Kymco mx-er 125

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
4wheels
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 14 Heinä 2006 13:19
Mönkijä:: Comanche Cross 300cc -08

Kymco mx-er 125

Viesti Kirjoittaja 4wheels »

Uutena liittyneenä olisi muutama kysymys :twisted: mönkijäkuumeen :twisted: iskettyä.Kiikarissa on ollu toi 125cc ja tietoa huippunopeudesta ja kuinka soveltuu muun liikenteen sekaan vai jääkö jalkoihin?Ja vielä kun jollain olisi omia kokemuksia tosta kymcosta olisi mielenkiintoista lukea.
zige
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Marras 2005 08:45

Viesti Kirjoittaja zige »

mulla kyseinen vehje. huiput 80km/h. taajamassa ei todellakaan jää jalkoihin.ajelen päivitäin noin 24km työmatkaa, ei ongelmia.
Kymco mx-er 125
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:15

Viesti Kirjoittaja Kymco mx-er 125 »

Mites oot saanut mx-er menemään 80 km/h? Vakio? Itsellä samanlainen laite ja huiput jää kyllä 70, ja jos vähänki vastasta niin jää tonne 67-68. Kovas alamäes tosin 75 mutta ei yhtää enempää. Eikä mulla nyt painoakaa ole kuin 80 kg...

Mites muilla nämä mx-er kulkee???
zige
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Marras 2005 08:45

huippunopeus

Viesti Kirjoittaja zige »

jäätiellä ajanut mittarin mukaan 80km/h ja näyttää 2km/h liian vähän, kun vertaa gps lukemaan. tänä kesänä otin etutarakan ja astinlautojen alta isot rautalevyt pois. työmatkoja ajan päivitäin ja kyl se kulkee 70- 80 riippuen tuulesta tasaisella. se nyt on sama onko nopeus 75 vai 78 ainakin mulle. viritetty ei ole.
karu
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Elo 2006 16:14

Viesti Kirjoittaja karu »

mittarin mukaan menee 68 tasasella, ei siis lähellekkään 80:ä...?, lieneekö säädöt pielessä vai mistä moiset erot johtunee.
harrik
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 24 Elo 2005 13:29
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja harrik »

On niissä laitekohtasia eroja oltava koska omalla mxu:lla en saanut kun 84 lasiin,ennen kaasarin vaihtoo,toiset saavat vakikaasarilla jo ton 90.
Kymco mx-er 125
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:15

Viesti Kirjoittaja Kymco mx-er 125 »

Joo kummalta tuntuu kyllä noin suuret erot huipuissa. Vien omani huomenna ekaan huoltoon niin täytyy sanoa, että kattoo että on säädöt kohillaan. Itellä tosiaan jää tohon 70 huiput.
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

Kymco mx-er 125 kirjoitti:Joo kummalta tuntuu kyllä noin suuret erot huipuissa. Vien omani huomenna ekaan huoltoon niin täytyy sanoa, että kattoo että on säädöt kohillaan. Itellä tosiaan jää tohon 70 huiput.
Luulisin että huiput nousee kun olet ajanut sitä konetta ensin sisään paremmin :D Itsellä tosin eri peli alla,mutta ei sekään kulkenut kuin 80km mutta kun pari huoltoa tein kun kilometrejä tuli niin ottaa se karvan verran 100km vakio :DKärsivällisyyttä vaan tohon sisäänajoon ettei konetta riko :wink: Ja tää ei ole vit....ua.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

- ootteko muistanu katsoa,ettei kaasuvivun rajoitinruuvi ole käännetty liian sisään?Siinä kahvassa?Ei nyt äkkiseltään muuta tule mieleen,jos noin paljon on kuitenkin nopeuseroa huipuissa niin joku siellä täytyy olla joka rajoittaa.Itse asiassa en tuolla Kymcon MXU:n esittelypelilläkään saanut huippuja muistaakseni kuin 78 piiitkään alamäkeen. Silti omalla saa mittariin kelattua 92km/h tasaisella.Ajettu vasta hieman alle 1000km.
Kymco mx-er 125
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:15

Viesti Kirjoittaja Kymco mx-er 125 »

