Eli mikäs mahtaa olla "vikana" Derbin DXR 250:ssä, aamulla vaikka kuinka lämmitän konetta niin kun laittaa ykkösen silmään ja pitäis lähtee liikkeelle niin tuntuu kuin laittaisi vaihteen silmään raakana vaikka kytkin on pohjassa. Ja mönkkäri hyppää eteenpäin ja sammuu.
Vaihdoin Mobilin 1 Rally formula 5w-40-öljyt ja nyt pelaa paljon paremmin. Suosittelen koittamaan sitä tai jotain muuta hyvälaatuista öljyä, josko auttaisi sullakin.
Täältä löytyy sama vika kuin topicin aloittajallakin. Vaikka antaisi aamulla tunnin pöristä pihalla niin heti kun vaihteen tuuppaa silmään niin hypähtää eteenpäin ja sammuu... Kun laittaa uudestaan käyntiin niin vaihde menee nätisti silmään... Ja voisiko tuosta löytyä syy miksi Lamos myy jäykempiä kytkinjousia tuohon SMC:hen??
Vai haetaanko niillä jäykemmillä kytkinjousilla jotain muuta?? Viisaammat osaa vastata siihen...
tuohan kuulostaa tutulta ja itte epäilisin kytkinlevyjä. maalaisjärjellä olettaisin, että pidempään seistessä, levyjen välissä oleva öljy puristuu pois ja levyt tarttuvat ("liimautuvat") kiinni toisiinsa. ensimmäisen rytkäytyksen jälkeen, eli vaihteen tipputtamisen ykköselle, levyt irtoavat toisistaan ja alkavat toimimaan kunnolla, kun öljyä pääsee väliin.
ihan vaan aattelin...
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
jep! vaikka kannon nokkaan! ei loota kärsi ku renkaat pääsee pyörimään vapaasti...
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
Ite pidin käynnistyksen jälkeen kytkintä pohjassa jonkin aikaa, jotta kytkinlevyt irtoavat toisistaan. Sitten kun laittaa vaihteen päälle, niin se ei rusahda kovinkaan pahasti..
kaikki konstit on kokeiltu tuossa mun pukissa. nykyään annan käydä jouten vähän aikaa, sitten sammutan ja laitan vaihteen päälle, ja starttaan vaihde päällä. näppärää vaikka itse sanonkin. ei kolise...