kuinka tehokkaita ledi työvaloja pystyy teguun laittamaan? suunnitteella eteen 2*120w+taakse 2*18w.tosin kiinalaisia niin mitkä ne watit sit oikeesti on...eikä ole tarkotus käyttää ajovaloja työvalojen kans samaa aikaan..
mimmosia valoja porukat on laittanu?
saapikos noita ledi valoja kytkettyä siten että vinssiä käyttämällä ne ei vilkkuis kun vinssiä nostaa?
minkäs kokonen tuon malli tegun laturi on?
tgb 550 efi+eps työvalo asia
Re: tgb 550 efi+eps työvalo asia
Tuo 2x120w on kyllä aika ylimitoitettu, ainakin jos on leveällä valokuviolla, ne on jo liian kirkkaat.
Mulla on Pollessa edessä ledit 2x10w ja 1x40w paneeli ja jos enemmän laittais olis jo liian kirkas.
Takana 2x10w ja on just sopiva.
Mulla on Pollessa edessä ledit 2x10w ja 1x40w paneeli ja jos enemmän laittais olis jo liian kirkas.
Takana 2x10w ja on just sopiva.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
Jostain syystä ei löydy tegun laturin tehoa mistään. Sen verran kuitenkin, että orggis halogeeni-valot vie paljon virtaa ja neet kannattaa pitää pois päältä ja varsinkin jos vielä lisävalot hohkaa extrana päällä. Tämä siis jos paljon vinssailee esmes lumityön aikana. En tiedä onko tuossa eps mallissa kuinka paljon tehokkaampi sitten tuo laturi. Se miten paljon valoa pitää olla, on jokaisen oma asia. Itsellä nyt eteen 1x36w +2x10w ja taakse 1x18w. Hyvin näkee lähelle ja kauemmaksikin, suuntaus vaan on tärkeä.
juu ei ole tarkotus piettää ajovaloja/pitkiä samaan aikaan päällä varsinkaan ku aura paikoillaan ku se nousee valojen eteen. hyvin jaksaa porottaa valoja eikä edes vinssi saa niitä himmenemään.tieten sitte talvella näkee ku enempi vinssaa auratessa. mun mielestä on kaikkien oma asia kui paljon niitä valoja on. ja sitähän minäkään en edes kysyny että onko niitä liikaa?!
Mulla on noi kaikki kiinan ledivalot, ebaystä ja suomesta ostetut, ollut 30-60% ilmoitetusta tehosta. Mitä halvempi hinta, suhteessa "hyvään ja kalliiseen" sitä kauempana ilmoitetusta. Vinssi ottaa järkyttäviä määriä virtaa akusta, joka pakosti laskee akun jännitettä niin, että valot vilkkuu tai himmenee aina tyhjäkäynnillä. Sitä ei voi kytkentämuutoksilla poistaa, muutenkuin laittamalla jommalle kummalle oman akun, joka ei ole yhteydessä toiseen.
Laturin tehon selvittämällä voi mitoittaa max lisälaitteiden ottamaa tehoa. Kysy maahantuojalta olisko tietoa? Oma puhdas veikkaukseni on 300wattia, joka toteutuu kun kierroksia on 4000rpm+. Tyhjäkäynnillä voi olla vain esim 50w.
Omassa canassa on polttimotietojen mukaan: etuvalot 2x35w, parkit 2x10w ja takavalot 2x10w eli 110w joita ei saa pois käytöstä, tämän mallin virtalukolla, koska traktori. Sitten on ledi työvalot, joiden todellinen teho takana 7w edessä 2x10w eli 27w. Tähän päälle kahvanlämmitintä, joiden ottotehoa en ole mitannut, kuumimmalla varmaan 30w. Koneen sähkötkin ottaa toimiakseen jotain. Voisko 30w riittää?
Lopputuloksena 197w. Tällä kulutuksella kun käyttää vielä vinssiä auratessa, luulen ettei koneen laturi jaksa lataa akkua, vaan täytyy latailla välillä akkulaturilla täyteen. Canassa 500w laturi, mutta sekin teho tulee ulos vasta korkeilla kierroksilla, unohtamatta pakkasta joka laskee akun virranottokykyä eli latausajat pitenee.
Laturin tehon selvittämällä voi mitoittaa max lisälaitteiden ottamaa tehoa. Kysy maahantuojalta olisko tietoa? Oma puhdas veikkaukseni on 300wattia, joka toteutuu kun kierroksia on 4000rpm+. Tyhjäkäynnillä voi olla vain esim 50w.
Omassa canassa on polttimotietojen mukaan: etuvalot 2x35w, parkit 2x10w ja takavalot 2x10w eli 110w joita ei saa pois käytöstä, tämän mallin virtalukolla, koska traktori. Sitten on ledi työvalot, joiden todellinen teho takana 7w edessä 2x10w eli 27w. Tähän päälle kahvanlämmitintä, joiden ottotehoa en ole mitannut, kuumimmalla varmaan 30w. Koneen sähkötkin ottaa toimiakseen jotain. Voisko 30w riittää?
Lopputuloksena 197w. Tällä kulutuksella kun käyttää vielä vinssiä auratessa, luulen ettei koneen laturi jaksa lataa akkua, vaan täytyy latailla välillä akkulaturilla täyteen. Canassa 500w laturi, mutta sekin teho tulee ulos vasta korkeilla kierroksilla, unohtamatta pakkasta joka laskee akun virranottokykyä eli latausajat pitenee.
- Susikalle
- 3WD
- Mönkijä:: TGB BLADE 550 FFI + EPS 2015
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.