Juu, elituli tehtyä kaupat linkin vehkeestä:
http://www.nettimoto.com/suzuki/kingqua ... onehuolto3
Eli siis Jyväskylästä Keljon Konehuollon -06 KQ 700:ta.
Sattuisiko edellinen omistaja olemaan tällä foorumilla?
Laitteen saan vasta elokuun alkupuolella kun kotiudun Suomeen. Mitähän asioita kannattaisi ensinmmäiseksi tutkia ja varmistella ennen isompia ajoja? Onko tuossa vielä ongelmana se etuperän hajoaminen osiin? Tarviiko kytkin-vari-yhdistelmälle tehdä yhtään mitään jos renkaat on orkkikset ja käyttö enimmäkseen metsätöissä?
Onko järkevää ottaa takavakaajatanko pois, lienee parempi siten metsässä, mutta meneekö tiepohjalla liian keinuvaksi?
Jenkkilän ATV-youtube-kanavilla hehkuttavat laitetta ihan urakalla, mutta onko noissa jotain tunnettuja heikkoja kohtia joita tulisi tarkastella tarkemmin?
Niin ja korjaamokäsikirja olisi kiva löytää netin syövereistä...
Marko
Uusi KingQuad 700 käyttäjä
Re: Uusi KingQuad 700 käyttäjä
Meillä 750 kinggi ollu jo rapia 1100 tuntia mettähommissa buffalon duro renkailla...
Renkaat on hyvät ja lujat työkäyttöön mutta viihdearvo on 0. Mutta tää onki vaan työkäytössä.
Meillä huollot tehty ajoillaan niin 3 akkua on menny koko aikana. Ja muuten aina napista käymään ja ajoa.
Vakiorenkaat on onnettomat... Pitoloppuu kun kärryyn laittaa kunnon pokan päälle... Ja varsinki jos vedät kärryä yhtään kosteammassa...
Kakkoseen vaihettiin jämäkämpi jousi niin mukavampi vetää kärryä kun vaihtaa myöhemmin isommalle, joten kärryn kans helpompi pitää tasakaasua hankalassa maastossa..
Moottorin rungonkiinnikkeet kannattaa aina kattoa
Renkaat on hyvät ja lujat työkäyttöön mutta viihdearvo on 0. Mutta tää onki vaan työkäytössä.
Meillä huollot tehty ajoillaan niin 3 akkua on menny koko aikana. Ja muuten aina napista käymään ja ajoa.
Vakiorenkaat on onnettomat... Pitoloppuu kun kärryyn laittaa kunnon pokan päälle... Ja varsinki jos vedät kärryä yhtään kosteammassa...
Kakkoseen vaihettiin jämäkämpi jousi niin mukavampi vetää kärryä kun vaihtaa myöhemmin isommalle, joten kärryn kans helpompi pitää tasakaasua hankalassa maastossa..
Moottorin rungonkiinnikkeet kannattaa aina kattoa
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 13 Marras 2011 00:34
- Mönkijä:: Suzuki KingQuad 700 -6
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Uusi KingQuad 700 käyttäjä
Kiitos vinkeistä. Millaisen jousen laitoitte? Löytyykö noista jousista jostakin vähän speksejä eli vaikuktuksia varin käytökseen? Teittekö samalla muutoksia kytkimelle?
Mikähän olisi sellainen edullisin paikka ostaa osia Suzukiiin?
Marko
Mikähän olisi sellainen edullisin paikka ostaa osia Suzukiiin?
Marko
Re: Uusi KingQuad 700 käyttäjä
Jousi on EPI:n keltainen ja kakkosvariin. Löytyy Duellin kuvastosta ja jälleenmyyjiltä kautta maan. Hintakin on alle kolmekymppiä. Ykköseen voi laittaa max 1.5mm shimmiprikan. Tällä saadaan jo vakionakin toimivasta voimalista entistäkin parempi.
Etuperän käyttäisin varmuuden vuoksi auki tuon ikäisestä ja vaihtaisin nordlocit ja pultit. Saisi ainakin mielenrauhan ellei muuta.
Etuperän käyttäisin varmuuden vuoksi auki tuon ikäisestä ja vaihtaisin nordlocit ja pultit. Saisi ainakin mielenrauhan ellei muuta.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 13 Marras 2011 00:34
- Mönkijä:: Suzuki KingQuad 700 -6
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Uusi KingQuad 700 käyttäjä
Kiitos, täytyy tehdä tuo kytkinmodaus ja etuperä oli tarkoitus ottaa heti työn alle.
Ostin korjausmanuskan ebaysta kun ei tuntunut enää löytyvän toimivia linkkejä manuaaliin. Maksoi 3,80€...
Pitäisikö ne vetoakseli lähteä tosiaan reilulla nykäisyllä etuperästä kunhan akseli on ensin irti renkaan päästä? Joku sokkahan siellä akselin päässä on, mutta onko se sellainen sokka joka tulee vetämällä läpi?
Marko
Ostin korjausmanuskan ebaysta kun ei tuntunut enää löytyvän toimivia linkkejä manuaaliin. Maksoi 3,80€...
Pitäisikö ne vetoakseli lähteä tosiaan reilulla nykäisyllä etuperästä kunhan akseli on ensin irti renkaan päästä? Joku sokkahan siellä akselin päässä on, mutta onko se sellainen sokka joka tulee vetämällä läpi?
Marko
Re: Uusi KingQuad 700 käyttäjä
Vetämällä irtoaa vetari etuperästä. Toki vaatinee hieman paria rengasrautaa tms. vipuvartta jolla saadaan tasainen vääntö ulospäin.
- X-rene
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Marras 2008 23:30
- Mönkijä:: Kodiak 700 T3B -19
- Paikkakunta: Siikajoki
Re: Uusi KingQuad 700 käyttäjä
Ite olen -07 kingquadiin tehnyt seuraavat muutokset:
-Eteen yamaha yfm 450 iskarit ski-doon jousilla+shimausta löysemmälle
-Taakse lynx enduron iskarit
-taka vakaaja pois
-etuperän lautaseen nordlockit
-varitaattorin oranssi jousi
-27" kendat
-6mm panssari pommista
-yoshimuran vaimennin enskamoposta (jotta mahtuu iskarin lisäsäiliö)
Nyt alkaa olla käteen sopiva. Alkuperäisillä iskareilla soveltuu lähinnä lumen auraukseen. Tukivarsiin joutu hitsaan korvakot erinlaiset ja vähän erikohtaan kun mistään ei huollettavia keppejä tuntunu löytyvän suskan mitoilla.
Tukkikärryn eteen isoilla renkailla ja jäsymmällä jousella mainio kampe ja tehot riittää enduro polullekkin saunahien ottoon.
-Eteen yamaha yfm 450 iskarit ski-doon jousilla+shimausta löysemmälle
-Taakse lynx enduron iskarit
-taka vakaaja pois
-etuperän lautaseen nordlockit
-varitaattorin oranssi jousi
-27" kendat
-6mm panssari pommista
-yoshimuran vaimennin enskamoposta (jotta mahtuu iskarin lisäsäiliö)

Nyt alkaa olla käteen sopiva. Alkuperäisillä iskareilla soveltuu lähinnä lumen auraukseen. Tukivarsiin joutu hitsaan korvakot erinlaiset ja vähän erikohtaan kun mistään ei huollettavia keppejä tuntunu löytyvän suskan mitoilla.
Tukkikärryn eteen isoilla renkailla ja jäsymmällä jousella mainio kampe ja tehot riittää enduro polullekkin saunahien ottoon.

VOIMAA ON, MINÄ TARJOAN!!!