Honda TRX 420 FE -12

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Marco
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Loka 2016 19:59

Honda TRX 420 FE -12

Viesti Kirjoittaja Marco »

Tervehdys Honda-kuskit! Kiikarissa otsikon mukainen mönkkäri vanhan 350:n tilalle. Vaan murheena mahdollisesti ostettavan mönkkärin kaukainen sijainti, eli pitäs ostaa rahtina Turkuun. Mitä mahdollisia tsekkauskohteita ko. mallissa? Tyyppivikoja? Ajettu ko. pelillä alle 100 h. Syksyn jatkoja kaikille lukijoille!
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Honda TRX 420 FE -12

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Ei mitään erikoista, jos ei väärillä varusteilla pilattu.
Marco
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Loka 2016 19:59

Re: Honda TRX 420 FE -12

Viesti Kirjoittaja Marco »

Fred Scuttle kirjoitti:Ei mitään erikoista, jos ei väärillä varusteilla pilattu.
Ja vääriä varusteita ovat??
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Honda TRX 420 FE -12

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Omassani oli liian ulkonevat etuvanteet, jotka isompien renkaiden kanssa rasittavat pyöränripustusten kiinnityspisteitä rungossa.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Honda TRX 420 FE -12

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Fred Scuttle kirjoitti:Ei mitään erikoista, jos ei väärillä varusteilla pilattu.
Voi olla mitä vaan jos väärin käytetty tai huollot laiminlyöty. Käytetty laite kannattaa aina tarkistaa huolellisesti ennen ostopäätöstä. :!:
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Honda TRX 420 FE -12

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Katso silmämääräisesti ettei rungossa ole vääntymiä tai murtumia. Vaihteensiirron täsmällinen toimivuus myös tarkastettava. Koska Honda on luotettava on usein huollot laiminlyöty. Katso siis että huoltohistoria kunnossa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Honda TRX 420 FE -12

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Etupäässä kannattaa tarkistaa jo edellämainitut eturipustusten kiinnityspisteet. Tasaisella pinnalla eturenkaiden Camber-kulmat pitää olla samat. Edestäpäin tarkastellen on helppo katsoa. En kutsuisi epidemiaviaksi, mutta mainitut liian isot renkaat ja levittävät vanteet rasittavat keveän koneen runkoa.

käsistartti kannattaa vetää ulos ja todeta että vetää myös sisään.

Etulaakerit on kulutustavaraa, joten riuska ote renkaan yläpuolelta ja heiluttaa reippaasti väljää ei saa olla. Mikäli ajossa etujarru painuu pohjaan, mutta palautuu pumppaamassa, niin vika voi olla väljissä laakereissa.

Mikäli on paljon lapissa ajettu ja ei ole kunnon pohjapanssaria, niin eturipustukset ja runkopalkit saattavat jopa kulua puhki kivikossa ajaessa. Kurkaa siis pohjaan.

Katso ettei oikealla puolella oleva öljyfiltterin kansi vuoda. Kannen O-rengas vahingoittuu, jos ei laita reippaalla öljyllä ja hieman kiertämällä paikalleen. Jos vuotaa, niin kone on voinut käydä kuivana. Honda toki kestää jonkin aikaa jopa öljyttä, mutta ei pitkään :evil:

Vaihteen asennontunnistin takakardaanin vieressä saattaa kastua ja aiheuttaa väärää tietoa koneelle ja vaihteet eivät vaihdu. Osa maksaa 50€ ja uusi osa pitää vettä huomattavasti paremmin kuin vanha. Vaihtamiseen kannattaa varata lonkeroa, ettei pala hihat. On vähän hankala vaihtaa, jos esin pohjapanssari peittää pääsyn tai haittaa pääsyä.

Nämä ovat kaivettu esille yli 2000 ajotunnin aikana, joten ei todellakaan mitään vaikeita ongelmia merkille.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin