Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
- X-rene
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Marras 2008 23:30
- Mönkijä:: Kodiak 700 T3B -19
- Paikkakunta: Siikajoki
Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
Noniin, tammikuun alussa tein merkki vaihdoksen ja Suzuki jäi liikkeeseen ja mukaan lähti otsikon mukainen yamaha. Renkaat jätin suskasta itselle, kendan 27/12/12 eteen ja taakse. Merkkiä en olis vaihtanut jos suskan saisi traktorina uutena. Ostin kodiakkiin telat etukäteen ja heti kun kotia sain, telat kiinni. Sitten aura keulaan, lana perään ja menoksi.
Ensimmäinen kilometri meni täysin ilman huolia ja remontteja, toisella kilometrillä lämmöt alkoi nousta ja varoitus valo palaa. Loistava juttu muuten tuo koneen lämpömittari näytössä. Tallille ihmetteleen että missä vika. Perus syy tietysti auran pyörtämä ajoviiman puute, mutta flekti ei toimi. Liitin auki ja syy selvisi. Tehtaalla olivat saaneet survottua liittimen kiinni, vaikka toinen pinneistä oli ohi vastakappaleen. No, muovit kasaan, etulevy irti ja matka jatkuu. Ei noussut lämmöt ja parkissa flekti pelaa. Vaihdevivuston toiminnasta en ole myöskään kovin tyytyväinen. Tai sitten se on suskassa muuten vaan omaa luokkaansa. Siirtymä taipaleella tuli todettua että rajoitin on teloilla pakko saada pois. Ei kulje varmaan kuin alta 40kmh kun rajotin leikkaa mittarin ollessa 62kmh. Mistä tuon saa ohitettua? Myyjä epäili että joku johto poikki. Onko näin ja jos on, mikä johto? Onko näitä muuten rajoitettu.? Taka työvalot on kanssa pakko laittaa, onko ylimääräinen pistoke takana mistä tarkalleen ottaen kytketty irti? Siihen ei tule virtaa ja on kuulemma ominaisuus, ei vika? Jos on ko. Jutuista jollain varmaa tietoa niin kiitos ja kumarrus jo etukäteen jos autat. Konetta ei ehdi pajalla aina kauaa käyttään ja sulatteleen, joten hyvä jos olisi selvät sävelet kun sinne kalustoa vie. Muutokset tarkoitus käydä tekemässä pikapuoliin samalla kertaa kun teen pohjapanssarin.
Ensimmäinen kilometri meni täysin ilman huolia ja remontteja, toisella kilometrillä lämmöt alkoi nousta ja varoitus valo palaa. Loistava juttu muuten tuo koneen lämpömittari näytössä. Tallille ihmetteleen että missä vika. Perus syy tietysti auran pyörtämä ajoviiman puute, mutta flekti ei toimi. Liitin auki ja syy selvisi. Tehtaalla olivat saaneet survottua liittimen kiinni, vaikka toinen pinneistä oli ohi vastakappaleen. No, muovit kasaan, etulevy irti ja matka jatkuu. Ei noussut lämmöt ja parkissa flekti pelaa. Vaihdevivuston toiminnasta en ole myöskään kovin tyytyväinen. Tai sitten se on suskassa muuten vaan omaa luokkaansa. Siirtymä taipaleella tuli todettua että rajoitin on teloilla pakko saada pois. Ei kulje varmaan kuin alta 40kmh kun rajotin leikkaa mittarin ollessa 62kmh. Mistä tuon saa ohitettua? Myyjä epäili että joku johto poikki. Onko näin ja jos on, mikä johto? Onko näitä muuten rajoitettu.? Taka työvalot on kanssa pakko laittaa, onko ylimääräinen pistoke takana mistä tarkalleen ottaen kytketty irti? Siihen ei tule virtaa ja on kuulemma ominaisuus, ei vika? Jos on ko. Jutuista jollain varmaa tietoa niin kiitos ja kumarrus jo etukäteen jos autat. Konetta ei ehdi pajalla aina kauaa käyttään ja sulatteleen, joten hyvä jos olisi selvät sävelet kun sinne kalustoa vie. Muutokset tarkoitus käydä tekemässä pikapuoliin samalla kertaa kun teen pohjapanssarin.
VOIMAA ON, MINÄ TARJOAN!!!
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
Valkonen johto poikki rajoittimelta niin saa ison puolen rajoittimen pois ainaki 2016 mallissa. Koko rajoittimen ohituksessa onki sitte isompi homma ja mulla ei siitä tietoa.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
Joko näissä on koko kaasu alue käytettävissä? 40kmh mallissa kaasu ei liikkunut kuin kolmasosan. kaasuläpällä rajoitintappi.
- X-rene
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Marras 2008 23:30
- Mönkijä:: Kodiak 700 T3B -19
- Paikkakunta: Siikajoki
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
20h huollossa ottivat rajoittimen pois käytöstä. Se on kaasuläpppärungon vieressä oleva 4kpl nippu liittimiä.
Muitakin mielenkiintoisia vikoja on tullut tässä 50h aikana. 10h kohdalla alkuperäinen warnin vinssi alkoi uloskelatessa rohisemaan. Ensihuollossa ilmoitin että tsekkaa vinssin. No sieltä ilmoitettiin että uusi asennetaan maahantuojan piikkiin aikataululla x.
No vein laitteen kotiin ja levyä keulaan. Nyt vinssin molemmista napeista kone sammuu. Samoin tyytin nappiin oli saatu sähellettyä sammutus ominaisuus. Ei muuta kun Laitetta huoltoon takaisin.
Siellä (emc oulu) ei tietysti ollut sähkömies paikalla ja laite piti jättää sinne. Sijaislaitetta ei heru vaikka laite jokapäiväisessä työkäytössä talvella. Aika hupaista että leitteeseen on tullut kuukauden aikana vähemmän kilometrejä, kuin sitä huoltoon kuskaavaan autoon. Eipä ollut suskassa tällaisia ominaisuuksia ja huollosta ei tullut harmaita hiuksia kun itse teki. Yksi on ainakin varmaa. Ensihuolto oli samalla viimeinen maksettu huolto ko. Paikkaan.
Muitakin mielenkiintoisia vikoja on tullut tässä 50h aikana. 10h kohdalla alkuperäinen warnin vinssi alkoi uloskelatessa rohisemaan. Ensihuollossa ilmoitin että tsekkaa vinssin. No sieltä ilmoitettiin että uusi asennetaan maahantuojan piikkiin aikataululla x.

