Kestotesti : Kymco MXU250 (17750km..Nyt riitti. )

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Kestotesti : Kymco MXU250 (17750km..Nyt riitti. )

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Bombardierin tilalle otin uuden mönkkärin KYMCO MXU250, tieliikennemallin. Samanlaiseen testiin joutuu kuin edellinenkin peli, eli pääasiassa kilometrit tulevat kertymään työmatka-ajosta. Myöskin rankasavottaan on tarkoitus mennä kärryn kanssa.

Ainahan sitä edelliseen täytyy pikkasen verrata niin positiivista edelliseen verrattuna :
- korkeampi istuinkorkeus
- enemmän tilaa jaloille
- painavampi, ajossa jämäkämpi
- vääntöä riitttää jo alakierroksilta
- vaihdekeppi paremmassa paikassa
- kahdelle rekisteröity

ja negatiivista :
- paino, kun ei jaksa enään nostaa itsekseen pickup:in lavalle
- peilit ei ole niin ulkona kuin edellisessä
- pienemmät tavaratelineet
- pienemmät ulkomitat
- mittari valehtelee reippaasti perstuntumalla

Ensimmäiset 100km on takana ja ei jääneet kädet edes täristämään. Alustaa joutuu todennäköisesti säätämään pikkasen löysemmälle, vähän liian kova mun makuun.Renkaina Kendan katurenkaat. Huippuja ei kehdannut vielä kokeilla, katotaan sit eka huollon jälkeen. :? :? :arrow: :D
Viimeksi muokannut Cooleri, 15 Joulu 2007 10:49. Yhteensä muokattu 43 kertaa.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Hyvä että löysit itsellesi uuden värkin, toivottavasti nyt on onni myötä ja edessä on paljon iloisia kilometrejä :D
Kylätason mönkijäkuski
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Jep, ainakin tähän mennessä saatujen kokemusten perusteella uskon että olisi laadukkaampi peli.
Viimeksi muokannut Cooleri, 28 Touko 2007 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
harrik
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 24 Elo 2005 13:29
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja harrik »

Kova on ainaski etupää vakio säädöillä :lol: ruuvaa ne suosiolla löysimmälle asennolle niin menettelee.
Peileistä ei tosiaankaan nää juuri mitään.
Mittari näytti 92km/h gps 83,5 ja silloin kierroksen rajoitin esti lisävauhdin.
Kaasussa oli varaa vaikka kuinka (isompi kaasutin)
Muuten toimii kun junan vessa :D
Ihme on jos ajamalla rikki saat kun se joku saksalainen gynter, mikä lie rullas k.o pelillä 19000 ja rapiat kun euroopan turneeta teki.
Avatar
vekotin
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 22 Joulu 2005 22:35

Viesti Kirjoittaja vekotin »

harrik puhuu nyt kyllä asiaa!
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kokeilin aluksi kikkailla rengaspaineiden kanssa. Ensin 1bar, sitten 0,8 ja 0,6 bar. Tuolla 0,6 bar paineilla alkoi jo puskemaan mutkassa asfaltilla ainakin näillä alustan säädöillä. Sopiva olisi varmaan 0,7 tai 0,8. Seuraavaksi sitten itse jousituksen säätämisen kimppuun.On kyllä aivan liian kova tällä hetkellä.

Toisen pitemmän lenkin heitin että saa vähän kilometrejä kertymään ennen eka huoltoa, nyt mittarissa 270km :D Perjantaina ensihuolto.

Kuuluuko muilla voimansiirrosta sellainen kolaus kun on ensin vaihtanut pakin päälle ja sit lähtee liikkeelle?Sillai nykäisee ennenkuin lähtee liikkeelle. Sama tietysti jos pakilta vaihtaa eteenpäinmenovaihteelle. :?:

Ohjaustanko oli näköjään sitten asennettu pikkaisen vinoon...jospa ne laittaisi sen suoraan huollossa. Ohjekirjan mukaan ketjut pitäisi voidella moottoriöljyllä :?: Muuta ei saa kirjan mukaan käyttää?30w50 öljyä taisi olla suosituksena?
Viimeksi muokannut Cooleri, 28 Touko 2007 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petsku

Viesti Kirjoittaja Petsku »

