elittikkäs
tuli tässä hommailtua käytetty suikeli ja ostaessa tottakai toimi moitteetta. Sitten alkoikin ongelmat keväällä. Ajelin ihan vain pellolla ja kun olin vaihtamassa takatuupparia nelikkoon, kone kerkesi sammumaan (suzukin ominaisuus, ei vika) mutta kuinka ollakkaan. Kone ei halunnut lähteä enään käyntiin. Hinaa jontikalla sitten suzuki pajalle. Siitä alkoikin pitkä ja harras miettiminen mikä on koneessa kun ei käynnisty.
Otettiin tuttavalta samanlaisesta koneesta tämän vekottimen "aivot" eli se ohjainboksi ja kokeiltiin sillä..vaikeasti lähti käyntiin mutta lähti kuitenkin. ei muuta kuin vanha boksi paikallee ja kone taas toimi. Sen jälkeen tarkasteltiin joka ikisen liittimen puhtaus ja toimivuus. Kaikki ok. Kone toimi aina kesäkuulle saakka ja taas sama homma. Laukasta sammui ja meno hyytyi. Antoi hetken koneen ns. jäähtyä ja taas lähti startista käyntiin. (joskus lähtee paremmin käyntiin narusta vetäen.) tälleen kone toimi ihan hyvin aina elokuuhun asti kunnes suzuki päätti tehdä uuden tempun, saat käyntiin koneen niin koko ajan saa olla kaasua painamassa tai vaijeria säätämässä että pysyy kone käynnissä..tässä vaiheessa katkesi kamelin selkä. No päätin kuun lopussa viedä ainoilla vapailla mitä oli koneen ihan ammattimiehen luokse. Ja arvata vain sopii miten kävi. Ei mitään vikaa löytynyt.. Tutkittiin koneesta kaikki mahdollinen ja mahdoton mutta ei. ei lähde käyntiin oikein kirveellä saatika pysy käynnissä. Ei anna vikakoodeja, kipinä on hyvä, ruisku antaa polttoainetta todella hyvin. Jos olis suzuki pv:n kone niin lähtis käyntiin näillä kriteereillä.
Nyt mittailtiin eri antureiden arvoja ja ei saatu niitä ihanteellisia arvoja kaasuasentotunnistimelta sekä joku mikä-lie-anturi-nyt-olikaan. kaikki muut ok. Tilailtiin sitten saksata alkuperäiset anturit. Ei parannusta. arvot edelleen perseellään. Eli paljon on tehty ja paljon on varmasti vielä tekemättä.
Jos jollakin on samanlaisia ongelmia ollut ja on saanut asiaan ratkaisun niin ottaisin neuvoja avosylin vastaan!
lainatakseni ammattikorjaajaa jolla itsellä oli samanlainen kone: "tämä on erittäin mielenkiintoinen tapaus, suattaapi upota euro poikineen jo pelkän vian selvittämiseen"
Kiitoksia jo etukäteen.
Suzuki KQ 700 vm-07
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05 Touko 2012 10:36
- Mönkijä:: KQ 700
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: Suzuki KQ 700 vm-07
Tyhjäkäyntiä säätelee tk moottori, eli saattaa vika olla tossa linkissä osan 2. http://www.suzukipartsnation.com/pages/ ... 5601940013
Huonoon käyntiin lähtöön vaikuttaa myös ruisku suuttimen likaisuus, tai bensapumppu ei jaksa enää tuottaa tarpeeksi kovaa painetta. Eli mittaa se bensapumpun tuottama paine.
Huonoon käyntiin lähtöön vaikuttaa myös ruisku suuttimen likaisuus, tai bensapumppu ei jaksa enää tuottaa tarpeeksi kovaa painetta. Eli mittaa se bensapumpun tuottama paine.
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05 Touko 2012 10:36
- Mönkijä:: KQ 700
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: Suzuki KQ 700 vm-07
kylläpä sitä tuli kaikki mahdolliset paikat katsottua..lopulta kokeiltiin jopa kaasuvaijeria säätää että kone lähti käyntiin ja pysyi käynnissä. mikä lie sitten oikein vikana kun ei muuten pysy käynnissä..anyway, toiminut nyt moitteetta. pitää tässä selvitellä missä tarkka vika.
Re: Suzuki KQ 700 vm-07
Moro, oireet täsmää täydellisesti meiltä löytyvään suitsaan. Oletko löytänyt mitään ratkaisua?
-
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 06 Joulu 2009 17:02
- Mönkijä:: Suzuki KingQuad 750
- Paikkakunta: Lahti - Janakkala
- Viesti:
Re: Suzuki KQ 700 vm-07
Löysitkö Hekkemanni tähän koskaan mitään ratkaisua?
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05 Touko 2012 10:36
- Mönkijä:: KQ 700
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: Suzuki KQ 700 vm-07
Kyllähän siihen jonkinsortin ratkaisu löytyi. Oli mennyt polttoainesuodatin niin tukkoon että sen takia ei meinannut saada polttoainetta (kokeillessa ruisku antoi hyvin mutta pienen ajon jälkeen ei vissiin saanut kone tarpeeksi ainetta). Vaihdettiin kone pois kyllä ennen ratkaisua mutta jälkeenpäin kyseltäessä sanoivat liikkeessä että tällänen ongelma siin oli. Eli kantsii tsiikata kaikki suodattimet ja vaikka vaihtaa letkuja. Meillä oli suitsassa melko paskanen tankki sisäpuolelta.