Honda 350 FM/FE vaihteet

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Masi
Noppeli

Honda 350 FM/FE vaihteet

Viesti Kirjoittaja Masi »

Olen yrittänyt elää jo neljä vuotta ilman mönkijää, mutta ei tästä taida
tulla mitään ja olen ajatellut hankkia taas sellaisen. Merkki on kyllä päätetty, mutta tuossa otsikossa selvisikin se ongelma. Eli onko tuo
sähköinen vaihteiston ohjaus käytettävyydeltään ja kestävyydeltään
hintansa arvoinen. Edellinen laitteeni oli vanha kolmisatanen jalkavaihde
ja silläkin pärjäsi, kun ei paremmasta tiennyt, mutta kuitenkin... On näet
asia niin, ettei oikein pienellä pihapyörittelyllä asia selviä ilman kuormaa
ja kylmällä laitteella vielä.
ProXtreme
2WD
Paikkakunta: Anjalakoski: Honda TRX 350 FE -06 Offroad Suzuki LT-Z 400 K7 Onroad

Viesti Kirjoittaja ProXtreme »

Mulla on nyt vähän reilu kuukauden päivät ollu toi nappivaihe malli eikä ainakaan vielä ole takkuillut vaikka on painettu 20 asteen pakkasilla mökkitietä auki ja kärrätty puita.
juniorijussi
Tracks
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Mulla 2002 vuoden menopeli ja ongelmia kyseisessä nappisysteemissä ei ole ollut.Kerran lakkasi pakki menemästä päälle kun risu osui jollain ihme konstilla irroittaan piuhan koneen perästä :)
Muuten tyytyväinen.Itse suosittelen sitä.Hätätilassa saa kytkettyä mukana tulevalla työkalulla vaihteet päälle jos napit ei toimisi jostain ihme syystä :wink:
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
jackass 2
Noppeli

Viesti Kirjoittaja jackass 2 »

Joo minulla myös toi kyseinen FE malli. Sain sen kotiin vasta viime perjantaina kun liikkeessä ei ollut paikalla niitä lumilevyn monkijän pohjaan tulevaa kiinnike osaa niin se ootatti 2vk ja sitten ei tullu maahantuojan kautta niin ne tilas sen muualta :D. Ei mulla ollu kiire saada sitä uutta mönkijää kun pakkasiakin ollu niin ei muutenkaan ois pystyny ajamaan.No joka tapauksessa vasta vaivaiset 3h/ 50-60km ajettu ja ihan hyvin siihen asti ainakin ovat vaihteet pelanneet :D Ainut minkä olen huomannut kun ajan vielä hieman hiljaksiin kun sisään ajoo eikös semmonen 6h kannata ajaa? Niin se vaihteen vaihto käy huomattavasta tasasemmin kun ei ihan pintakaasulla vaihtele vaan antaa vaihteiden välillä kierroksia enempi. Jos liian pinta kaasulla vaihtaa niin laatikossa nasastaa enempi kun jalka vaihteilla vaihto.Syynä tähän voi olla, että en vielä tarpeeksi ole ajanut, jotta olisin nappeihin tottunut tai sitten niiden toiminta on uutuuden karhee :D Saattoi olla tyhmä kommentti mutta kirjottelin kumminkin :lol: En vielä yli 45 km/h ees 5 vaihteella oo kerenny ajaa :? Lyhkäsiä suoria ja pitää vielä opetella kunnolla hallihtee uus vehe. Välillä omassa ajotyylissä hieman pelottaakin liian hiljainen "raskas" ajo tyyli joka johtuu uuden vempeleen suojelu vaistosta :lol:
Tulipas taas romaani :D
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Ei niissä nappivaihteessa ole oikein ollut mitään ongelmia,aina ovat toimineet.oli sitten -50 tai +40,ainoa vaan jos akku niin huono ja tyhjä niin ei tahdo mennä vaihteet napista päälle,mutta sitä ongelmaa ei taida esiintyä uusissa mönkkäreissä...
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Masi
Noppeli

No enempi ajetuista kommentit kiinnostavatkin, kun uutena kaikki
yleensä pelaa, ainakin pitäisi. Meinasin etsiskellä kyllä jotakin lievästi
käytettyä peliä, ettei niin mahdottoman kalliiksi kävisi ja pidellä sitä
useamman vuoden sitten hupi ja lievässä työkäytössä.
juniorijussi
Tracks
Viesti:

