Yamaha raptor 660 vs 700i vs polaris predator 500cc

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
jaksu81
4WD

Yamaha raptor 660 vs 700i vs polaris predator 500cc

Viesti Kirjoittaja jaksu81 »

Olen tässä siirtymässä järeämpään peliin tuosta 350cc.. Kumpi parempi hankinta? Hyviä ja huonoja puolia kummastakin vehkeestä kaivataan... Valinnan vaikeus iski :oops: Nyt vaan reilusti haukkuja yms.. tänne niin päätän sit kumman ostan. Kyseinen lisko menisi tieliikenne käyttöön...
Sit lisäksi kaipaisin myös kokemuksia polariksen 500cc predatorista.

Kiitos jo etukäteen 8)

Talliin tuli nyt kaiken tämän keskustelun jälkeen 700i lisko joten kokemuksia ei enään tarvitse.. Pirun tyytyväinen olen hankintaani :lol:
Viimeksi muokannut jaksu81, 15 Joulu 2006 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EI OO HÄPEE OLLA NOPEE!!!

Without ATV...
Thetic
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Thetic »

kyllä se 700 menee tosta 660 ohi.. 700 on sentään ruisku joten löpöäkin säästyy ja tuota 660 on haukuttu tehottomaksi. olihan tuommoinen tieliikenne peli testissäkin, kaksipäällä jäätiin bemarillekkin :) 700 on jo eri luokkaa..
jaksu81
4WD

Thetic kirjoitti:kyllä se 700 menee tosta 660 ohi.. 700 on sentään ruisku joten löpöäkin säästyy ja tuota 660 on haukuttu tehottomaksi. olihan tuommoinen tieliikenne peli testissäkin, kaksipäällä jäätiin bemarillekkin :) 700 on jo eri luokkaa..
Saanko kysyä että minkä mönkkärin omistat "Thetic"?

Without ATV...
jaksu81
4WD

Thetic kirjoitti:kyllä se 700 menee tosta 660 ohi.. 700 on sentään ruisku joten löpöäkin säästyy ja tuota 660 on haukuttu tehottomaksi. olihan tuommoinen tieliikenne peli testissäkin, kaksipäällä jäätiin bemarillekkin :) 700 on jo eri luokkaa..
Ja itse olen kuullut ettei 660 ja 700i:ssa ole paljonkaan eroja kulkupuolen kans.. Pientä eroa on havaittavissa,mut ei mitään maata järisyttävää.. Olenko oikeassa? Bensan kulutus tietty hieman isompi 660 mut kaikki hauska maksaa :lol: Onhan tuossa 700i tietty hieman enemmän vääntöjä,mut... Ei oikein löydy kumpaakan mistään käytettynä.. Siis tieliikenne versiona..

Without ATV...
Jere itte
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Jos noista pitäisi valita, niin joko Polaris taikka sitten se 700 Raptor.
Pollessa olis kahden vuoden takuu versus Raptorin 6kk samaan hintaan.
Molemmathan maksavat suunnilleen samanverran.
Yammun teholukemista en tiedä mitään, mutta Polariksesta on otettu sytkäboksilla, putkella, kaasarilla ja suodattimella 63Hp. Ajoinkin k.o. kikottimella ja huh, kyllähän se liikkui.

Ensi vuonnahan muuten tulee se 525Outlaw tietääkseni kilpiversiona.
l Kipu on vain tunne l
Hmort
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hmort »

Jere itte kirjoitti:Jos noista pitäisi valita, niin joko Polaris taikka sitten se 700 Raptor.
Yammun teholukemista en tiedä mitään, mutta Polariksesta on otettu sytkäboksilla, putkella, kaasarilla ja suodattimella 63Hp. Ajoinkin k.o. kikottimella ja huh, kyllähän se liikkui.

Missähän on mitattu toi teho lukema?? jos pollesta saa noilla vermeillä noin paljon tehoa niin kyllä sen pitäis olla kisoissa voittaja peli kun 450 Yammussa on 52hv joko polle kuskit on hitaita tai sit toi lukema ei pidä paikkaansa...
Marco71
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Hmort kirjoitti:
Jere itte kirjoitti:Jos noista pitäisi valita, niin joko Polaris taikka sitten se 700 Raptor.

