Honda 350 vs Polaris Hawkeye 300
Honda 350 vs Polaris Hawkeye 300
Olen ostamassa mönkijää lähinnä metsäajoihin ja muutoin sekalaiseen käyttöön. Vertailtuani eri malleja, olen päätynyt tällä hetkellä kahteen vaihtoehtoon eli Hondan 350:een tai Polariksen 300:een.
Kertoilkaapa kokemuksianne te, joilla on kokemusta molemmista. Jokainen tietysti kehuu omaansa, mutta onko jollakin näyttöä molempien ominaisuuksista. Tässähän tulee esille jälleen myös nuo aikaisemmatkin puheenaiheet; jäykkä taka-akseli vs. erillisjousitus ja variaattori vs vaihdelaatikko.
Kertoilkaapa kokemuksianne te, joilla on kokemusta molemmista. Jokainen tietysti kehuu omaansa, mutta onko jollakin näyttöä molempien ominaisuuksista. Tässähän tulee esille jälleen myös nuo aikaisemmatkin puheenaiheet; jäykkä taka-akseli vs. erillisjousitus ja variaattori vs vaihdelaatikko.
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Lukaisepa läpi vaikkapa tuo viestiketju:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 50+hawkeye
Ja Haku -linkillä lisää.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 50+hawkeye
Ja Haku -linkillä lisää.
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Kuten aiemmin mainittu, niin tämä parivaljakko on täällä arvosteltu, mutta sanotaan lyhyeasti:
Polaris:
+ etulukko 4x4 pelien eliittiä
+ kevyt ja ketterä käsitellä
+ erillisjousitettu vaikka on aika jäykäksi viritetty
- tolkuttoman kovaääninen
- ei alennusvaihdetta
Honda
+ 4 v-takuu
+ erittäin lupsakka ja hiljainen ajettava
+ pieni ja ketterä
- tehoton
- 3 etulukon puute.
Ja tämä lyhyenä kertauksena eikä ole mikään absoluuttinen totuus !
Polaris:
+ etulukko 4x4 pelien eliittiä
+ kevyt ja ketterä käsitellä
+ erillisjousitettu vaikka on aika jäykäksi viritetty
- tolkuttoman kovaääninen
- ei alennusvaihdetta
Honda
+ 4 v-takuu
+ erittäin lupsakka ja hiljainen ajettava
+ pieni ja ketterä
- tehoton
- 3 etulukon puute.
Ja tämä lyhyenä kertauksena eikä ole mikään absoluuttinen totuus !
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Voisin kyllä lisätä harkinnan arvoiseksi vaihtoehdoksi Yamahan uuden Grizzly 350 erillisjousitetun mallin. Siinä on myös napista kytkettävä etulukko ja tekniikka muutenkin lähellä 450:stä. Hinta vain on edullisempi.
Kiinteä 4-veto on joissain laitteissa, monet eivät ole olleet tyytyväisiä sen hankittuaan.
T: T
Kiinteä 4-veto on joissain laitteissa, monet eivät ole olleet tyytyväisiä sen hankittuaan.
T: T
Itselläni on TRX350FM, enkä kohta kahden vuoden käytön jälkeen keksi moitteen sijaa. Kokemuksia ei ole tosin muista mönkijöistä, mutta on vaikea kuvitella, että tekemäni lumityöt, puunajot ja teiden lanaaminen menisi juurikaan sen paremmin.
En kyllä keksi, jos käytössäni olisi esim. Polaris tai Yamaha, miksei niillä pystyisi ihan samalla tavalla töistä suoriutumaan.
En kyllä keksi, jos käytössäni olisi esim. Polaris tai Yamaha, miksei niillä pystyisi ihan samalla tavalla töistä suoriutumaan.
hondan etuperä
Honda vetää nimen omaan kaikilla pyörillä kokoajan lumitöitä tehdessä. Honda ja Yamaha menestyi parhaiten Koneviestin vetotestissä. Syy löytyy molemmissa olevasta limited slip etuperästä. Niin Polle kuin muutkin vetivät huonommin.
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: hondan etuperä
Syy löytyy molemmissa olevasta limited slip etuperästä.
Limited slip... ..... niinpä.