Nyt tuli ajettua 175km -20 ja pienintäkään ongelmaa ei napeissa ollut.Toimii kuin rasvattu.Kangasniemen reissussa tuli yks moka napista kun oli iso mäki ja vauhtia sopivasti niin montusta hypähdettyä käsi osui vahingossa nappiin ja vaihde meni 3 niin siihen sitä jäätiin mäkeen.Pieni peruutus ja mäki ylös.Todella kätevät nuo napit mutta vahingossa voi vaihde muuttua :D
Honda Foreman 500 2012
Julle-77
3WD

Viesti Kirjoittaja Julle-77 »

Nyt oon pari vuotta rymistellyt "nappivaihteilla" eikä mitään probleemaa ole tullut eteen ! Meni vaan suu hymyyn ku jalkavaihteisesta vaihto tähän :D Suosittelen kyllä vankasti !

pieni huomio vielä, toimi moitteetta -34 asteen pakkasessakin :!: Ainut mikä oli kohmeessa oli kuski :wink:
Masi
Noppeli

No sittenhän se on FE:tä etittävä kovasti vaikka ei nyt ihan kolmenkympin pakkasilla tarvis ajellakkaan. Voi olla kakskymppiä jo sellanen keli, että jääpi menemättä. Niin on mies menny pehmosee kuntoo, mutta kyllä minäkin sillon ennen vanhaan kelkalla jne...
jce917
3WD

sama laatikko

Viesti Kirjoittaja jce917 »

niin, sama vaihteisto niissä molemmissa on,,solenoidia vaan ohjataan napeilla ylös ja alas,,,ei siinä sikäli mitään, ehkä jos meren jäällä on 15-20 v vanha kone,,saattaa piuhoissa, tai liittimissä tehä kiusaa

foreman trx-400,,ihan jalkavaihtaen
honda foreman 500 & 680i rincon
mikedeus21
2WD

Viesti Kirjoittaja mikedeus21 »

Joo eli onkos tuo puoliautomaatti? Muistelen niin, ollaan tuollaista suunniteltu kun sais jalkavaihteisena halvalla nyt.
Mies Ilman mönkijää on kuin mies ilman munia
heito
Noppeli

fe vaihteet

Viesti Kirjoittaja heito »

ettei pelkkiä kehuja niin täältä tulee...
Joo eli on 350fe, pakki ei meinaa mennä päälle, kun pistää vapaalle mittari alkaa näyttää nopeutta vaikka on paikallaan. Ja tämän huomattuaan elektroniikka ei kytke pakkia päälle. :?:
Mikä vikana?
juniorijussi
Tracks
Viesti:

Re: fe vaihteet

heito kirjoitti:ettei pelkkiä kehuja niin täältä tulee...
Joo eli on 350fe, pakki ei meinaa mennä päälle, kun pistää vapaalle mittari alkaa näyttää nopeutta vaikka on paikallaan. Ja tämän huomattuaan elektroniikka ei kytke pakkia päälle. :?:
Mikä vikana?
Epäilisin anturivikaa tai jotain muuta oikosulku mahdollisuutta.
Honda Foreman 500 2012
arskawa
3WD

Viesti Kirjoittaja arskawa »

eli siellä jossain niissä liittimissä on hapetusta,liikuttelet niitä kaikkia sillä tyylillä että:"minä tiedän mitä teen" ja yhtäkkiä se taas toimii.
Hondan liittimethän on muuten maailman parhaita ja ihme kyllä joku pieni rasvakerros kaikissa,samaten pultit,jos huvikses niitä availet,ei tarvitse mutta huvikses,tosi helposti vielä kymmenenkin vuotta vanhassa toimii loistavasti.Jotkut tekee ihmeen hyviä laitteita. :D :D :D toisilla taas rungot katkeilee eikä mikään toimi.Kaveri tosi katkera kun sillä grizzlyn välimalli 600 vaihtelee joka talvi jotain pientä eikä käynnisty eikä mitään.
No saa tämän jälkeen vähän moittia minua mutku ei paremmasta tiedä :P :P :D
VKK
3WD

Viesti Kirjoittaja VKK »

ainaki 1000 kilometriä/2vuotta on vaihteet toimineet moitteetta.
Muuten on kyllä ku kivireellä ajelis.
Vastaa Viestiin