Paras mopomönkijä tieliikennekäyttöön

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Jepper
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Loka 2006 19:32

Paras mopomönkijä tieliikennekäyttöön

Viesti Kirjoittaja Jepper »

Elikkäs kertokaa omia kokemuksia kuinka teidän mopomönkijä sopeutuu tieliikenne käyttöön...

Itselläni on mxu 50cc ja sillä olen pärjännyt ihan hyvin tieliikenteessä.


Kertokaa myös oletteko huomanneen että mönkijällä ajaessa liikenteessä autot eivät oikein pidä siitä näyttelevät esim. Käsimerkkejä,Tööttäilevät ja ajavat perässä kiinni.

:wink:
Nimpe
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 31 Maalis 2006 22:28

Viesti Kirjoittaja Nimpe »

Kaikki ne soveltuu yhtä huonosti/hyvin.

Eikä ne autoilijat perään jää ajelemaan. Ovat vierellä ohittamassa ennenku ehtii niitä huomaamaankaan. Käsimerkkejä en ole kerinnyt havaitsemaan kun ajavat ohi niin lujaa...
Traktoreista ollu enemmän harmia mitä autoista. Hitaammista ei taho ohi päästä ja nopeemmat meinaa mennä ohi.
Jepper
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Loka 2006 19:32

Viesti Kirjoittaja Jepper »

okei :) kertokaa muutkin omia kokemuksia
Avatar
heke26
4WD
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Tammi 2006 17:11
Paikkakunta: Turku RoXon SilverfoX 50cc 2x4

Viesti Kirjoittaja heke26 »

mul ei oo ikinä näytetty mitään käsimerkkejä eli en sitten tiedä mitä sä olet törttöillyt sun mönkijän kanssa... eikä kukaan aja ihan perseessä ikinä... jos on kiire niin sit ne menee ohi, mut ainoastaan 60 alueella ne ajaa takana mut jossain ohikulku tiellä ne painelee sitä 100 ohi...
Avatar
verane
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2007 00:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja verane »

Derbi ei todellakaan sovellu mihinkään tieliikenne käyttöön varsinkaan 50cc malli... jää jalkoihin eikä kannata virittää koska derbin huono laatu vastaa että jokin onngelma tulee varmasti eteen.. itselläni on mennyt derbi dfw 50 :sen huoltoihin yli 150e!!!!!!! en todellakaan kannata ostamaan! :!:
Derbi on sonta !
melda
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 05 Marras 2005 19:31

Viesti Kirjoittaja melda »

verane kirjoitti:Derbi ei todellakaan sovellu mihinkään tieliikenne käyttöön varsinkaan 50cc malli... jää jalkoihin eikä kannata virittää koska derbin huono laatu vastaa että jokin onngelma tulee varmasti eteen.. itselläni on mennyt derbi dfw 50 :sen huoltoihin yli 150e!!!!!!! en todellakaan kannata ostamaan! :!:
Jos on kahden vuoden sisällä viat ilmenneet niin takuu olis korvannut :)
Määräaikaishuoltoihin menee kyllä suuri summa rahaa.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

mikäs maestro tämä Verane on? Kahdessa topikissa samat nurinatja ihan pelkkää negatiivistä kaiken lisäksi.

Keskustella saa vapaasti, mutta pitää laittaa perusteluita, ettei tunnu siltä, että olet kilpailevan merkin provo.
Viimeksi muokannut Roosa999, 05 Helmi 2007 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
inkkari
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Tammi 2007 11:10
Paikkakunta: oulu Mönkijä: Linhai 50cc

Viesti Kirjoittaja inkkari »

Se on ihme homma, vaikka ajat ihan rajotusten mukaisesti mönkijällä
niin autoja tulee perässä ja niinden vaan pitää päästä ohi ,vaikka ajaa
just oikeaa vauhtia.
Avatar
verane
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2007 00:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja verane »

Roosa999 kirjoitti:mikäs maestro tämä Verane on? Kahdessa topikissa samat nurinatja ihan pelkkää negatiivistä kaiken lisäksi.

Keskustella saa vapaasti, mutta pitää laittaa perusteluita, ettei tunnu siltä, että olet kilpailevan merkin provo.
Ei korvannut merkkihuolto vikoja kun oli muovinen pala pois pytyn päältä! että se siitä merkkihuollosta jälleen kerran!
Derbi on sonta !
Enduroooo
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

Siis huolto on sonta vai? Vai lähetitkö ihan Kotimaahan?
Joo tuskin ne muovinpalaset sinne kuuluu, vai oliko kyseessä joku oma viritys? Joku kumitiiviste mennyt?

