joo itekki sanoisin näppituntumalla yhden 450 grizzlyn 10 vuotta omistaneena, että 26" tuumanen ihan maximi jos kuvittelee että esim. hankalasta paikasta ajelee puita isoja kuormia, ei sillä etteikö laite jaksaisi L vaihteella rengasta pyörittää (tuintui lähinnä että jaksaa vetää vaikka lentokoneen jos pito riittää), mutta esim pakki on sen verta pitkä välitykseltään (ainakin tuossa vanhassa grizzlyn 450:ssä oli) että märkä keskipakokytkin joutuisi todella koville ja luistaisi turhan paljon lähdössä, ja tätä nyt ei kannata ymmärtää niin että automaattisesti pakki on liian pitkä ja laite ei jaksa mennä, vaan että se on pidempi välitykseltään kuin esim L vaihde eteenpäin. ja esim vakio 25" ja väitän että myös 26" keveyillä renkailla asian kanssa ei ole mitään ongelmia...
lähtökohtaisesti kevyttä laitetta ei kannata pilata raskaalla rengastuksella,
Yamaha kodiak 450efi 2018
Re: Yamaha kodiak 450efi 2018
Mönkijöitä on vuosien aikana ollut eri merkkisiä ja hankittu lähinnä viihdekäyttöön, viikko sitten kävin hakemassa vähällä käytöllä olleen -22 traktorin tehostimella ja etulukolla hyötykäyttöön ja 9h ajon perusteella on aika mainio kampe. Ketterä vietävä, kiskoo lanaa ja rankakärryä paremmin kun 420 Honda, mukavan pehmonen ajettava maastossa jäykkäperän jälkeen ja isoimmat ihqut tulee voimalinjasta joka on kiistatta paras millä olen koskaan ajanut, ainoa miinus tulee pitkästä pakista.
Pientä sipistelyä on pitänyt tehdä T3 hilppeiden asennusten jäljiltä vaikka pääsääntöisesti johdotukset on tehty hyvin niin muutama kummallisuus pitää muuttaa, kuten merkkivalojen siirto lokasuojasta mittariston yläpuolelle parempaan suojaan. Työvalon laitoin kilven taakse ylös, pohjapanssari, kahvalämppärit sekä sahalaatikko on varmaan seuraava suurempi toimenpide. Kaasuvipu pitää rakentaa uusiksi että saa peukalolle paremman asennon eli normi hienosäätöjä mitä on joutunut tekemään monessa muussakin kamppeessa. Tankovalo on vitsi kusenkeltaisen polttimon johdosta, siihen lediä tilalle. Orkkis vilkut näyttää keränneen kosteutta sisään ja etuparkit on pimentyneet.
Pientä sipistelyä on pitänyt tehdä T3 hilppeiden asennusten jäljiltä vaikka pääsääntöisesti johdotukset on tehty hyvin niin muutama kummallisuus pitää muuttaa, kuten merkkivalojen siirto lokasuojasta mittariston yläpuolelle parempaan suojaan. Työvalon laitoin kilven taakse ylös, pohjapanssari, kahvalämppärit sekä sahalaatikko on varmaan seuraava suurempi toimenpide. Kaasuvipu pitää rakentaa uusiksi että saa peukalolle paremman asennon eli normi hienosäätöjä mitä on joutunut tekemään monessa muussakin kamppeessa. Tankovalo on vitsi kusenkeltaisen polttimon johdosta, siihen lediä tilalle. Orkkis vilkut näyttää keränneen kosteutta sisään ja etuparkit on pimentyneet.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Yamaha kodiak 450efi 2018
Kaikissa vilkuissa kosteutta sisällä ja etuparkit toimii milloin sattuu, ja vajaa vuoden vanha laite. Onko muilla vilkut kunnossa?
Kylätason mönkijäkuski
Re: Yamaha kodiak 450efi 2018
2022 Kodiak ja huoltotuntimittari käy omiaan. Nollasin tuntimittarin ja parin tunnin ajon jälkeen huoltomittarissa oli 16h. Tein uuden nollauksen ja tunnin ajon jälkeen huoltomittarissa 9h, mitä vttua? Onko tässä nyt jotain sellaista mitä en tajua?
Kylätason mönkijäkuski
Re: Yamaha kodiak 450efi 2018
Eikös tuo näytä nollauksen jälkeen ajettua matkaa, eikä tunteja?
Re: Yamaha kodiak 450efi 2018
No helkatti, nyt pitää katsoa uudestaan mitä siinä lukee.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Yamaha kodiak 450efi 2018
^^Noinhan se oli, kilsoja se kertoo eikä tunteja. Työkoneissa tuntimittareihin tottuneena ihmetelinkin kun tunteja tulee enemmän mitä kerkee ajamaan
Edellisen omistajan teettämän 25h huollon jäljiltäö vaihdoin kaikki öljyt koska huoltokuitista ei selvinnyt kuin öljylaadut. 20h työkäyttöä ja peräöljyt grafiitin väriset, moottoriöljyt oli tummat ja etuperä kimaltelevan kirkaat. Takaperän öljyt pitää näköjään vaihtaa suositeltua useammin, ainakin aluksi, kunnes rattaiden hammaspinnat on kiillottuneet.
Edellisen omistajan teettämän 25h huollon jäljiltäö vaihdoin kaikki öljyt koska huoltokuitista ei selvinnyt kuin öljylaadut. 20h työkäyttöä ja peräöljyt grafiitin väriset, moottoriöljyt oli tummat ja etuperä kimaltelevan kirkaat. Takaperän öljyt pitää näköjään vaihtaa suositeltua useammin, ainakin aluksi, kunnes rattaiden hammaspinnat on kiillottuneet.
Kylätason mönkijäkuski