Finman V-aura

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja panzka »

Terve, haulla koitin katsoa muttei vaikuttanu löytyvän.

Onko kellään kokemusta otsikossa mainitusta aurasta? Vaikuttaa ainakin myyntimiesten puheiden perusteella olevan hyvää kamaa ja toimiva tarkoitukseensa..

linkkiä tuotteeseen
http://tgb.rally.fi/lisavaruste-malli/lumiaura


Kovasti mainostavatten, että kovasti on urakoitu moisella ympäri kyliä, mutta kaipaisin tietysti todellisia käyttökokemuksia toimivuudesta yms.

-Tero
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 19:13
Paikkakunta: Tammela

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Kaksi talveahan olen tuommoisella lumitöitä tehnyt. Ihan hyvä värkki se on mutta pitää nyt muistaa lukiessaan sieltä sivun alareunasta myöskin se firman nimi.
Eivät ne kirjoitusvirheet mitenkään tuotetta huononna, kuin eivät myöskään tuotteesta mainitut ylisanat, kuten 50% pellinpaloja tehokkaampi ja sitten tuo kausilaskutussumma, tekee muuten neljän kuukauden mukaan melkoiset työpäivät kuukauden jokaiselle päivälle ja tuommoiset 60,00€/h. Ei ihan taida onnistua. Ko firman tyyliinhän nuo ylisanat kuuluvat aivankuin pa..a rattaanpyöriin.
Kyllä se muuten on ihan toimiva mutta tuo hinta nyt lienee enemmänkuin yläkanttiin, lähes saman työn tekee tuommoisella 152cm Broncon paketillakin.
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja panzka »

Jepulis, tarkemmin kun läksin koko foorumilta hakemaan niin olihan näistä v-auroistakin jotain keskustelua tuolla yleisellä puolella..

Jokatapauksessa taidan kuitenkin kallistua noihin allrightin myymiin auroihin, eagle tms merkiltään ja amerikkalaista "laatua" pitäis olla ja hinnaltaan ainakin edullisempi kun tämä tgb, olis kiva päästä ihan käytännössä kumpaakin kokeilemaan mut taitaa olla aika hankalaa järjestää :p

-tero

EDIT: mites tuon kulutuskumin laita ? Polanteita turha sen kanssa varmaan koittaa raapata, mutta onko muuten asiallinen vai onko vaihtunu terästä tilalle?
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 19:13
Paikkakunta: Tammela

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Kyllä minulla se kulutuskumi tai muoviahan, PVC, se on. Toimi käytössäni hyvin ja ei minulla polanteita jäänyt. Kestävältäkin se alusmuovi tuntui.
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 18:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja seatts »

Itse nyt käyttänyt kuusi talvea kyseistä auraa ja ei voi kyllä moittia mitenkään.
Erityisesti itse pidän siitä että sillä pystyy v-asennossa kuljettamaan lunta, mitä ei noilla suorilla levyillä pysty tekemään, ainakaan niin hyvin kun vuotaa päistä.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja panzka »

No, on se varmaan tehtävä sellainen liike, että tuota mönkijän mukana tullutta 120cm suoraa levyä jatkaa 10cm puoleen ja tekee sille kiinnityksen taaksepäin, ja sitten tällaisen v-auran sijotan keulille..

Jos ensi viikolla kerkeisi paikallisen Allright-jälleenmyyjän pakeille tinkaamaan, että mitä tuollainen eagle-levy jäisi maksamaan ja että onko mahdollista, että tilaisi mallikappaleen menokoneelle.

Kiitos kokemuksista !
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja panzka »

Finman tuli tilattua,

Työkalurunkoon laittoivat mukaan myös rautaa, jotta saan omaan mönkkäriin jatkettua palkin.

Seuraavaksi kunhan saapuu niin pitää alkaa suunnittelemaan tuota taka-auran kiinnitystä samaan runkoon ja sitten pikalukituksia. Varmaan tyyliin, Taka-aura irti, palkkirunko maahan ja peruutus pois tulee olemaan mutta siitä sitten erillistä topikkia kunhan rojekti alkaa
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
akuuuh
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 22 Maalis 2013 19:00
Mönkijä:: Polaris 500EFI Forest T3 -13
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja akuuuh »

Ite tuli täältä foorumilta ostettua käytetty Finman (Kiitokset Karolle). 500 Sportsmaniin ei mene iha heittäen kiinni. Keula "korva" pitää rälläköidä irti ja hitsata about 20cm taaksepäin ja koukkuun tehdä sopiva palikka joka laskee kiinnike kohtaa alaspäin että ei ota pohjaan kiinni. Keulassa aika tiukat paikat saada mahtumaan etu kardaanin alle kiinnikkeet. En suosittele ostamaan jos ei pysy rälläkä tai puikkokone kädessä :D Itellä vielä etukorvakkeen pulttaus/lukitus vaiheessa. Kuvia voin ottaa kun on valmis.
http://www.youtube.com/user/akuuuuuh

[] 1. sakot - [] 2. sakot - [] Menetä kortti / 3. sakot
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Olipas imelä video, me dont like :roll:
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

:lol: :lol: voi jeesus mikä video.
polaristraktori
6WD
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
Paikkakunta: kajaani

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja polaristraktori »

Eikä ollu kypärää..!
KYR-12
4WD
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Joulu 2013 18:28
Mönkijä:: cana 450pro T3

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja KYR-12 »

Pistetään tänne parit kuvat auran sovittamisesta can amiin, jatkoksi 450 pro ketjun jutulle joka ei tuntunut sinne kuuluvan. Jospa noista kuvista jotain selkoa saisi.
Kuva

Alkuperäistä etukiinnikettä piti vähän lyhentää että siitä tuli mönkijän rungon levyinen, päihin täppäsin mutterit joita vasten rungon päälle tulevat vastapalat tiukataan pultilla. Pohjapanssariin tein sopivat viillot että palikan saa työnnettyä paikalleen, istuu tukevasti runkoputkien ulkoreunoja ja panssaria vasten. Myös nopea irrottaa tarpeen vaatiessa.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kiinnitys vetokoukkuun tapahtuu alkuperäisellä tavalla eli koukun alle hitsattuun holkkiin tapilla ja sokalla kiinni. Itse työkalurunkoa lyhensin n. 20cm, siitä jääneen hukka palan siirsin etukiinnikkeen etupuolelle niin auran sai sopivalle etäisyydelle keulasta. Saman homman olisi ajanut siirtää työkalurungon etukiinnikkeen väkästä 20cm taakse päin mutta kävi se noinkin että ensin tehdään ja sitten vasta suunnitellaan.
Kuva
Kuva
Kuva

Tuli samalla entisöityä vanha palvelija uuteen loistoon. Oli päässyt vääntymään jossain törmäyksessä ja vähän jo korroosio iskenyt taivasalla seisomisen johdosta kun ei välillä ollut minun omistuksessa mutta pitihän se pelastaa takaisin kotiin kun on kuitenkin lyömätön peli tuo Finmani lumen aurauksessa!
Avatar
japit
Tracks
Viestit: 1167
Liittynyt: 08 Tammi 2010 23:01
Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
Paikkakunta: Vantaa ja Nastolan seutu

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja japit »

TÄTTÄRÄÄ!!
Aika hyvä ja tuo lumi aura on kyllä 50 % parempi kun tasaset lumilevyt


T Japit 8)
" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Finman V-aura

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

On muuten fiksu tuo kiinnitys vetokoukkuun, kun jää itse koukku vielä käyttöön!

=D>
Vastaa Viestiin