Ajosillat mönkkäriä varten

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
Vanhus
2WD

Ajosillat mönkkäriä varten

Viesti Kirjoittaja Vanhus »

Noudin uuden mönkkärin VW Transporterillani, johon se (Honda Rincon 680) sopi kuin sormi suutarin... Ainoastaan tavaratilan sivussa normaalisti oleva varapyörä piti irrottaa ja panna lappeelleen lattialle.
Kotona ei tietenkään siihen hätään ollut minkäänlaisia ajosiltoja valmiina, mutta kun volkkarin perän ajo vähän vastamäen tuntumaan ja pani takapuskurin taakse yhden vanhan kuormalavan, siitähän se mönkijä tuli ulos kuin vasikka lehmän...jopa tarvitsematta moottoa käynnistää.
Totesin, että tarvitsen autokuljetusta vastakin ja että hyvät ajosillat helpottavat kuormatilaan ajamista ja sieltä poistumista tarvitsematta erityisesti valita sopivaa maastopaikkaa. Niinpä tilasin paikalliselta metallialan yrittäjältä alumiinisesta turkkilevystä taivutettavat U-muotoiset ajosillat, joissa rengastilan leveys 30 cm, reunan korkeus 5 cm, reunassa lisäksi taivutus sivulle ja taivutus takaisin alas kokonaisjäykkyyden varmistamiseksi. Pituutta ajosiltoihin 2 m, kummassakin päässä "taivutus vaakasuoraan" 10 cm matkalta. Karheutta antaa turkkilevyn oma pinta.
Tilasin tällaiset siksi, että sellaiset olivat olleet käytössä mönkijän myyjälläkin, ja hyvin olivat toimineet.
Tilattu mikä tilattu, sitä on ehkä jo myöhäistä perua, mutta en heti tajunnut, että voisin ensin pyytää neuvoja itseäni viisaammilta Sammyn foorumilla. Mutta eihän vieläkään ole myöhäistä käsitellä aihetta, sillä tulee varmasti uusia mönkäilijöitä, joille syntyy polttava ajosiltojen tarve.
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Kun tekee itse saa juuri sellaiset kun haluaa(satuu tulemaan) :wink:

mutta tuossa on mielestäni kevyen oloiset(helppo käsitellä) ja luulen että kestävätkin tuossa tarkotuksessa hyvin ? --> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =ajorampit

Tiiä sitten onko hinta halpa vai kallis kun itsellä ei ole tarvetta enkä oo tarkemmin seurannut aiheesta keskusteluja :roll:
Viimeksi muokannut rulez, 04 Tammi 2007 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
J.O.B
Tracks

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

kyllä nuo kuulostaa ihan päteviltä ja jos huomasit vielä teetättää ne mittojen mukaan sopivaksi volkkariin niin tuskin parempia saat valmiinakaan.
Jokut töngät sinne alapäähän tietysti auttaisi niitä pysymään paikallaan eitteivät luista alta.
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Muxu
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Muxu »

Tuolta löytyy jonkis verran kokemuksia kyseisistä härpäkkeistä :arrow: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=4018
Täytyy varmaan sinne pistää mainos myös omistani :roll:
hisustaja
3WD

Viesti Kirjoittaja hisustaja »

me tehtiin ajosilta itse vaneerilevystä johon laitettiin suurinpiirtein renkaiden kohdalle vahvikkeet ja hyvin on toiminu.
Tuollaisia alumiiniset ei meille passanneet. koska siltaa käytetään myös ruohon leikkurilla jossa eturenkaat eri leveydellä kuin takarenkaat.
Mutta varmasti hyvät pelkkään mönkiä käyttöön ja muuhunkin jos sattuu passaamaan kyseiselle kulkupelille. :)
Honda TRX foreman 500
Cooleri
Tracks

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kyllä itse ainakin nostin Transporterin kyytiin ensin etupään ja sitten takapään, tosin toi takavetoinen Kymcon malli taitaa olla jonkun verran kevyempi :D
Ihmettelen kyllä jos mahdut ajamaan sen mönkijän Transporterin sisälle, tai no, ei sieltä ainakaan pois enään mahdu kun on itse lukittunut katon ja mönkijän väliin :D :D
Back in business
Vee-äM
R.I.P
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Cooleri kirjoitti:Ihmettelen kyllä jos mahdut ajamaan sen mönkijän Transporterin sisälle, tai no, ei sieltä ainakaan pois enään mahdu kun on itse lukittunut katon ja mönkijän väliin :D :D
Mahtuu,mahtuu,minä ainakin mahdun(120kg) :wink: :wink:
Kuva
MICCE
6WD

