Toivottavasti täältä löytyisi apuja. Tai mahdollisesti toisen samanmoisen omistaja, joka voisi testata pisteosia omassaan.
Kyseessä siis otsikonmukainen -09 (~200h) jalkavaihteinen ruiskupeli, sammutettu käytöstä normaalisti tappokytkimellä, jonka jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin.
Ei anna kipinää, eikä bensapumpulle tulee virtaa, edes startatessa. Vaihdenäytössä vilkkuu jatkuvalla loopilla viiva. N valo palaa kuitenkin silloin kuin kuuluukin. Moottorinvikavalo ei pala.
Tähän mennessä tutkittu:
-Toista mittaristoa testattu.
-Tappokytkin toimii, ei starttaa jos off asennossa, ja kytkimelle menee vain 2 johtoa, joten sinällään "tyhmä".
-Kaikki jarrujen mikrokytkimet.
-Puolalle tulee virta, Puolaa myös testattu mopossa, toimii.
-Bank sensoria kallisteltu, ja rele naksuu sen mukaan päälle tai pois.
-Releet vaihdettu päikseen.
-Sulakkeet tietenkin tsekattu.
-Auton täydella akulla testattu.
-Vaihteentunnistimen toiminta tsekattu ekun päästä, toimii kuten pitää,eikä kahta yhtäaikaista maadotusta ole.
-Ekun maa ja virrat mitattu että on, myös Ekun ja mittariston väli mitattu, että on ehjä.
-CKP eli kampuran asentotunnistin mitattu ohmeilla ~234ohm, ei toki kerro kaikkea, mutta piiri ainakin ehjä, ja tokkopa se osaisi bensansyöttöä sulkea jos impulssi uupuu.
-Staattori mitattu.
-Johtosarjaa silmäilty ja teippejä availtu, ei minkäännäköistä näkyvää vikaa, Maadoitukset myös tsekattu ja avattu.
-Bensapumpulle annettu suora virta, toimii. Releeltä ei tule virtaa.
-Diodit tsekattu.
-Kaikki liittimet olleet monesti auki, liitinpinnat siistit ja puhtaat.
Eli aika neuvoton olo jo

Oma epäilys kallistuu Ekun tai johtosarjan puoleen.. Siksi olisi hyvä jos jollain suht likellä samanmoinen, niin voisi tuota Ekua siinä testata.