Narukäynnistys Pollella

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
EFI 500
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Heinä 2006 09:14

Narukäynnistys Pollella

Viesti Kirjoittaja EFI 500 »

Eilen koetin saada 500 efin käyntiin narusta vetämällä. Aivan turhaan revin itseni hikeen, otti sen verran lujille, eikä käynnistynyt.

Oli, oli joo virtakin päällä! Vaihde N. Onko joku saanut Pollen narulla käyntiin?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Juu, mutta mulla on 500:n kaasaripeli. Talvella kun oli -32 pakkasta, niin originaali akku ei jaksanut tehdä henkäystäkään, mutta narulla ihan nöyrästi käyntiin. Onko EFI:n käyttöohjeessa mitään erikoista narukäynnistykseen?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
EFI 500
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Heinä 2006 09:14

Viesti Kirjoittaja EFI 500 »

Täytynee katsoa kirja uudestaan. Otti muuten tosi lujaan kiskominen, ei mikään moottorisaha yhtä kovaan... tietenkin jotakin jarrua vasten yritin vetää...
maamies
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 01 Joulu 2005 21:56
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja maamies »

Onko sielä jotain puolipuristinta. Vai onko näissä ruiskukoneissa edes sellasia vai onko niitä enää ollenkaan :oops:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kyllä puolipuristimiä vielä on isomukisissa työmoottoreissa. Ainakin mulla oli lainassa täry, jossa oli Robinin 680 kuutioinen kone. Siinä oli puolipuristin ja sen käyttäminen auttoi kovasti tällaisen toimistorotan käsivoimia. Pollessa ei sellaista ole ainakaan kaasarimallissa joten suuresti epäilen sellaisen olemassaoloa EFI:säkään. Kyllähän 500 kuutioinen hieman panee hanttii kun sitä nyppii käyntiin, mutta sen yläkuolokohdan löytäminen on tärkeää kun konetta kiskoo narusta. Muutoin voi käydä niin, että kone potkaiseen takaisin ja silloin lähtee naru riuskemmankin miehen kourasta ja saattaa tulla pipi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

On se melkoista työtä rykiä isoa konetta käyntiin narun voimin, kokemusta on viime talvelta kun pariin otteeseen laitteen käyttjä oli laiminlyönyt akun lataamisen ja 700KQ piti rykäistä narulla käyntiin. Siinä alkin välillä pikkuisen ottaa pattiin kun kone oli pakkasesta johtuen hiukan kankea, kyllä se siitä notkistui kun varttitunnin nyki narua. Tosin ukosta oli siinä vaiheessa happi sen verran lopussa että ajolenkki jäi melko lyhyeksi :(

Nyky vehkeessä ei ole tota naruongelmaa kun siinä ei ole narua ollenkaan, en tiedä jaksaisko sitä edes narulla käynnistää mutta olisi se pieni turva siihen jos batteri sanoo kaputt jonain aamuna kun käyttäjä on taas laiminlyönyt laitteen ylläpidon...
Kylätason mönkijäkuski
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tuo meikäläisen häristin lähtee hyvin herkästi käyntiin narusta. On vielä kevyt vetää, kun on automaattinen puolipuristin, vaikka on vain 400.
Vastaa Viestiin