Yllätys oli että huoltopaikka oli Tuurissa Keskisten joku paja. (Gern huolto)
Takaisin tullessaan värkki toimi taas moitteetta. Huomasin myöskin että taka-akseliin oli asennettu rasvanippa, syynkin löysin näitä keskusteluja lukemalla. Heti alkuun vaihdoin niin ison akun siihen kuin vain oli mahdollista asentaa sen omaan telineeseen. Alkuperäinen akku oli todella huono, ekoilla kylmillä ei jaksanut enään pyörittää konetta, nyt jaksaa hyvin.
Lisäksi ohjaus on liian rauhaton, vähänkin korkeus eroja kun ajaa kovempaa suoraan niin hakee vimmatusti sivulle päin. Ajattelin kokeilla ohjauksen vaimenninta mitä on motskareissa. Näissä keskusteluissa joku mainitsi myös renkaiden puolelta toiselle vaihtoa, täytyy kokeilla sitäkin. Vertasin ohjaus akselia Kymco KXR malliin ja eroa kyllä löytyi. Kymcossa raidetangon pää on kauempana pyörän keskustasta kuin Hawaissa. Näin ollen Hawaissa maasta tuleva voima kääntää ohjausta hanttiin voimakkaammin kuin Kymcossa. Kymco on tosi rauhallinen urissa ja korkeus eroissa. Ohjaus on kevyt ja hieman hitaampi, Hawaissa taas raskas ja nopea mistä johtuu rauhattomuus.
Tilasin myöskin Falmekilta eturattaan 12p ja suuttimen 115. Näillä saisi vähän tuota kulkua mukavammaksi.
Olen ihan tyytyväinen hankintaani ja tulee samalla sen sielun elämä tutuksi kun vähän joutuu fiksailemaan.