Missähän on mitattu toi teho lukema?? jos pollesta saa noilla vermeillä noin paljon tehoa niin kyllä sen pitäis olla kisoissa voittaja peli kun 450 Yammussa on 52hv joko polle kuskit on hitaita tai sit toi lukema ei pidä paikkaansa...
Toihan oli Hp. eli hintapyyntö. :lol: Taitavat olla ihan tavan poneja vaan. Meinaan että kyllä tuossa on varmaan vähän nokkia vaihdettu, kantta raavittu tms. Tai sitten se vaan on niin kuin yleensä, ei ne kestä maaliin saakka... vai pitäiskö sanoa että lähtöviivalle saakka kun aika harvalukuisesti tuollaisia viivalla on näkynyt.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
jaksu81
4WD

Luulempa että tämä mies tietää mistä puhuu.. Olen itse ottanut myös selvää tuosta pollen virityksestä.. Eli noilla romppeilla jotka jere mainitsi on otettu kokkolassa pajalla kyseiset 63hv pollesta irti.. Muistaakseni nimimerkki "mönkkä" on asiasta joskus kirjotellutkin...?

Without ATV...
Jere itte
Tracks

Kyseessä oli nimimerkin "Mönkkä" Predator, joka oli Kokkolassa säädettävänä kaasarinvaihdon jälkeen.
Tämä 63-hevosvoimaa on tieto jonka kaksi eri henkilöä, "Mönkkä" ja "Wobbler" ovat minulle aiheesta kertoneet. välittäkää niille, älkää mulle.
Myöskin se, että onko kyseessä pyöräteho vai moottoriteho, on mulle aivan sama. 660:nen Raptori jäi sillä haiseen ihan 6-0 ja se tieto riittää mulle.

Mun kokemusten perusteella väitän että Jaksulle sopii paremmin Polaris. Hän on samanpituinen kuin minä, suunnilleen samanpainoinen, jne. Ja mä sain kyllä parhaan ajoasennon Pollen päällä.

Se, että mikä on paree kampe, onkin sitten taas toinen juttu. Jaksun ajotyyliä seuranneena väittäisin että Polle olisi paras valinta. Seuraavana hyvänä vaihtoehtona on 700:nen Raptor.
l Kipu on vain tunne l
jaksu81
4WD

Jere itte kirjoitti:Kyseessä oli nimimerkin "Mönkkä" Predator, joka oli Kokkolassa säädettävänä kaasarinvaihdon jälkeen.
Tämä 63-hevosvoimaa on tieto jonka kaksi eri henkilöä, "Mönkkä" ja "Wobbler" ovat minulle aiheesta kertoneet. välittäkää niille, älkää mulle.
Myöskin se, että onko kyseessä pyöräteho vai moottoriteho, on mulle aivan sama. 660:nen Raptori jäi sillä haiseen ihan 6-0 ja se tieto riittää mulle.

Mun kokemusten perusteella väitän että Jaksulle sopii paremmin Polaris. Hän on samanpituinen kuin minä, suunnilleen samanpainoinen, jne. Ja mä sain kyllä parhaan ajoasennon Pollen päällä.

Se, että mikä on paree kampe, onkin sitten taas toinen juttu. Jaksun ajotyyliä seuranneena väittäisin että Polle olisi paras valinta. Seuraavana hyvänä vaihtoehtona on 700:nen Raptor.
Kyllähän tuota pollea ois mukava päästä testaan kun oot sitä niin kehunut... Ongelmana kuitenkin tässä minun tilanteessa se ettei käytettyjä polleja ja 700 liskoja tahdo oikein löytyä.. :cry: En kehtaa kyllä uuttakaan ostaa ja hyvitys uuteen vaihdettaessa on se mitä on... Budjetti on nimittäin max 3000e... Jos rahaa ois kuin kroisoksella niin painuisin suoraan liikkeeseen ostamaan tuliterän vehkeen...

