Kytkin sekoilee kylmänä..

Keskustelua SMC mönkijöistä.
druqz
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Tammi 2006 17:25
Paikkakunta: Espoo

Kytkin sekoilee kylmänä..

Viesti Kirjoittaja druqz »

Eli mikäs mahtaa olla "vikana" Derbin DXR 250:ssä, aamulla vaikka kuinka lämmitän konetta niin kun laittaa ykkösen silmään ja pitäis lähtee liikkeelle niin tuntuu kuin laittaisi vaihteen silmään raakana vaikka kytkin on pohjassa. Ja mönkkäri hyppää eteenpäin ja sammuu.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Veikkaisin laatikon öljyjä. Saattas tarvita paremmat öljyt, jos vetää pakkasella kovinkin tahmeaksi.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Tuntuu oleman samaa vikaa tuossa Kaseassakin. Koitan vaihtaa öljyt ja infoan sitten auttoiko.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Vaihdoin Mobilin 1 Rally formula 5w-40-öljyt ja nyt pelaa paljon paremmin. Suosittelen koittamaan sitä tai jotain muuta hyvälaatuista öljyä, josko auttaisi sullakin.
kämmäri
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 10 Touko 2006 17:55

Viesti Kirjoittaja kämmäri »

Ei taida olla viisasta laittaa auton moottoriöljyä uivalle kytkimelle. Saattaapi levyistä nousta savu :oops: :?:
Suomi on eu:n perseen nuolija
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

No 10W-40 siihen suositellaan. Ja tuo tuntuu pelaavan.
kämmäri
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 10 Touko 2006 17:55

Viesti Kirjoittaja kämmäri »

Kyllähän se viskositeetti on 10W-40 mutta laatuluokitus synteettiselle SF ja/tai SG Ja puolisynteettisen laatuluokitus on SM tai SJ tai JASO MA
Suomi on eu:n perseen nuolija
Iksa
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Heinä 2006 22:33
Paikkakunta: Rajamäki Mönkijä: Kymco MXU 500

Viesti Kirjoittaja Iksa »

Täältä löytyy sama vika kuin topicin aloittajallakin. Vaikka antaisi aamulla tunnin pöristä pihalla niin heti kun vaihteen tuuppaa silmään niin hypähtää eteenpäin ja sammuu... Kun laittaa uudestaan käyntiin niin vaihde menee nätisti silmään... Ja voisiko tuosta löytyä syy miksi Lamos myy jäykempiä kytkinjousia tuohon SMC:hen??

Vai haetaanko niillä jäykemmillä kytkinjousilla jotain muuta?? Viisaammat osaa vastata siihen...
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

Viesti Kirjoittaja sLan »

tuohan kuulostaa tutulta ja itte epäilisin kytkinlevyjä. maalaisjärjellä olettaisin, että pidempään seistessä, levyjen välissä oleva öljy puristuu pois ja levyt tarttuvat ("liimautuvat") kiinni toisiinsa. ensimmäisen rytkäytyksen jälkeen, eli vaihteen tipputtamisen ykköselle, levyt irtoavat toisistaan ja alkavat toimimaan kunnolla, kun öljyä pääsee väliin.

ihan vaan aattelin... :?
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
kämmäri
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 10 Touko 2006 17:55

Viesti Kirjoittaja kämmäri »

Sama vika kytkimes myös mulla. Tuo öljyn poistuminen levyjen välistä kuulostaa aika järkevältä syyltä
Suomi on eu:n perseen nuolija
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

ja mulla ihan sama...taitaa olla siis kaikissa :wink:
mut mitäs siitä..parkkeeraa aina johki missä se voi lyödä tyhjää:D
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

Viesti Kirjoittaja sLan »

jep! vaikka kannon nokkaan! ei loota kärsi ku renkaat pääsee pyörimään vapaasti... 8)
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
jo vain
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Elo 2006 10:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jo vain »

Ite pidin käynnistyksen jälkeen kytkintä pohjassa jonkin aikaa, jotta kytkinlevyt irtoavat toisistaan. Sitten kun laittaa vaihteen päälle, niin se ei rusahda kovinkaan pahasti..
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

kaikki konstit on kokeiltu tuossa mun pukissa. nykyään annan käydä jouten vähän aikaa, sitten sammutan ja laitan vaihteen päälle, ja starttaan vaihde päällä. näppärää vaikka itse sanonkin. ei kolise...
Avatar
Oniminus
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Joulu 2006 18:13
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Oniminus »

Itse vaihdoin Hondan valmistamat nelariöljyt koneeseen ja eipä ole enää ollut ongelmia.
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
Vastaa Viestiin