Siis tommonen ei meinaa että itse mönkijä olisi jaska. Korkeintaan on kuskilla jaskat housussa kun kuuli että takuu evätään.
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Muovinen pala pois pytyn päältä? Kerrohan Verane nyt ihan tosissaan, mikä vika sun koneessa oli, joka ei mennyt takuuseen taiten ja sääntöjen mukaan ?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
verane
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2007 00:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja verane »

Viat alkoivat siitä kun laitoin vahingossa normaalia 2 tahtiöljyä en täyssynteettistä. sen jälkee se tuli huollosta jonka takuu korvasti( normaali tonnin huolto) sen jälkeen otin prikan pois.. mitään muutosta ei tapahtunut. senjälkeen porasin pakoaukon ja taaskaan ei mitään tapahtunut siis nopeuteen.. ja aluksi mönkijä oli sellainen että kun otti kaasarin pois ja laitto samanlaisesti takasin ni ei lähtenyt käymään.. sen jälkeen se meni jälleen kerran merkkihuoltoon koska ei lähtenyt käymään. noh sen jälkeen kun se tuli sieltä nii se kulki enää 40.. sitten ajelin vähän aikaa ja yhtäkkiä taaskaan se ei lähtenyt käymään tutkin mönkijää, mutta mitään ei löytynyt joten jouduin viemään sen jälleen merkkihuoltoon.. siellä selvisi että 2 tahtiöljysäiliön korkissa oli reikä ja sieltä oli mennyt vettä sisään. sen jälkeen kun se tuli kotiin paloi öljyletku poikki (ei oltu pistetty huollossa kunnolla kiinni ja oli osunut pakoputkeen) ja myös taka-akseli siirtyi ajonmyötä eteenpäin jolloin ketjut löystyivät.. Ja nyt derbin koneesta on kadonnut kaikki voima hyytyy joka ainoaan mäkeen.. ja jo pienestä tuulesta nopeus putoaa lähes puolella.. ja sähkövikojakin on ollut esim: ajovalo sammui yhtäkki luulin että johtui polttimosta, mutta kun ajoin nii syttyi yhtäkkiä palamaan uudelleen ja parin kilometrin päästä sammuin taas.. ja muutenkin derbini on hengenvaarallinen.. jos lähdet esim: risteyksestä pelkään henkesikaupalla pääsetkönaarmuitta yli risteyksen.. ja se pieni muovi EI OLLUT mikään oma viritys vaan merkkihuollossa laitettu muovi pytyn päälle jonka pois otto aiheuttin 9 kertaa lämpönalkin.. ja myös metalliosat kuten pakoputken tuki takaa on poikki (mennyt ajossa) ja änkkärin lämpörauta putosi matkalla (ruuvit meni poikki) ja kaikkein hauskinta tässä oli se kun vaihdoin suuttimen suuremmaksi merkkiliikkeessä sanottiin että olin vaihtanut suuttimen pienempään vaikka vaihdoin reilusti suurempaan noh merkkiliike vaihtoi vieläsuuremman suuttimen jolloin polttoaineen kulutus nousi pilviin..! TÄSSÄ MUUTAMA ESIMERKKI DERBIN VIOISTA! Turha väittää vastaan että derbi ei muka olisi sonta! minulla on siitä vaivaisen 3000km kokemus joka on maksanut minulle mopon lisäksi YLI 150e! :twisted:
Derbi on sonta !
Enduroooo
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

Heheeheeee :lol: :lol: :lol:
Nyt haasta ne oikeuteen henkesi vaarantamisesta ja saat sellaset voitot että ostat vaikka uuden terpin joka päivä... tai sit et.
Toi firma kannattaa lisätä boikotoitavien listalle.
Ekös joku kulluttajan asiamies voisi auttaa tässä hommassa?
Mopoosihan tuli vika huollon takia.

Näkyy derbi leviivän käsiin, vaikka muilla ovat kestäneet ihan ok:sti


Laitas Firman nimi. Haluu nähjä :o
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Nyt rupeaa olemaan vähän jo asiantynkää tässä asiassa, mutta tuo pakoaukon poraaminen vesittää koko homman. Jos olet sen itse sylinteriin tehnyt ja yrität konetta saada sen puitteissa takuuseen korjattavaksi, niin hankalaa voi olla. Lisäksi tuo 2t / synteettinen. Tarkoitatko, että siinä pitää käyttää synteetistä, mutta meni jotain muuta. Jos näin, niin sekin on käyttäjävirhe.



Lamppu saattaa olla rikki, vaikka välillä palaakin. Normihommaa 50w kotihalogeenien kanssa kun ei jaksa vaihtaa. Napakka kopautus ja taas palaa. Lanka heilahtaa ja kipinöi löysästi kiinni.

Toki huoltokin on tässä sössinyt tuon letkun kanssa, mutta en nyt vielä näe sen kummennin pilanneen konettasi.

Olkaa varovaisia, kun ryhdytte julkisiksi kauppiaiden kanssa. Sakkoja on jo maksettu asiasta ja maksajana kuluttaja. En ota kantaa kyseisen asian oikeellisuuteen.

Ps. kertokaa mikä on synteettisen ja täyssynteettisen ero?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Enduroooo
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

Joo kukaan niitä kahen tontun + henkisiä korvauksia ala maksamaan...
Itse en edes tiedä mikä liike on kyseessä.

Joo noi takun eväykset on kurja juttu... Ku nehän vain kuristetaan suomeen (joka tuhoaa moottorin luonteen) sitten jos yrität ennallistaa konettasi niin heihei takuulle.
Kannattaa aina laittaa vakioksi kun viet liikkeeseen.
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
Vastaa Viestiin