0,7 paineet tuntuvat olevan aika OK. Myös meidän laite kolahtaa hiukan pakin kytkeytyessä päälle eli lienee ominaisuus. Tanko oli säädetty aluksi hiukan liian eteen eli pienellä säädöllä ajoasento parani huomattavasti. Täytyy ilmeisesti ostaa Mp-liikeestä peileihin ns. tärinänvaimentajat koska niillä peilit nousevat n.3-4cm eli silloin näkee juuri hartioiden yli.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Hei, kiitti hyvästä vinkistä.Suunnittelin jo uusien peilien hankkimista, mutta toi saattaisi tulla halvemmaksi.
Laituri
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Laituri »

Moi!

Mulla on MXU250 ollut nyt noin puolitoista vuotta (3 000km) ilman yhtäkään varsinaista vikaa. Starttimoottori vaihdettiin kyllä huollon yhteydessä takuuseen ylimääräisen äänen takia. Jos takuu ei olisi ollut voimassa olisin purkanut startin ja rasvannut laakerit - ääni kuulosti kuivan liukulaakerin ääneltä.

Terv. Laituri
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kolahteleekos sun peli kun vaihtaa pakille tai eteen?
Avatar
vekotin
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 22 Joulu 2005 22:35

Viesti Kirjoittaja vekotin »

Kyllä vaihdetta vaihtaessa mullakin kuuluu kolahdus, mutta kun käyttä takajarrua ja lisää kierroksia hitaasti ei kolahda niin pahasti. Mitenkä muuten on muilla kestänyt ajovalojen polttimot? Mulla kärvähtävät aika tiuhaan. johtuuko tärinästä vai tuleeko jossain vaiheessa virtaa yli tarpeiden? Tyhjäkäynillä tulee polttimoille n. 7 volttii???? Kun lisää kierroksia tulee tarvittava 14 volttii. Nyt kun laskee kierrokset tyhjä käynille voltteja on 14. Mutta sitten kun tyhjäkäynnillä vaihtaa esim. pitkillevaloille on taas se 7??? Kuulukohan asian olla näin. :?: Ei ainakaan huolto-ohje kirjassa ollut mainintaa, että polttimot tulisi vaihtaa tankkauksen yhteydessä. :lol:
harrik
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 24 Elo 2005 13:29
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja harrik »

Eikös toi "kolahdus" johdu ehkä liian suuresta tyhjäkäynnistä.
Polttimot kestäny ainaki täällä.
Laituri
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Laituri »

Ainakin mulla vaihde ei kytkeydy aina silloin, kun siirtää vipua vaan sitten, kun lisää kierroksia ja kytkin kytkee. Se lienee normaalia.

Ajovalopolttimot ovat mulla kestäneet, mutta takavalopolttimoita on mennyt useita, koska lyhdyissä on aina kosteutta. Nyt viimeksi meni etuvilkkupolttimo, joka on keltainen 10W normaalilla peltikannalla: sellaista ei löydykään mistä tahansa. Laitoin taakse 21W keltaisen polttimon ja siirsin siitä polttimon eteen: vilkuttaa vähän laiskemmin, mutta toimii.
- Terv. Laituri -
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Ainakin mulla vaihde ei kytkeydy aina silloin, kun siirtää vipua vaan sitten, kun lisää kierroksia ja kytkin kytkee. Se lienee normaalia.
Siis juuri näin se kolahdus kuuluu. Pitää varmaan ensin pienellä kaasulla laittaa ns. vaihde silmään ja sit vasta hanaa :D
Tyhjäkäynillä tulee polttimoille n. 7 volttii???? Kun lisää kierroksia tulee tarvittava 14 volttii. Nyt kun laskee kierrokset tyhjä käynille voltteja on 14. Mutta sitten kun tyhjäkäynnillä vaihtaa esim. pitkillevaloille on taas se 7??? Kuulukohan asian olla näin.
Voin olla väärässä mutta mun mielestä toi laturi toimii ainakin moottoripyörissä siten että antaa tuon huippujännitteen lähes maximikierrosluvulla.Eli jännite nousee sitä mukaa kuin kierroksetkin. Jännitteen säätäjä sit estää voltteja nousemasta liian korkealle.Eli toi 7v voisi kuullostaa oikealta tyhjäkäynnillä.
Jos olet koskaan ladannut esim. akkulaturilla akkua niin jännitehän pysyy yli 14v hetken aikaa laturin irroittamisen jälkeen jos kuormaa ei ole paljoa. Hetken päästä putoaa 12,7-12,8 joka on sitten normaali jännite.
Olisko tuossa sitten sama ilmiö? Tiedä näistä, pitäisi mitata omastakin. Muistaakseni 14,7v on maksimivolttimäärä minkä akku kestää ladattaessa kiehumatta. Joka tapauksessa se on alle 15v. Akkuliikkeestä kysyin sitä kerran.Eli jos jännite kierroksilla nousee yli 15v niin silloin lataussäädin on rikki.

