Terve,
Tuohon tuli seisonnan jälkeen outo ongelma. Kaasari ei nimittäin pysy paikoillaan käynnistettäessä. Kuuluu kova pamaus ja kaasari ampuu itsensä ulos sylinteristä (irtoaa jommasta kummasta päästään siitä kumista). Aivan kuin sytytys olisi niin aikaisella, että mäntä ei ole tarpeeksi ylhäällä ja paineet pääsevät "ampumaan" kaasarille päin. Vuosimalli on 2008 ja ollut varastossa suurimman osan ajasta (ajettu vasta 1200km). Nyt kun tuota taas yritettiin ottaa käyttöön niin alkoi tehdä tuota. Koneessa on toki uudet bensat yms. Kiristämällä noita klemmareita tarpeeksi niin koneen saa käyntiin ja sen jälkeen se kyllä toimii ihan ok.
Olisiko vinkkejä tai kokemuksia asiasta? Täytyy käyttää tuo huollossa tarkastuksessa ja katsastaa se, nyt se on käyttökiellossa, kun ollut varastossa ja ei ole tullut katsastettua tuota vielä kertaakaan.
Jari
TGB Blade 425 kaasari ei pysy paikoillaan?
TGB Blade 425 kaasari ei pysy paikoillaan?
TGB Blade 425 2008
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade 425 kaasari ei pysy paikoillaan?
Kuulostas äkkiseltään ilmavuodolta
Onhan kaasarin kumikurkut ehjät ja klemmarit kunnolla kireällä ?
Mites ilmansuodatin, onhan kunnolla kiinni sekä puhdas?, jos on bensassa tai muuten tukossa niin pesu liotinaineella, huolellinen kuivaus ja takaisin.
Onhan oikea tulppa koneessa ja kunnossa, NGK CR7E (jos jokin muu tulppa niin vaihda em. tulppaan)
Väheneekö pauke kaasarissa jos starttaat ryyppy päällä ? (Tegut lähtee parhaiten käyntiin kylmänä kun pitää ryyppyä n.puolessa välissä)
Tutkippa nuo ja palaa asiaan jos ja kun jotain selviäisi.

Onhan kaasarin kumikurkut ehjät ja klemmarit kunnolla kireällä ?
Mites ilmansuodatin, onhan kunnolla kiinni sekä puhdas?, jos on bensassa tai muuten tukossa niin pesu liotinaineella, huolellinen kuivaus ja takaisin.
Onhan oikea tulppa koneessa ja kunnossa, NGK CR7E (jos jokin muu tulppa niin vaihda em. tulppaan)
Väheneekö pauke kaasarissa jos starttaat ryyppy päällä ? (Tegut lähtee parhaiten käyntiin kylmänä kun pitää ryyppyä n.puolessa välissä)

Re: TGB Blade 425 kaasari ei pysy paikoillaan?
Tuli sama ongelma tuossa viikonlopun aikana.Onkohan tuohon jollain selkeää syytä.Tyhjäkäynnillä on pari kertaa aivastanut kaasarin ulos siitä kumi holkista joka on kaasarin ja imukaulan välissä.
Rinta kaarella kohti uusia takaiskuja...
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 07 Huhti 2013 21:33
- Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TGB Blade 425 kaasari ei pysy paikoillaan?
Sytytys liian aikaisella (triggeri-anturi päässyt liikkumaan) tai sitten imuventtiili:t jää kantamaan tai jakopäässä jako pielessä. Jakoketjun kiristin??? Niistä kun lähtee ettimään...kerro mitä löydät?
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: TGB Blade 425 kaasari ei pysy paikoillaan?
Tuo kaasarin irtoilu on aika normia teguissa.
Se kumiliitos kun hieman kovettuu ajan saatossa niin ei jousta ja pure niin hyvin kuin uusi.
Vanha tekele teki samaa sillon tällöin vaikka venttiilit oli säädöissä ja jako kohdallaan.
Erään kerran ilmanputsarin kotelon yksi kiinnityskorva oli murtunut ja putsari pääsi hieman repsottamaan vetäen kaasaria taaksepäin.
Edesauttoi hieman irtoilua.
Kannattaa tarkistaa se kumiliitos ja tarvittaessa vaihtaa uuteen. Saa vaihdettua välistä kaasaria irroittamatta jos on näppärät sormet.
Ja klemmarit kannattaa vaihtaa hieman järeämpiin samalla niin pysyy paremmin.
Se kumiliitos kun hieman kovettuu ajan saatossa niin ei jousta ja pure niin hyvin kuin uusi.
Vanha tekele teki samaa sillon tällöin vaikka venttiilit oli säädöissä ja jako kohdallaan.
Erään kerran ilmanputsarin kotelon yksi kiinnityskorva oli murtunut ja putsari pääsi hieman repsottamaan vetäen kaasaria taaksepäin.
Edesauttoi hieman irtoilua.
Kannattaa tarkistaa se kumiliitos ja tarvittaessa vaihtaa uuteen. Saa vaihdettua välistä kaasaria irroittamatta jos on näppärät sormet.
Ja klemmarit kannattaa vaihtaa hieman järeämpiin samalla niin pysyy paremmin.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Re: TGB Blade 425 kaasari ei pysy paikoillaan?
Klemmarit tuossa jo vaihdoin järeimpiin mutta taas puksautti kaasarin ulos kun jonkun aikaa kävi tyhjäkäyntiä.Josko imu venttiili kantaa,koneella ajettu n.4000 km ja venttiilit säädetty vain ekassa huollossa.Onkohan mobulaarissa uutta kumi kurkkua hyllyssä.Täytyy soitella varmaan huomenna maahantuojalle ja kysellä tyhmiä.Mikähän lienee oikea venttiilin välys ja lieneekö iso homma purkaa venttiilikopan kansi.
Rinta kaarella kohti uusia takaiskuja...
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 07 Huhti 2013 21:33
- Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TGB Blade 425 kaasari ei pysy paikoillaan?
Oisko ollu imu 0.10mm ja pako 0.15mm välykset...korjatkaa jos väärässä... Katteet tankin ympäriltä pois ja tankki irti ja vaihdevivusto edestä pois.. Muista laittaa venakopan pultteihin kierrelukitetta. Omasta oli yksi pultti hävinny. Ja sitte välykset tarkasti koska keinu on yhtä puuta, ymmärrät sitte ku avaat.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: TGB Blade 425 kaasari ei pysy paikoillaan?
No niin venttiilit tuli säädettyä ja samalla löytyi vian aiheuttajakin eli kaasarin kumi kurkku oli halki ja veti siitä ilmaa.Hain uuden kurkun modularista ja nyt tuntuu toimivan ihan ok.Imuventtiilit tuntui vähän kireälle ja karvan suurensin välyksiä.Kiitokset neuvoista!
Rinta kaarella kohti uusia takaiskuja...