Kuukausi sitten ajotapahtumassa öljy lisääntyi mystisesti. Vettä öljyssä. Öljyt pois, uusi suodatin ja uutta öljyä koneeseen. Öljytilavuus suodattimen kanssa 3.6L. Öljyä meni koneeseen 0.5L !!!

käytettiin konetta jopa hiukan, ei vaikutusta. Oikea määrä öljyä saatiin koneeseen lopulta öljytikun reiästä pumppaamalla. Edelleen ensimmäiset 0.5L oli täyttökorkin aukolla. Tietäen että koneessa on oikea määrä öljyä, eikun ajamaan testiajo muutama sata metriä. Öljy edelleen täyttökorkin suulle asti, tikussa ehkä puolessavälissä. Kone käyntiin ja heitettiin kone ensin vasemmalle kyljelle ja sitten oikealle. Nyt öljyt valuneet alas.
Mikä tämän tekee?
Se kenttäolosuhteissa, nyt kotitallissa sama ongelma.
Puoli litraa menee kerralla ja sit kallistelu ja uudelleen puoli litraa. Hankalaa on öljynvaihto nykyään. Ennen ajotapahtumaa ei mitään ongelmaa.
Niin ja öljy 10w40 joten ei ole liian jäykkää.
Mönkijä Honda 420FA -11
Tietääkö kukaan miten tähän FA;han säädetään kytkin? Tää on erilainen kun fe, tässä on jokin härveli siinä missä pitäis olle se ruuvi. Ruuvi kiinni ja vartti auki, eikö?
Ja vielä, onko tietoa mistä sais korjaamokäsikirjan? Aikaisemmilta sivuilta löytyi -10 vuosimallin asti. Onko muuttunut -11 malliin?