Viesti Kirjoittaja MICCE »

Kyllä trasportteriin T4 pystyy ajaa pollen(sporstsmanin)ajamalla sisään eikä tee tiukkaa.Enkä ole mikään pieni :oops: :-#
Ei olee mönkijää enään.... Mutta missä on meidän mönkijät!
Cooleri
Tracks

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Aijaa,en ole kyllä kokeillu, mutta uskoisin et tälläisella 185/100kg kaverilla on hankaluuksia sieltä poistumisessa, jos ei sitten halua liukua mönkijän runkoa myöten pois sieltä ja liata vaatteitaan :D
Back in business
Vee-äM
R.I.P

No kyllähän siinä vähän joutuu limboilemaan mutta kyllä pois pääsee ja uloshan saa helposti ilman kuljettajaa :wink:
Kuva
Vanhus
2WD

Viesti Kirjoittaja Vanhus »

Cooleri kirjoitti:Kyllä itse ainakin nostin Transporterin kyytiin ensin etupään ja sitten takapään, tosin toi takavetoinen Kymcon malli taitaa olla jonkun verran kevyempi :D
Ihmettelen kyllä jos mahdut ajamaan sen mönkijän Transporterin sisälle, tai no, ei sieltä ainakaan pois enään mahdu kun on itse lukittunut katon ja mönkijän väliin :D :D

Menee Honda 680 Rincon VW Transporteriin sisään ja ulos ajaen, ongelmitta - paitsi Transporterin varapyörä siis siirrettiin lappeelleen tavaratilan lattialle. Se mahtuu siis pytöräkoteloiden väliin. Sisään sen ajoi liikkeen myyjä perä edellä, kumartaen kohteliaasti oviaukon kohdalla. Minä itte, jo vähän kankea 90 kilon keijukainen, hyppäsin satulaan, hellitin jarrun ja annoin rullata alas volkkarin takaoven eteen pannun kuormalavan päälle. Vasta siinä käynnistin moottorin - muuten, ensi kertaa elämässäni mönkijän moottorin - ja ajoin kunniakierroksen kalliolla.
dexta
6WD

Viesti Kirjoittaja dexta »

Onkos millään varmistettu ettei nuo ajosillat lipsaha pois paikoltaan mönkijää kyytiin tai pois kyydistä ajettaessa?

Vaikka se tuntuu et kestäähän ne siinä paikoillaan kun varovasti ajelee mut ei se tartte ku sen yhden kerran kun lipsahtaa ja peli on pelattu.
Vee-äM
R.I.P

Itellä lankkujen päässä pienet kulmat ja transun pohjalevyyn pienet urat.....

Peräkärryyn menee takalaidan väliin ne kulmat....

Tulin toissakesänä ruohonleikkurin kanssa alas ja melkein ympäri käsi kökkönä kun silta lähti alta. :oops:
Kuva
tomnor
3WD

Viesti Kirjoittaja tomnor »

rulez kirjoitti:Kun tekee itse saa juuri sellaiset kun haluaa(satuu tulemaan) :wink:

mutta tuossa on mielestäni kevyen oloiset(helppo käsitellä) ja luulen että kestävätkin tuossa tarkotuksessa hyvin ? --> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =ajorampit

Tiiä sitten onko hinta halpa vai kallis kun itsellä ei ole tarvetta enkä oo tarkemmin seurannut aiheesta keskusteluja :roll:
nuo ei kyllä rinconia kestä

sanoisin että hyvät rampit olet tilannut mitta ehkä aavistuksen liian pitkät
itellä on samanlaiset 130 cm pitkät ja sivut taitettu alaspäin 4mm alumiini turkkilevystä

hintaa oli noin 150e 4 kpl leveyttä 30 cm leveempi ja 29 kapeampi jotta ne saa toisenta sisälle ja kiinni pakettiauton seinälle niin on aina mukana
tomnor
3WD

Viesti Kirjoittaja tomnor »

dexta kirjoitti:Onkos millään varmistettu ettei nuo ajosillat lipsaha pois paikoltaan mönkijää kyytiin tai pois kyydistä ajettaessa?

Vaikka se tuntuu et kestäähän ne siinä paikoillaan kun varovasti ajelee mut ei se tartte ku sen yhden kerran kun lipsahtaa ja peli on pelattu.
siks sivut alaspäin pokattu että puree paremmin maahan :D
Vastaa Viestiin