Without ATV...
1975sami
2WD

660 vs 700 vs predator 500

Viesti Kirjoittaja 1975sami »

Pelien kulkupolitiikassa ei hirveää eroa ole kun esim paikaltaan lähdetään.. mutta kyllä jammujen vääntö on ihan eri planeetalta..Mul on itsellä 660 missä on putket+suuttimet+kn putsari ja pientä muokkausta ilmapuolella. Vakioon verrattuna ihan sairas ero varsinkin väännössä...Aikas saman lailla meni MÖNKÄN predatorin kanssa...Eroa 700 jammuun tuntuu olevan aika vähän,ehkä toi 7satku reagoi kaasuun paremmin ton ruiskun takia....Ja onhan se pirusti kevyempi...tekniikassa olen kyllä japsin puolella,predatorissa ei ole ainakaan tutuilla kestäny nivelet....eikä muovi osat....kone on suht varma kun vaan vaihtaa öljyä tiuhaan... :twisted: :twisted: :twisted:
jaksu81
4WD

Re: 660 vs 700 vs predator 500

1975sami kirjoitti:Pelien kulkupolitiikassa ei hirveää eroa ole kun esim paikaltaan lähdetään.. mutta kyllä jammujen vääntö on ihan eri planeetalta..Mul on itsellä 660 missä on putket+suuttimet+kn putsari ja pientä muokkausta ilmapuolella. Vakioon verrattuna ihan sairas ero varsinkin väännössä...Aikas saman lailla meni MÖNKÄN predatorin kanssa...Eroa 700 jammuun tuntuu olevan aika vähän,ehkä toi 7satku reagoi kaasuun paremmin ton ruiskun takia....Ja onhan se pirusti kevyempi...tekniikassa olen kyllä japsin puolella,predatorissa ei ole ainakaan tutuilla kestäny nivelet....eikä muovi osat....kone on suht varma kun vaan vaihtaa öljyä tiuhaan... :twisted: :twisted: :twisted:
Kiitos näistä tiedoista :) Aika vahvasti näyttää että olen laittamassa tuota 660cc kun sellainen ois nyt valmiiksi katottuna. Sulta voin varmaan kysellä sit viritys yms.. vinkkejä?

Without ATV...
Jere itte
Tracks

1975sami kirjoitti:...predatorissa ei ole ainakaan tutuilla kestäny nivelet....eikä muovi osat....
No jos tätä teidän kylän Jannea tarkoitat, niin sillähän ei kestä ehjänä kuin varreton leka... :lol:

Jaksu: jos ei muita ole nyt tarjolla kuin 660:nen, niin ota se pois vain jos saat hyvän kaupan. En mä sitä huonoksi ole väittänyt, mutta näistä kolmesta hyvästä vaihtoehdosta se on ehkäpä se vähiten hyvin. :wink:
l Kipu on vain tunne l
jaksu81
4WD

Jere itte kirjoitti:
1975sami kirjoitti:...predatorissa ei ole ainakaan tutuilla kestäny nivelet....eikä muovi osat....
No jos tätä teidän kylän Jannea tarkoitat, niin sillähän ei kestä ehjänä kuin varreton leka... :lol:

Jaksu: jos ei muita ole nyt tarjolla kuin 660:nen, niin ota se pois vain jos saat hyvän kaupan. En mä sitä huonoksi ole väittänyt, mutta näistä kolmesta hyvästä vaihtoehdosta se on ehkäpä se vähiten hyvin. :wink:
Hyvä tuo linkki "taidetta parhaimmillaan" :lol:

Without ATV...
Hmort
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hmort »

Jere itte kirjoitti:Kyseessä oli nimimerkin "Mönkkä" Predator, joka oli Kokkolassa säädettävänä kaasarinvaihdon jälkeen.

Vakio 660 raptorissa on 44hv 54nm 700 vakioo en ole koskaan päässyt näkemään jarrussa mutta putkistolla ja boxilla siitä saa kutitettua aika hyvän mulla on nyt 660:ssä slipari, putsari,suuttimet, Hotcams,kansi kiilloteltu moottori teho on 52hv vääntö 66nm siinä on vaan semmoinen homma että tehopenkeissä on eroja ja aika paljon eli lukemat ei ole välttämättä verrannollisia keskenään vaan suuntaa antavia olen ajanut polariksella ja yammulla eikä niissä pers tuntumalla ollut tehoissa mitään eroa kyllä ne suurimmat erot tulee kuljettajissa olen tuolla kilpailuissakin sanonut että mun koneella ajais joku nopea kaveri varmaan todella kovaa :D
Vastaa Viestiin