No niin, nyt on sitte mx-er huollettu ekan kerran. Semmosen 1,5 tuntia kesti merkkihuollossa. Lähes 100 euroa kustanti. Venttiilien säätöhän on tossa ekan huollon yhteydes. Eipä siinä mitää vikaa ollu, kaikki pelaa. Ostin samalla myös kahvan lämmittimet talvea varten ettei näpit jäädy. Lisävalotkin on hankittu kunhan jaksais ruveta asentamaan. Nyt ei muuta ku ajelemaan! 8) Täytyy vielä kattoo tuo rajoitinruuvi, ettei se ole tosiaan liian kireällä.
Avatar
vekotin
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 22 Joulu 2005 22:35

Viesti Kirjoittaja vekotin »

Oma vakio muxuni kulkee tasasella mittarin mukaan 80km/h ja alamäkeen saa kelattua 95km/h sitten rupee naputtamaan rajotin. Mitenkähän tuo ois sen nopeuden laita, jos näppäsis pienemmän eturattaan. Oli täällä jossain puhetta, että silloin tulisi huippunopeutta lisää. Jotenkin on sellainen perstuntuma, että saattais olla totta. :-k
Kymco mx-er 125
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:15

Viesti Kirjoittaja Kymco mx-er 125 »

Tulipahan mieleen, että minkäslaisilla renkailla ja paineilla nuo nopeudet on porukoilla mitattu? Hokasin vaan ite, että kun laskivat paineen huollos renkais "normaali" tasolle, joka on kai jotai 0.35 bar niin nopeus tippu semmoset 4-5 km/h. Itellä siis mx-er 125, huiput tasasella n.70 (kun painetta renkais semmoset 0.5-0.6 bar ja alla Kendan Dominatorit.

Tulipahan vaa mielee, että jos alla on katurenkaat ja painetta silloin kai myös melko paljo enemmän, niin saattaa nuo huiput tosiaan nousta senkin johdosta. Mutta ei kyllä meikäläisen Kymco taida tuota 80 ottaa, hyvä kun tuon 70. :?

Olipahan muuten iso möhkäle se MXU 500, ku näin sen siinä liikkeen pihas! :o Hurjan näkönen peli. Tahtoo semmosen! =P~
Kymco mx-er 125
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:15

Viesti Kirjoittaja Kymco mx-er 125 »

Laitetaas vähä aihetta tänne.

Eli meikäläistä kyllä kummastuttaa edelleen nuo suuret nopeuserot samassa laitteessa. Omani (mx-er 125) kulkee tosiaan tasasella 65-67. Pieneen myötäseen ottaa sen 70 hyvällä tuurilla. Kaasukahvasta ruuvasin sitä rajoitinruuvia auki joten siitä ei ainakaa pitäisi johtua. Renkais on painetta noin 0,5 bar ja ajettu tällä hetkellä n.700km. Ihmetyttää vaan et jos sama peli liikkuu tasasella jopa 80 niin mistähän johtuu. Kun pieni painonlisäys tai vähennys ei ainakaan omassa laitteessa vaikuta juuri mitään kulkuun.

Mitenkäs teillä kylmäkäynnistys onnistuu? Mulla lähtee kyl käyntiin muttei jaksa käydä kauaa. Sit taas uus startti ja taas käy hetken, tosi varovasti pitää kaasulla pumpata et saa sen käymää kunnolla. Ryypystä ei ole apua.

Eilen tuli sitten valotkin testattua. Eipä ollut kehuttavat, ja suuntaus oli ihan mitä sattuu. Onneks kaapis odottaa lisävalot asennusta. 8)
Kymco mx-er 125
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:15

Viesti Kirjoittaja Kymco mx-er 125 »

Edelleen ihmetyttää miten tuon mx-er 125 saa menemään 80. Nyt on mittarissa jo 800 km eikä meno ole miksikään muuttunut. Itellä ku ei kule edes 70 tasasella, vauhti jää lähes poikkeuksetta tonne 64-67. Olis kiva tietää miten tän sais menemää hiukan kovempaa, menis edes reilut 70 niin sekin jo tekis paljo. 8) Merkkihuolloski käytin ja laite pitäis olla ihan kunnos. Käyntikin on ihan hyvä... Kummallista. 8-[
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

ottaako siinä rajoitin vastaan vai eikö jaksa mennä edes sinne asti?
Vastaa Viestiin