia kyseisessä nappisysteemissä ei ole ollut.Kerran lakkasi pakki menemästä päälle kun risu osui jollain ihme konstilla irroittaan piuhan koneen perästä
Muuten tyytyväinen.Itse suosittelen sitä.Hätätilassa saa kytkettyä mukana tulevalla työkalulla vaihteet päälle jos napit ei toimisi jostain ihme syystä

Muuten tyytyväinen.Itse suosittelen sitä.Hätätilassa saa kytkettyä mukana tulevalla työkalulla vaihteet päälle jos napit ei toimisi jostain ihme syystä

Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
Joo minulla myös toi kyseinen FE malli. Sain sen kotiin vasta viime perjantaina kun liikkeessä ei ollut paikalla niitä lumilevyn monkijän pohjaan tulevaa kiinnike osaa niin se ootatti 2vk ja sitten ei tullu maahantuojan kautta niin ne tilas sen muualta
. Ei mulla ollu kiire saada sitä uutta mönkijää kun pakkasiakin ollu niin ei muutenkaan ois pystyny ajamaan.No joka tapauksessa vasta vaivaiset 3h/ 50-60km ajettu ja ihan hyvin siihen asti ainakin ovat vaihteet pelanneet
Ainut minkä olen huomannut kun ajan vielä hieman hiljaksiin kun sisään ajoo eikös semmonen 6h kannata ajaa? Niin se vaihteen vaihto käy huomattavasta tasasemmin kun ei ihan pintakaasulla vaihtele vaan antaa vaihteiden välillä kierroksia enempi. Jos liian pinta kaasulla vaihtaa niin laatikossa nasastaa enempi kun jalka vaihteilla vaihto.Syynä tähän voi olla, että en vielä tarpeeksi ole ajanut, jotta olisin nappeihin tottunut tai sitten niiden toiminta on uutuuden karhee
Saattoi olla tyhmä kommentti mutta kirjottelin kumminkin
En vielä yli 45 km/h ees 5 vaihteella oo kerenny ajaa
Lyhkäsiä suoria ja pitää vielä opetella kunnolla hallihtee uus vehe. Välillä omassa ajotyylissä hieman pelottaakin liian hiljainen "raskas" ajo tyyli joka johtuu uuden vempeleen suojelu vaistosta
Tulipas taas romaani

Tulipas taas romaani

- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Ei niissä nappivaihteessa ole oikein ollut mitään ongelmia,aina ovat toimineet.oli sitten -50 tai +40,ainoa vaan jos akku niin huono ja tyhjä niin ei tahdo mennä vaihteet napista päälle,mutta sitä ongelmaa ei taida esiintyä uusissa mönkkäreissä...
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
- juniorijussi
- Tracks
- Viesti:
Nyt tuli ajettua 175km -20 ja pienintäkään ongelmaa ei napeissa ollut.Toimii kuin rasvattu.Kangasniemen reissussa tuli yks moka napista kun oli iso mäki ja vauhtia sopivasti niin montusta hypähdettyä käsi osui vahingossa nappiin ja vaihde meni 3 niin siihen sitä jäätiin mäkeen.Pieni peruutus ja mäki ylös.Todella kätevät nuo napit mutta vahingossa voi vaihde muuttua 

Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
sama laatikko
niin, sama vaihteisto niissä molemmissa on,,solenoidia vaan ohjataan napeilla ylös ja alas,,,ei siinä sikäli mitään, ehkä jos meren jäällä on 15-20 v vanha kone,,saattaa piuhoissa, tai liittimissä tehä kiusaa
foreman trx-400,,ihan jalkavaihtaen
foreman trx-400,,ihan jalkavaihtaen
honda foreman 500 & 680i rincon
-
- 2WD
fe vaihteet
ettei pelkkiä kehuja niin täältä tulee...
Joo eli on 350fe, pakki ei meinaa mennä päälle, kun pistää vapaalle mittari alkaa näyttää nopeutta vaikka on paikallaan. Ja tämän huomattuaan elektroniikka ei kytke pakkia päälle.
Mikä vikana?
Joo eli on 350fe, pakki ei meinaa mennä päälle, kun pistää vapaalle mittari alkaa näyttää nopeutta vaikka on paikallaan. Ja tämän huomattuaan elektroniikka ei kytke pakkia päälle.

Mikä vikana?
- juniorijussi
- Tracks
- Viesti:
Re: fe vaihteet
Epäilisin anturivikaa tai jotain muuta oikosulku mahdollisuutta.heito kirjoitti:ettei pelkkiä kehuja niin täältä tulee...
Joo eli on 350fe, pakki ei meinaa mennä päälle, kun pistää vapaalle mittari alkaa näyttää nopeutta vaikka on paikallaan. Ja tämän huomattuaan elektroniikka ei kytke pakkia päälle.![]()
Mikä vikana?
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
eli siellä jossain niissä liittimissä on hapetusta,liikuttelet niitä kaikkia sillä tyylillä että:"minä tiedän mitä teen" ja yhtäkkiä se taas toimii.
Hondan liittimethän on muuten maailman parhaita ja ihme kyllä joku pieni rasvakerros kaikissa,samaten pultit,jos huvikses niitä availet,ei tarvitse mutta huvikses,tosi helposti vielä kymmenenkin vuotta vanhassa toimii loistavasti.Jotkut tekee ihmeen hyviä laitteita.
toisilla taas rungot katkeilee eikä mikään toimi.Kaveri tosi katkera kun sillä grizzlyn välimalli 600 vaihtelee joka talvi jotain pientä eikä käynnisty eikä mitään.
No saa tämän jälkeen vähän moittia minua mutku ei paremmasta tiedä

Hondan liittimethän on muuten maailman parhaita ja ihme kyllä joku pieni rasvakerros kaikissa,samaten pultit,jos huvikses niitä availet,ei tarvitse mutta huvikses,tosi helposti vielä kymmenenkin vuotta vanhassa toimii loistavasti.Jotkut tekee ihmeen hyviä laitteita.

No saa tämän jälkeen vähän moittia minua mutku ei paremmasta tiedä