Venttiilin naputus

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
j.k.h
Noppeli

Venttiilin naputus

Viesti Kirjoittaja j.k.h »

Venttiilin säätö pystyykö se tekemään itse ja joutuuko purkamaan paljon katetta pois
paljonko venttiilin välysarvo on ja piitääkö kansi kiristää momenttiin ja paljonko se on jos pitää kiristää.
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Re: Venttiilin naputus

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

j.k.h kirjoitti:Venttiilin säätö pystyykö se tekemään itse ja joutuuko purkamaan paljon katetta pois
paljonko venttiilin välysarvo on ja piitääkö kansi kiristää momenttiin ja paljonko se on jos pitää kiristää.

Ei pysty tekemään itse ja joutuu purkamaan koko mönkijän atomeiksi. Venttiilin välysarvo on 3 senttiä ja kannen pultteja kiristetään kunnes naksahtaa ja sitten 3/4 kierrosta vielä kireämmälle. Toisin sanoen: Viesteihin kannattaa lisätä (mielellään jo otsikkoon) mikä laite kyseessä :?: :?: :?:
plagu
2WD

Viesti Kirjoittaja plagu »

no jopas on moderaattorilta asiallista käytöstä :roll:

voi tehdä itse, haet rautakaupasta välysliuskat ja googlaat oikeat arvot, 229cc koneessa (rally usa 250 esim) imu 0,05mm-0,09mm pako 0,11mm-0,15mm.
kansi vedetään 22nm momenttiin järjestykselläkin on väliä, kannattaa katsoa korjauskäsikirjasta.
pete-801
Tracks
Mönkijä:: ei oo enään.

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

ehkäpä tuo moden kommentti olikin tarkoitettu huomauttamaan ihan asiasta. jos kysytään ohjetta tyyliin " mihin arvoon kiristän tämän vasemmalla olevan mutterin" niin mistäpä se jolla olisi oikeat tiedot vastaukseen ,tietää minkä laitteen kiristämisestä / korjaamisesta on kyse. itselläkin jotain tieota löytyy mutten ole meedio enkä tiedä kysyjän moottoria jotta voisin edes yrittää neuvoa. homma onnistuu toki ihan itse tehtynä mutta nuo momentti arvot ym: tiedot on aika paha heittää hatusta, voisin kertoa mitä oman koneen momentit on mutta eihän se auta jos kone on eri kuin kysyjällä. sori että väänsin rautalangasta tätäkin asiaa.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Pete-801 on asian ytimessä. Tälläiset kyselyt joissa ei kerrota laitteesta juurikaan mitään on turhanpäiväisiä. Kiitos plagulle moderaattorikortin esiinvedosta, se huvittaa aina ja joka kerta yhtä paljon. 8)
Vastaa Viestiin