Loncin moottorin täristäminen
Loncin moottorin täristäminen
Onkos teillä muilla tossa 250 mallissa ongelmia että moottori täristää 40-50 jälkeen niin paljon että kaikki katteet pärisee ja jaloissa tuntuu?
Pienillä kierroksillä kyllä toimii ihan moitteetta, oliskos tossa mahollisesti joku tasapaino akseli mikä ois laitettu päin peetä?
Lisäksi koneessa tuntuu olevan ominaisuutena se että rasituksessa (esim lumessa ajaessa) koneesta kuuluu jonkinlaista kolinaa jos vedättää esim 3 pykälällä ja noin puolenvälin kierroksilla ja melkein täys kaasulla kun kone ei jaksakkaan kiihtyä... onkos muilla moisia murheita?
Pienillä kierroksillä kyllä toimii ihan moitteetta, oliskos tossa mahollisesti joku tasapaino akseli mikä ois laitettu päin peetä?
Lisäksi koneessa tuntuu olevan ominaisuutena se että rasituksessa (esim lumessa ajaessa) koneesta kuuluu jonkinlaista kolinaa jos vedättää esim 3 pykälällä ja noin puolenvälin kierroksilla ja melkein täys kaasulla kun kone ei jaksakkaan kiihtyä... onkos muilla moisia murheita?
Re: Loncin
Joo ehdottomasti, lähetä se rally huoltoon. Omassa rallyssä ei tollasia täristämisiä ole.
Kyllä minun Rallyn katteet resonoi kyseisellä nopeudella ( 40-50 km/h ) mutta moottorin tärinä lisääntyy kierrosten mukana. Olen vielä vältellyt täydellä kaasulla ajamista (ajettu n.740 km). Koneesta kuuluu kyllä jonkinlainen ”nakuttava” ääni vedätettäessä (lienee ihan normaalia) ja kaasuun se vastaa ihan normaalisti. (venttiilit säädetty 300 km kohdalla).
Loncin
Voi olla tyhmä kysymys mutta oletko kiristellyt kaikki pultit ja mutterit melko pian käyttöönoton jälkeen, so n 250 km. Minun laitteessani oli kyllä tuota kiristelyn tarvetta melkoisesti ja ilmenipä vielä myöhemminkin, mm pari katteen pulttia oli omin luvin lähtenyt irti.
Oma Rallyni kyllä kulkee tuonne 55km/h ilman kummoisiakaan värinöitä, siitä ylöspäin kyllä sitten värinöitä esiintyy tuolla 60km/h paikkeilla.
Oma Rallyni kyllä kulkee tuonne 55km/h ilman kummoisiakaan värinöitä, siitä ylöspäin kyllä sitten värinöitä esiintyy tuolla 60km/h paikkeilla.
Olen tarkastanut katteen pultit. Olen myös vaihtanut joidenkin muovi kiinikkeiden paikalle pienet pultit (resonointi väheni). Pitänee ensi kesänä purkaa kaikki katteet ja järjestää johtosarjat paremmin ja samalla tarkastaa kaikki pultit ja mutterit. Tulee sitten samalla tarkastettua hitsaussaumat. Saattaahan olla että esim. johtosarjan liittimet ottavat katteeseen kiinni ja aiheuttavat ääntä. Olisikohan tuo huono idea jos laittaisi silikonia katteessa oleviin liitoskohtiin?