turvakaari mönkkäriin

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
jusander
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Heinä 2006 11:56
Paikkakunta: Vihti

turvakaari mönkkäriin

Viesti Kirjoittaja jusander »

Taas vaihteeks kun kyynerpää ja kylki ruvella,tuli mieleen toi turvakaari juttu.Onko joku sellaista rakentanut ja mitkä on kokemukset?Jos jollain on kuvia tai linkkejä tällaisiin kuviin,niin tänne vaan.
uusivuosi uudet kujeet
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Jos ajattelis heittää voltin, niin se on vaan enemmän rautaa minkä väliin voi jäädä...
Pitäs olla turvavyötkin että kuski myös pysyisi niiden kaarien/kaarilta suojassa.
jusander
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Heinä 2006 11:56
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jusander »

Oli se kaari sentään joskus noissa inva vehkeissä pakollinenkin.kait sillä oli joku turvallisuustarkoituskin.
uusivuosi uudet kujeet
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Satsaat kunnollisiin suojiin niin ei ole paikat sen jälkeen ruvella :wink:

Tai sitten ostat Rhinon, siihen kaaret, kuppipenkki ja nelipistevyöt...
Kylätason mönkijäkuski
J.K.J.T
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Loka 2006 20:22
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Nii, siinä on just se juttu, kun mönkijä kierii monella voltilla esim. jotain rinnettä alas, siinä jo säikähtää sen verran, (ja muutenkin) ettei pirukaan jaksa (tai ei vaan älyä) pitää mistään kiinni, eli pahempi vaa ku jää alle. En ainakaan minä suosittele tekemään.
Mönkijä on Cfmoto 500 4X4, ostettiin uutena 17.10.2006
wintersoul
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 20 Heinä 2006 12:19
Paikkakunta: Rovaniemi

en laittas

Viesti Kirjoittaja wintersoul »

Nousuissaki jos lähtee mönki voltin puolelle niin kyllä sitä alta haluaa ihan
alitajunnassaki ... toivottavasti vielä kerkiääki :? ... itse lähtisin kanssa
hankkimaan kunnon suojuksia vaikka ne ovat hintavia niin kyllä ne suojaa
halvemmalla mitä mönkin muokkaus.
Eiku ajattelin vaan että on parempi varmaan jos
ostat vinssin kans ku lähet koittamaan.
jusander
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Heinä 2006 11:56
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jusander »

No nii kannanottoo tulee,hyvä se.Ei tässä ollakkaan hakemassa mitään turvahäkkiä kuskin ympärille.Johonkin tarakan takaosaan noin 50-60 cm korkea kaari.Estäis joskus koko myllyn ympäri menon.Jos se on selällään jää ainakin tilaa olla alla.Kyllä jos kone pyörii satutta sitä itsensä vaikka ohjaustankoon.Ei ainoa oikea vastaus ole aina ei.Hirvee pärinä oli silloinkin, kun autoihin tuli turvavyöpakko ja nyt kaikki pitää sitä ihan normaalina. Korkea tavaraboksi tarakalla ajaisi usein saman asian,kunhan ei ole liian kova ja terävä kulmiltaan.Takana oleva kaari estää usein mönkkärin kaatumisen taaksekkin päin.Mut ei se mitään lisää vaan tekstiä ja KUVIA kyllä niitä jollain on.
uusivuosi uudet kujeet
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

Entäs kun jää sitten sinne "turvakaaren" alle kaatuessa? :lol:
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Viesti Kirjoittaja webbert »

Tuosta kaaresta jo kerran oli juttua, tuumasin silloin ja tuumaan myös nyt, jo ajatuksenakin aivan hanurista, syyt pitäisi olla jokaiselle selvät.
Avatar
samima
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Huhti 2006 19:56
Mönkijä:: Linhai 2x4
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja samima »

Ilmakehään sataa kokoajan meteoriitteja. eiköhän porukalla ruveta käyttämään kypärää ssissätiloissakin. :D helvatan koiraaan pentu ku puree vaarvasta pitää ostaa teeräs ssukaaatt saakeli. Taarjoilijaaa....................................
MXU 500 Mönkkäreiden mese :)
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Se on miten kukin ajattelee. Traktoreissakin tuo turvakaari on pelastanut enemmän kuljettajia, kuin tappanut. :shock: Tuolla pohjosissa päin ainakin puolustusvoimien mönkijöissä oli turvakaaret. Sieltä ainakin antoivat ymmärtää, että on pelastanut monen pojan luut. Yleensä koneen kaatuessa ihminen jää paikalleen makamaan ja kone tulla kumpsahtaa päälle. Turvakaari taas huom. mahdollisesti ehkäisee sen, että kone jää kaaren varaan tai kaatuu kuljettajan jommallekummalle sivulle. Kuten tekee turvakaarella varustettu traktorikin. Ai niin , kuinka monta kierrosta oletta itse pyörinyt mukana tantereella, kun kone on kaatunut tai kipannut? Yleensä kone menee kuin väkkärä rinnettä alas, kun on jäykkä runkoinen, mutta ihminen pehmyt runkoinen niin jää paikalleen. Nämä oli sitten meikäläisen huomioita. Ei sitten kaiveta sitä hernepussia sieltä keittiön komerosta. Ei sen puoleen omassakaan koneessa ole kaarta, mutta en minä pahoista paikoista ajakkaan. :lol:
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Turvakaari on mielestäni huono ja tiellä, kuten on iso tavara boxikin takartsilliä.
Noita kaatoja on jonkun verran tullut ja niistä on kyllä sen oppinut että on tuo "korkea polviasento" aika hyvä, eli polvi penkillä kun on haasteellisempaa rinnettä, kalliota, kivikko nousua tms.
Siitä asennosta pääsee niin paljon helpommin astumaan koneenpäältä pois.
Kunnon panssarit auttaa enemmän kuin tuollainen turvakaari.
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Samoilla linjoilla TVM:än kuskien kanssa, itse en ainakaan haluaisi turvakaarta rintakehän päälle kaadon jälkeen. En myöskään halua mitään kovaa ja korkeata kaarta tai kovaa boxia selän taakse tekemään selkäranka vaurioita. Polviasennolla mäkeen ja jos näyttää peli lähtevän nurin niin polviasennosta pystyy nopeasti potkaisemaan itsensä pois koneen päältä.

Jos joku haluaa laittaa kaaret kömpijään niin se on hänen oma päätös ja valinta, itse en ainakaan laita edellä mainituista syistä.
Kylätason mönkijäkuski
Kyösti
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Syys 2006 13:52

Viesti Kirjoittaja Kyösti »

Seitsemän kuolemansyntiä.
1. ylpeys
2. kateus
3. viha
4. laiskuus
5. ahneus
6. kohtuuttomuus
7. Irstaus
nocvolk
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Loka 2006 21:17
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja nocvolk »

pakko saada....vois treenata volttia tasamaalla... :shock:
plaris spman7
Vastaa Viestiin