Tuli tuossa viikonloppuna noudettua kummipojalle tuollainen 700xl ja siinä on murheena oletettavasti variaattori?
Oireita:
Vaihdetta hankala saada päälle. Rysähtää sisään ja pyrkii ryömimään eteenpäin.
Jos pitää jarrulla paikoillaan sammuu heti.
Kytkin jo tarkastettiin ja se oli ok ja yksi laakerikin siihen vaihdettiin.
Kuuluko tuon varin remmin olla kireällä jos kone on sammutettuna?
Kuinka suuret urat siinä kytkinrummussa saa olla?
Nyt oli pientä kulumaa havaittavissa. Uskoisin sen olevan kuitenkin ok.
Niin juu, tyhjäkäynti on noin 1300-1400. Pitäisikö olla pienempi?
Hakua toki koitin käyttää mutta en vastausta löytänyt.
Kertokaapa trapperistit mitä seuraavaksi?
700xl variaattori murheita?
Re: 700xl variaattori murheita?
Vastataanpa tähän kysymykseen itse...
Tuossa illalla istuin jakkaralla variaattorin vieressä kavereina Karhu, Hades ja Cerberus.
Hetken pyörittelin varia ja mietiskelin toimintaa.
Joku entisistä omistajista oli laittanut yksisuuntalaakerin väärinpäin ja se aiheutti ko "vian".
Loppui myös se kahina joka varista kuului.
Kiitos kaikille ongelman ratkomiseen osallistuneille
Tuossa illalla istuin jakkaralla variaattorin vieressä kavereina Karhu, Hades ja Cerberus.
Hetken pyörittelin varia ja mietiskelin toimintaa.
Joku entisistä omistajista oli laittanut yksisuuntalaakerin väärinpäin ja se aiheutti ko "vian".
Loppui myös se kahina joka varista kuului.
Kiitos kaikille ongelman ratkomiseen osallistuneille

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: 700xl variaattori murheita?
Hyvä että selvisi...vika. Lueskellut tiiviisti vain omaa osiota ja trapperi osio jäänyt kokonaan lukematta.
No toisinaan täältä apua saa ja toisinaan ei. Kiinalaisen omistajat vähän heikommin
Hihnan ei kuulu olla tiukalla vaan vapaalla, siksi varmaan sammunut kun se laakeri jättänyt
sen tiukalle. Ovela se laakeri kun se käy kumminkin päin mutta siinä on joku merkki
että se tulee asennettaessa muistaakseni moottorista ulos päin.
Kytkin rummussa ei ole hyvä jos paljon uria... pieni normaali kuluma siihen tulee väkisin.
Tärkeä että laitat moottoripyörän öljyä koneeseen jossa on kytkimelle oma lisäaine joukossa.
Ja vaihtelet öljyt säännöllisesti koska kytkimestä irtoaa kaikkea likaa öljyn sekaan.
No toisinaan täältä apua saa ja toisinaan ei. Kiinalaisen omistajat vähän heikommin

Hihnan ei kuulu olla tiukalla vaan vapaalla, siksi varmaan sammunut kun se laakeri jättänyt
sen tiukalle. Ovela se laakeri kun se käy kumminkin päin mutta siinä on joku merkki
että se tulee asennettaessa muistaakseni moottorista ulos päin.
Kytkin rummussa ei ole hyvä jos paljon uria... pieni normaali kuluma siihen tulee väkisin.
Tärkeä että laitat moottoripyörän öljyä koneeseen jossa on kytkimelle oma lisäaine joukossa.
Ja vaihtelet öljyt säännöllisesti koska kytkimestä irtoaa kaikkea likaa öljyn sekaan.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 
