turvakaari mönkkäriin
turvakaari mönkkäriin
Taas vaihteeks kun kyynerpää ja kylki ruvella,tuli mieleen toi turvakaari juttu.Onko joku sellaista rakentanut ja mitkä on kokemukset?Jos jollain on kuvia tai linkkejä tällaisiin kuviin,niin tänne vaan.
uusivuosi uudet kujeet
Nii, siinä on just se juttu, kun mönkijä kierii monella voltilla esim. jotain rinnettä alas, siinä jo säikähtää sen verran, (ja muutenkin) ettei pirukaan jaksa (tai ei vaan älyä) pitää mistään kiinni, eli pahempi vaa ku jää alle. En ainakaan minä suosittele tekemään.
Mönkijä on Cfmoto 500 4X4, ostettiin uutena 17.10.2006
-
- 3WD
en laittas
Nousuissaki jos lähtee mönki voltin puolelle niin kyllä sitä alta haluaa ihan
alitajunnassaki ... toivottavasti vielä kerkiääki
... itse lähtisin kanssa
hankkimaan kunnon suojuksia vaikka ne ovat hintavia niin kyllä ne suojaa
halvemmalla mitä mönkin muokkaus.
alitajunnassaki ... toivottavasti vielä kerkiääki

hankkimaan kunnon suojuksia vaikka ne ovat hintavia niin kyllä ne suojaa
halvemmalla mitä mönkin muokkaus.
Eiku ajattelin vaan että on parempi varmaan jos
ostat vinssin kans ku lähet koittamaan.
ostat vinssin kans ku lähet koittamaan.
No nii kannanottoo tulee,hyvä se.Ei tässä ollakkaan hakemassa mitään turvahäkkiä kuskin ympärille.Johonkin tarakan takaosaan noin 50-60 cm korkea kaari.Estäis joskus koko myllyn ympäri menon.Jos se on selällään jää ainakin tilaa olla alla.Kyllä jos kone pyörii satutta sitä itsensä vaikka ohjaustankoon.Ei ainoa oikea vastaus ole aina ei.Hirvee pärinä oli silloinkin, kun autoihin tuli turvavyöpakko ja nyt kaikki pitää sitä ihan normaalina. Korkea tavaraboksi tarakalla ajaisi usein saman asian,kunhan ei ole liian kova ja terävä kulmiltaan.Takana oleva kaari estää usein mönkkärin kaatumisen taaksekkin päin.Mut ei se mitään lisää vaan tekstiä ja KUVIA kyllä niitä jollain on.
uusivuosi uudet kujeet
-
- Tracks
- Mönkijä:: canam 650 max
Se on miten kukin ajattelee. Traktoreissakin tuo turvakaari on pelastanut enemmän kuljettajia, kuin tappanut.
Tuolla pohjosissa päin ainakin puolustusvoimien mönkijöissä oli turvakaaret. Sieltä ainakin antoivat ymmärtää, että on pelastanut monen pojan luut. Yleensä koneen kaatuessa ihminen jää paikalleen makamaan ja kone tulla kumpsahtaa päälle. Turvakaari taas huom. mahdollisesti ehkäisee sen, että kone jää kaaren varaan tai kaatuu kuljettajan jommallekummalle sivulle. Kuten tekee turvakaarella varustettu traktorikin. Ai niin , kuinka monta kierrosta oletta itse pyörinyt mukana tantereella, kun kone on kaatunut tai kipannut? Yleensä kone menee kuin väkkärä rinnettä alas, kun on jäykkä runkoinen, mutta ihminen pehmyt runkoinen niin jää paikalleen. Nämä oli sitten meikäläisen huomioita. Ei sitten kaiveta sitä hernepussia sieltä keittiön komerosta. Ei sen puoleen omassakaan koneessa ole kaarta, mutta en minä pahoista paikoista ajakkaan. 

Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
- J.O.B
- Tracks
Turvakaari on mielestäni huono ja tiellä, kuten on iso tavara boxikin takartsilliä.
Noita kaatoja on jonkun verran tullut ja niistä on kyllä sen oppinut että on tuo "korkea polviasento" aika hyvä, eli polvi penkillä kun on haasteellisempaa rinnettä, kalliota, kivikko nousua tms.
Siitä asennosta pääsee niin paljon helpommin astumaan koneenpäältä pois.
Kunnon panssarit auttaa enemmän kuin tuollainen turvakaari.
Noita kaatoja on jonkun verran tullut ja niistä on kyllä sen oppinut että on tuo "korkea polviasento" aika hyvä, eli polvi penkillä kun on haasteellisempaa rinnettä, kalliota, kivikko nousua tms.
Siitä asennosta pääsee niin paljon helpommin astumaan koneenpäältä pois.
Kunnon panssarit auttaa enemmän kuin tuollainen turvakaari.
Samoilla linjoilla TVM:än kuskien kanssa, itse en ainakaan haluaisi turvakaarta rintakehän päälle kaadon jälkeen. En myöskään halua mitään kovaa ja korkeata kaarta tai kovaa boxia selän taakse tekemään selkäranka vaurioita. Polviasennolla mäkeen ja jos näyttää peli lähtevän nurin niin polviasennosta pystyy nopeasti potkaisemaan itsensä pois koneen päältä.
Jos joku haluaa laittaa kaaret kömpijään niin se on hänen oma päätös ja valinta, itse en ainakaan laita edellä mainituista syistä.
Jos joku haluaa laittaa kaaret kömpijään niin se on hänen oma päätös ja valinta, itse en ainakaan laita edellä mainituista syistä.
Kylätason mönkijäkuski