No niin... pelko on ollut persiissä metsässä ajaessa, että koska menee oksa renkaasta läpi. Mutta ei ole mennyt... sitä vastoin oksa silpasi venttiiliin, niin, että se taipui ja murtui juuresta päästäen hitaasti mutta varmasti ilmat pellolle
Kysymys kuuluukin, onko olemassa mönkijään vanteita, jossa venttiili on paremmin suojattu (kuten monissa traktoreissa) tai pystyisikö noille Hondan omille vanteille sellaisen suojan jotenkin väkertämään? Tasapainotus ei varmasti tuosta kovin häiriintyisi ( )
maamies kirjoitti:Ottaa pätkät putkea ja hitsaa venttiilin ympärille tai sorvaa jotku tuning-mallit. Kyllähän se aluvanteillekin onnistuu. Näin mie tekisin
Ei kannata lie pistää liian isoo palaa ettei täryytä liikaa turhaan kovas vauhdis... vaik tuuntuukohan moinen missään. Mitä luulette?
Mää saan jonkun kumman takia kans repiä metallin siruja E-Tonin takapyöristä! Onneksi ei vielä ole päässeet läpi ja on saatu paikattua. Rasittavaa nuo sirut...
Anti Spam - Koska me kaikki "rakastamme" spammia...
Jos miettii millaisilla painomäärillä renkaat tasapainotetaan, niin kannattaa mahdollisimman kevyt pyrkiä tekemään suojasta, mutta ainahan toiselle kantille voi laittaa lisää painoja jolloin tasapaino säilyy
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Mikäli "putkista" tulee pitkät, kannattanee lienee pistää myös jotkin kolmikulmaiset raudanpalat tukemaan niitä, niin ei mee rikki helposti vaikka joku kova iskisi vastaan...
Anti Spam - Koska me kaikki "rakastamme" spammia...
Yksi mahdollisuus olisi varmaan pitää mukana uutta venttiilitappia, jonka voisi vaihtaa rikkinäisen tilalle. Pumppu, painekapseli, tai kompura taitaa jokaisella olla jo muutenkin mukana, kuten tubeless-paikkasarjakin.
Aika harvinainen, mutta tietenkin mahdollinen tuollainen venttiilirikko. Ilmeisesti juuri murtumisen ehkäisemiseksi moottoripyörissä ainakin venttiilitappi uusitaan aina renkaan vaihdon yhteydessä, eli käytännössä pari-kolme kertaa kesässä. Eipä pääse kumi haurastumaan.
Ehkä sellaisen suojaputken voisi tehdä esim. (reijitetystä?)alumiiniputkesta ja liimata vanteeseen vaikka Aralditilla, jolloin ei ainakaan tulisi uutta vuotopaikkaa, kuten helposti vaihtoehtoiseen hitsisaumaan.
Maastonopeuksissa ei tasapainotuksella ole mitään merkitystä, onhan niissä vanteissa usein kilon mutapaakkujakin - eikä tunnu missään.
Sen verran kuittaan asiaa, että ainakin Kendan BC renkaan vanteilta saaminen maastossa vaatii voimia ja myös takaisin saanti, vaikka olisi hyvä kompura. Venttiilihän laitetaan sisäkautta.
Tuollaista putkea et saa pysymään kemiallisella liimalla siten, että kestää kivien kolhut, joten rautaputki ja sähköliima on ainoita oikeita vaihtoehtoja. Ja paitukei, minä ajajn tasapainotetuilla Kendan BC 27" renkailla liikenteessä, joten pitää olla tasapainossa.
Ainoa joka voisi pysyä moisessa ympäristössä liimalla on jokin letkeä kumiputki, joka hieman antaisi tukea venttiilille.
Oma ehdotukseni on, että laittaa mahdollisimman lyhyen venttiilin, jotta risut ja kivet ei sitä katkaise.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Kyllä se kumi lähtee vanteelta tyhjänä suorastaan itsestään, jollei ole kanvesteista liimattu kiinni, kuten esim. Hondan (ainakin Rinconin) alkuperäisrenkaat.
Kolmisen viikkoa sitten olin maastossa todistamassa, kun yhdestä 800 Pollesta irtosi rengas vanteelta, hiukan jäisellä suolla ajettaessa.
Jäihän se killumaan vanteelle, mutta painetta ei meinannut saada kopressorilla niin nopeasti renkaaseen, että se olisi noussut tiiviisti paikoilleen reunoilta.
Onneksi oli kokeneet kaverit asialla, ei muuta kuin kuormaliina renkaan keskelle pitkittäin ympäri ja kova kiristys, niin sieltä se vaan nousi.
Ajo jatkui normaalisti!
Renkaan tyhjänä ollessa olisi helposti voinut laittaa uuden venttiilitapin sisäpuolelta, mikäli tarvetta olisi ollut!
Kumit ei tainneet olla Bear Clawt, mutta traktorimallia kuitenkin.
scuderia rollaattori kirjoitti:Kyllä se kumi lähtee vanteelta tyhjänä suorastaan itsestään, jollei ole kanvesteista liimattu kiinni, kuten esim. Hondan (ainakin Rinconin) alkuperäisrenkaat.
Kolmisen viikkoa sitten olin maastossa todistamassa, kun yhdestä 800 Pollesta irtosi rengas vanteelta, hiukan jäisellä suolla ajettaessa.
Jäihän se killumaan vanteelle, mutta painetta ei meinannut saada kopressorilla niin nopeasti renkaaseen, että se olisi noussut tiiviisti paikoilleen reunoilta.
Onneksi oli kokeneet kaverit asialla, ei muuta kuin kuormaliina renkaan keskelle pitkittäin ympäri ja kova kiristys, niin sieltä se vaan nousi.
Ajo jatkui normaalisti!
Renkaan tyhjänä ollessa olisi helposti voinut laittaa uuden venttiilitapin sisäpuolelta, mikäli tarvetta olisi ollut!
Kumit ei tainneet olla Bear Clawt, mutta traktorimallia kuitenkin.
Nyt ainakin venttiili on vaihdettu ja rengasliikkeen toimesta vieläpä täysin ilmaiseksi Täytynee kuitenkin alkaa kehittelemään tuota jonkinsortin putkiviritelmää tuohon suojaksi, jotta saa homman toimimaan kunnolla. Paan infoa kunhan saan jotain kehitettyä.