Jousituksen kanssa tuli kikkailtua tänä iltana. Alunperin etupää oli säädetty toiseksi tiukimpaan asentoon mikä oli mielestäni liian jämäkkä asfaltille, kun pyrki mutkissa nostamaan toista takapyörää ilmaan. Pudotin kaksi pykälää löysemmälle ja testaamaan. :?: Tuloksena oli aivan mahdoton ajaa maastossa, etupää veteli aivan minne sattuu, asfaltilla en viittiny käydä edes kokeilemassa kun meni selvästi liian löysäksi.
Eli pykälä takaisinpäin ja avot!
Nyt ohjaus pelaa kuin ajatus, myös asfaltilla. Huomennahan sen lopullisesti kokee kun töihin päästelee. :)
Näähän on toki vähän mielipidejuttuja ja renkaat vaikuttaa myös ajotuntumaan. Toi passaa mulle ja takapää jäi vielä säätämättä. Luultavasti sitäkin löysennettävä 1 pykälä niin olis kohdillaan. Nyt tuppaa tuo perä karkaamaan hiekkatien mutkissa vaikka se hauskaa onkin :D
Huomenna huoltoon ja pois tullessa 400km tulee tod.näk. täyteen ekassa 4:ssä päivässä 8) :lol:
Sit vois viikonloppuna vähän rauhoitella ajoa.
Avatar
Vääpeli
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Joulu 2005 04:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

vekotin kirjoitti:Kyllä vaihdetta vaihtaessa mullakin kuuluu kolahdus, mutta kun käyttä takajarrua ja lisää kierroksia hitaasti ei kolahda niin pahasti. Mitenkä muuten on muilla kestänyt ajovalojen polttimot? Mulla kärvähtävät aika tiuhaan. johtuuko tärinästä vai tuleeko jossain vaiheessa virtaa yli tarpeiden? Tyhjäkäynillä tulee polttimoille n. 7 volttii???? Kun lisää kierroksia tulee tarvittava 14 volttii. Nyt kun laskee kierrokset tyhjä käynille voltteja on 14. Mutta sitten kun tyhjäkäynnillä vaihtaa esim. pitkillevaloille on taas se 7??? Kuulukohan asian olla näin. :?: Ei ainakaan huolto-ohje kirjassa ollut mainintaa, että polttimot tulisi vaihtaa tankkauksen yhteydessä. :lol:
Tahtoo helposti ja varsinkin pakille heittäessä kolahtaa.Syynä on usein se ,että ittellä starttauksen yhteydessä tulee hiukka ryntäytettyä ja heti vaihdetta perään.Pitäis antaa kierrosten laskeutua tyhjakäynnille ,pykälä
päälle ja sitten siivosti kaasua - on aika tarkka tästä.

Polttimoita ei vielä itsellä ole mennyt yhtä ainutta.Olisiko nyt jännitteensäätimessä jotain häikkää..??Kilometrejä takana nyt n. 4500.
Historia lyhyesti: Osto-ajoa-ajoa-tonnin huolto-ajoa-ajoa.Tarpeen mukaan
pesua ja oljyä ketjuun.Seuraava huolto 7000km.Toimii kuin uusi.Yksilö.

Päivän ajona Järvenpäästä Turenkiin ja takaisin.

Ja se ketjun öljyntä..itte suihkuttelen Wurthin HHS 2000:sta.Synteettinen
pakkasen sietävä ja turvallinen O-renkaille.Mainio aine.Pesun jälkeen
aina oljyntä.
Minne piru itte ei ehdi,sinne se laittaa pahan akan...
Vastaa Viestiin