Tää oli kevennys, ei herneitä hajuelimeen.
Limited slip... ..... niinpä.

Tää oli kevennys, ei herneitä hajuelimeen.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Jonne,
laitas tänne se koneviestin numero, missä tämä vertailu oli tehty.
Kiiiitos.
laitas tänne se koneviestin numero, missä tämä vertailu oli tehty.
Kiiiitos.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
koneviesti 8/2006
Vetovoiman suhde painoon
Artic cat 700 1,19 420 kg Bomba 800 1,16 379 kg
honda 500 fa 1,33 381 kg honda 680 1,33 394 kg
kawasaki 700 1,25 378 kg polaris 800 efi 1,20 445 kg
yamaha 660 1,31 401 kg
Vetovoima on suhteutettu koneen omaan painoon!
Testissä vetovoima mitattu saman kuskin ajamana, hinaamalla avolava autoa. Mittalaitteena venymäliuska-anturi. Ainakin tämän testin perusteella on turha puhua Hondan kolmivetoisudesta ja jo perän rakenteen katsominen kertoo sen toiminnasta aika paljon. Honda on huonoimillaan, kun toinen pyörä on ilmassa tai huomattavan liukkaalla pinnalla. Tasainen ajo pitää vedon päällä yllättävän pitkään ja sen saa jarrulla palautettua kätevästi. Kaasu ei pitoa palauta, mikäli pyörä pyörii vapaana. Tasaisen vedon päällä pitäminen jakaa voiman tasaisesti ja työt sujuvat mukavasti. Hondassa ei ole lukkoa, mutta osaavalla kuskilla on veto kaikissa pyörissä.
Artic cat 700 1,19 420 kg Bomba 800 1,16 379 kg
honda 500 fa 1,33 381 kg honda 680 1,33 394 kg
kawasaki 700 1,25 378 kg polaris 800 efi 1,20 445 kg
yamaha 660 1,31 401 kg
Vetovoima on suhteutettu koneen omaan painoon!
Testissä vetovoima mitattu saman kuskin ajamana, hinaamalla avolava autoa. Mittalaitteena venymäliuska-anturi. Ainakin tämän testin perusteella on turha puhua Hondan kolmivetoisudesta ja jo perän rakenteen katsominen kertoo sen toiminnasta aika paljon. Honda on huonoimillaan, kun toinen pyörä on ilmassa tai huomattavan liukkaalla pinnalla. Tasainen ajo pitää vedon päällä yllättävän pitkään ja sen saa jarrulla palautettua kätevästi. Kaasu ei pitoa palauta, mikäli pyörä pyörii vapaana. Tasaisen vedon päällä pitäminen jakaa voiman tasaisesti ja työt sujuvat mukavasti. Hondassa ei ole lukkoa, mutta osaavalla kuskilla on veto kaikissa pyörissä.
-
- 4WD
- Viestit: 245
- Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
- Mönkijä:: Cana 400 -11
- Paikkakunta: P-Pohjanmaa
Re: Honda 350 vs Polaris Hawkeye 300
Minä melkeen vaihtasin Hawkeyen tilalle Magnumin vaihtoehdoksi, jos meinaat ihan metsäajoja ajella. Sportsman olis tietty jo sitten iso askel Magnumistakin...VV500 kirjoitti:Olen ostamassa mönkijää lähinnä metsäajoihin ja muutoin sekalaiseen käyttöön. Vertailtuani eri malleja, olen päätynyt tällä hetkellä kahteen vaihtoehtoon eli Hondan 350:een tai Polariksen 300:een.
Kertoilkaapa kokemuksianne te, joilla on kokemusta molemmista. Jokainen tietysti kehuu omaansa, mutta onko jollakin näyttöä molempien ominaisuuksista. Tässähän tulee esille jälleen myös nuo aikaisemmatkin puheenaiheet; jäykkä taka-akseli vs. erillisjousitus ja variaattori vs vaihdelaatikko.
Kokemukset pikku hondasta Rajoittuu muutaman hirven vetoon ja niinhän se hirvi tielle tuli vaikka keveys ja etulukonpuute tuppas vaikeuttaankin välillä hommaa... Pirun näppärä se vaan on käsitellä tuolla vitikossa