Ainakin mulla vaihde ei kytkeydy aina silloin, kun siirtää vipua vaan sitten, kun lisää kierroksia ja kytkin kytkee. Se lienee normaalia.
Siis juuri näin se kolahdus kuuluu. Pitää varmaan ensin pienellä kaasulla laittaa ns. vaihde silmään ja sit vasta hanaa
Tyhjäkäynillä tulee polttimoille n. 7 volttii???? Kun lisää kierroksia tulee tarvittava 14 volttii. Nyt kun laskee kierrokset tyhjä käynille voltteja on 14. Mutta sitten kun tyhjäkäynnillä vaihtaa esim. pitkillevaloille on taas se 7??? Kuulukohan asian olla näin.
Voin olla väärässä mutta mun mielestä toi laturi toimii ainakin moottoripyörissä siten että antaa tuon huippujännitteen lähes maximikierrosluvulla.Eli jännite nousee sitä mukaa kuin kierroksetkin. Jännitteen säätäjä sit estää voltteja nousemasta liian korkealle.Eli toi 7v voisi kuullostaa oikealta tyhjäkäynnillä.
Jos olet koskaan ladannut esim. akkulaturilla akkua niin jännitehän pysyy yli 14v hetken aikaa laturin irroittamisen jälkeen jos kuormaa ei ole paljoa. Hetken päästä putoaa 12,7-12,8 joka on sitten normaali jännite.
Olisko tuossa sitten sama ilmiö? Tiedä näistä, pitäisi mitata omastakin. Muistaakseni 14,7v on maksimivolttimäärä minkä akku kestää ladattaessa kiehumatta. Joka tapauksessa se on alle 15v. Akkuliikkeestä kysyin sitä kerran.Eli jos jännite kierroksilla nousee yli 15v niin silloin lataussäädin on rikki.
Jousituksen kanssa tuli kikkailtua tänä iltana. Alunperin etupää oli säädetty toiseksi tiukimpaan asentoon mikä oli mielestäni liian jämäkkä asfaltille, kun pyrki mutkissa nostamaan toista takapyörää ilmaan. Pudotin kaksi pykälää löysemmälle ja testaamaan.

Tuloksena oli aivan mahdoton ajaa maastossa, etupää veteli aivan minne sattuu, asfaltilla en viittiny käydä edes kokeilemassa kun meni selvästi liian löysäksi.
Eli pykälä takaisinpäin ja avot!
Nyt ohjaus pelaa kuin ajatus, myös asfaltilla. Huomennahan sen lopullisesti kokee kun töihin päästelee.
Näähän on toki vähän mielipidejuttuja ja renkaat vaikuttaa myös ajotuntumaan. Toi passaa mulle ja takapää jäi vielä säätämättä. Luultavasti sitäkin löysennettävä 1 pykälä niin olis kohdillaan. Nyt tuppaa tuo perä karkaamaan hiekkatien mutkissa vaikka se hauskaa onkin
Huomenna huoltoon ja pois tullessa 400km tulee tod.näk. täyteen ekassa 4:ssä päivässä
Sit vois viikonloppuna vähän rauhoitella ajoa.