No vein laitteen kotiin ja levyä keulaan. Nyt vinssin molemmista napeista kone sammuu. Samoin tyytin nappiin oli saatu sähellettyä sammutus ominaisuus. Ei muuta kun Laitetta huoltoon takaisin.

Siellä (emc oulu) ei tietysti ollut sähkömies paikalla ja laite piti jättää sinne. Sijaislaitetta ei heru vaikka laite jokapäiväisessä työkäytössä talvella. Aika hupaista että leitteeseen on tullut kuukauden aikana vähemmän kilometrejä, kuin sitä huoltoon kuskaavaan autoon. Eipä ollut suskassa tällaisia ominaisuuksia ja huollosta ei tullut harmaita hiuksia kun itse teki. Yksi on ainakin varmaa. Ensihuolto oli samalla viimeinen maksettu huolto ko. Paikkaan.
VOIMAA ON, MINÄ TARJOAN!!!
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
Noista Warnin uusimmista vinsseistä on saanu kuulla aika paljon sontaa viimeaikoina. Ei taida niissäkään olla laatu niinkuin ennen. Mulla on vielä toiminut moitteettomasti,(+50h) mutta heti kun alkaa oireileen, niin vaihtuu vinssi toiseen merkkiin. Kaverin yammusta vinssi pasahti 40h kohdalla, eikä suostuneet sitä takuuseen korjaamaan koska väittivät että on väärin käytetty
Vaan on sitä mullakin ollu vastaavan koneen kanssa murheita heti alkumetreillä. Ekassa huollossa vaihdettiin uus variaattorinrullat ja kytkin kun. Yks rulla oli ollu jumissa ja se poltti koko kytkimen. Led ajovalot kärähtivät alle 10 tunnin ajon jälkeen. Onneksi ne vanhanmalliset orkkikset tulivat mukana ja sain vaihdettua ne tilalle. Takuu ei korvaa led ajovaloja sanottiin huollosta.
Nyt on menty rapiat 30h ilman ongelmia ja toivottavasti näin jatkuukin.

Vaan on sitä mullakin ollu vastaavan koneen kanssa murheita heti alkumetreillä. Ekassa huollossa vaihdettiin uus variaattorinrullat ja kytkin kun. Yks rulla oli ollu jumissa ja se poltti koko kytkimen. Led ajovalot kärähtivät alle 10 tunnin ajon jälkeen. Onneksi ne vanhanmalliset orkkikset tulivat mukana ja sain vaihdettua ne tilalle. Takuu ei korvaa led ajovaloja sanottiin huollosta.
Nyt on menty rapiat 30h ilman ongelmia ja toivottavasti näin jatkuukin.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
No ei voi kyllä Motor Service Portaankorvaakaan kehua. Entihuollossa oli vain moottoriöljyt vaihdettu. Valohoitoa ja rahat pois. Kannattaa näköjään huollot tehä itse, niin saa parhaan tuloksen.
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
https://uppaa.fi/image/XXW
Voisko joku kattoa omasta yamahasta miten johdot kytketty. Johdot tulee rajoitin boksista suuttimeen
Voisko joku kattoa omasta yamahasta miten johdot kytketty. Johdot tulee rajoitin boksista suuttimeen
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
Onkohan tuossa rajoittimen ohitus menossa vai miks on piuhat katkastu? 

Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
No niin tuossa aikasemmin ku haukuin Warnin vinssiä, niin nythän se sano sopimuksen irti. Koneen käyttötunnit on rapiat 60h.
Nyt voi heittää warnilla vesilintua ja asentaa jonkun edes hitusen laadukkaamman vinssin tilalle. Miten mahdollista että warnien laatu menny noin heikoksi

Nyt voi heittää warnilla vesilintua ja asentaa jonkun edes hitusen laadukkaamman vinssin tilalle. Miten mahdollista että warnien laatu menny noin heikoksi

Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
Ei ole ohitus menossa ku rajoittimen kytkentä. Vanha boksi sanoi sopimuksen irti viime syksynä ja nyt sain uuden mutta punainen ja oranssi johto on mysteerinä kumminpäin ne laitetaan tuohon alkuperäisen johdon väliin
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
kantsii varmistaa ettei oo vaan rele menny, warnin releissä ollu sanomista mutta ite vinssi on kyllä laatu kamaa.
iteltäki hajos ja laitoin tämmösen tilalle: hyvin toimaa. https://www.motonet.fi/fi/tuote/802239/ ... li-mm-ATVt
iteltäki hajos ja laitoin tämmösen tilalle: hyvin toimaa. https://www.motonet.fi/fi/tuote/802239/ ... li-mm-ATVt
DIY
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
Noo sain warnin taas pelittämään ainakin toistaiseksi. Vika oli tuossa vapautuskytkimessä joka ei toiminut. On aika hanurista koko vapautus systeemi omasta mielestä. Kaikki lika pääsee väliin ja silloin se alkaa temppuilemaan. Omasta sain kuntoon niin kaverin warnissa ilmeni samaa vikaa edellisissä ajoissa. Ei oikein siltikään warnin laatu vakuuta.
Takavinssinä toimii 6 vuotta vanha Broncon vinssi ja siinä ei ole ikinä ollut mitään ongelmia.
Takavinssinä toimii 6 vuotta vanha Broncon vinssi ja siinä ei ole ikinä ollut mitään ongelmia.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
Mikäs oli syynä sammumiseen? Huono akku vai ihan jotain muuta?X-rene kirjoitti:20h huollossa ottivat rajoittimen pois käytöstä. Se on kaasuläpppärungon vieressä oleva 4kpl nippu liittimiä.
Muitakin mielenkiintoisia vikoja on tullut tässä 50h aikana. 10h kohdalla alkuperäinen warnin vinssi alkoi uloskelatessa rohisemaan. Ensihuollossa ilmoitin että tsekkaa vinssin. No sieltä ilmoitettiin että uusi asennetaan maahantuojan piikkiin aikataululla x.![]()
No vein laitteen kotiin ja levyä keulaan. Nyt vinssin molemmista napeista kone sammuu. Samoin tyytin nappiin oli saatu sähellettyä sammutus ominaisuus. Ei muuta kun Laitetta huoltoon takaisin.![]()
Siellä (emc oulu) ei tietysti ollut sähkömies paikalla ja laite piti jättää sinne. Sijaislaitetta ei heru vaikka laite jokapäiväisessä työkäytössä talvella. Aika hupaista että leitteeseen on tullut kuukauden aikana vähemmän kilometrejä, kuin sitä huoltoon kuskaavaan autoon. Eipä ollut suskassa tällaisia ominaisuuksia ja huollosta ei tullut harmaita hiuksia kun itse teki. Yksi on ainakin varmaa. Ensihuolto oli samalla viimeinen maksettu huolto ko. Paikkaan.
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
Onko näissä -19 mallisissa 700 rajoitettu kaasun liikettä. Meidän omassa kaasuvivun ja kahvan rungossa olevan stopparin väliin jää noin 5mm rako, eli vipu ei ainakaan kahvassa mene rajoitinta vasten. En tätä ollut aiemmin huomannut mutta tänään koitin kaverin uutta 450 Kodiakkia joka on saman ikäinen ja huomasin heti että kaasuvivun liikematka on reilusti pitempi.
Re: Kodiak 700 eps t3b rajoitin yms.
2016 Kodiak 700 EPS SE T3 mallissa ei ole etulukon nopeuden rajoittimen ohitusnappia ohjaustangossa. Onko väki miten hoitanut homman? Voi laittaa yv jos ei halua julkisesti kertoa. Myös pakkirajoittimen ohitus ja sähkökaaviot kiinnostaisi.