Hawain kokemuksia!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
laurell
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Tammi 2007 13:40
Paikkakunta: Tuulos

Hawain kokemuksia!

Viesti Kirjoittaja laurell »

Ostin myöskin tuollaisen Hawai mönkkärin ja siitä napsahti heti ekana viikonloppuna pakin rattaat. Onneksi takuu hoiti hyvin ja kiitolinja haki tämän huoltoon.
Yllätys oli että huoltopaikka oli Tuurissa Keskisten joku paja. (Gern huolto)
Takaisin tullessaan värkki toimi taas moitteetta. Huomasin myöskin että taka-akseliin oli asennettu rasvanippa, syynkin löysin näitä keskusteluja lukemalla. Heti alkuun vaihdoin niin ison akun siihen kuin vain oli mahdollista asentaa sen omaan telineeseen. Alkuperäinen akku oli todella huono, ekoilla kylmillä ei jaksanut enään pyörittää konetta, nyt jaksaa hyvin.
Lisäksi ohjaus on liian rauhaton, vähänkin korkeus eroja kun ajaa kovempaa suoraan niin hakee vimmatusti sivulle päin. Ajattelin kokeilla ohjauksen vaimenninta mitä on motskareissa. Näissä keskusteluissa joku mainitsi myös renkaiden puolelta toiselle vaihtoa, täytyy kokeilla sitäkin. Vertasin ohjaus akselia Kymco KXR malliin ja eroa kyllä löytyi. Kymcossa raidetangon pää on kauempana pyörän keskustasta kuin Hawaissa. Näin ollen Hawaissa maasta tuleva voima kääntää ohjausta hanttiin voimakkaammin kuin Kymcossa. Kymco on tosi rauhallinen urissa ja korkeus eroissa. Ohjaus on kevyt ja hieman hitaampi, Hawaissa taas raskas ja nopea mistä johtuu rauhattomuus.
Tilasin myöskin Falmekilta eturattaan 12p ja suuttimen 115. Näillä saisi vähän tuota kulkua mukavammaksi.
Olen ihan tyytyväinen hankintaani ja tulee samalla sen sielun elämä tutuksi kun vähän joutuu fiksailemaan. :wink:
ASIAA!
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

Se sivulle vetäminen johtuu vääristä renkaiden kulmista, eli ne osottaa liikaa sivuille päin, jonka vuoksi vetää helposti sivuille, raidetangon päissä pitäisi kyllä olla säädöt. Keskusteluakin on foorumillla renkaiden kulmista ollut, Kokeile haulla ettiä.
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
laurell
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Tammi 2007 13:40
Paikkakunta: Tuulos

Jep!

Viesti Kirjoittaja laurell »

Juu kiitoksia, täytyy tarkistaa!
Kokeilin tota että renkaita vaihtaa puolelta toiselle mutta tuntui että paheni vain sivulle vetäminen. Laitoin myös pienemmän eturattaan ja isomman pääsuuttimen. Niillä oli ihan mukava vaikutus vääntöön ja välityksiin, jaksaa kiivetä jyrkempääkin rinnettä nyt reippaammin jos vain pitoa löytyy.
Seuraava projeksti taitaakin olla sitten äänenvaimentimen avarrus ja alkukäyrästä rikka pois. Kuulemma tuo kulkua mukavasti lisää, saapa nähdä!
ASIAA!
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Kurkkaas ohjausakselin alapäästä kummankin pallonivelen kiinnitys. Olen huomannu että joskus pallonivelissä on niin paljon väljää että varsinkin kovempaa mentäessä rengas saattaa kääntyillä eikä ratissa huomaa mitään.
oikku
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Tammi 2007 19:42
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja oikku »

tuli kans ostettua tommonen hawai 200 ja ensi kokemukset on kyl hyvät.entinen omistaja oli jo vaihtanu takarattaan mut pitäis eturatasta vielä pienentää
laurell
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Tammi 2007 13:40
Paikkakunta: Tuulos

Dodii!

Viesti Kirjoittaja laurell »

Nyt on kokeiltu Hawain katteitten kestävyys. Ylämäessä keuli ympäri ja kaikki katteet halki! Onneksi ei sattunut mitään itselle eikä mönkkrille pahempaa kuin nuo katteet..
ASIAA!
PSO
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Joulu 2006 16:42

Viesti Kirjoittaja PSO »

Voi per... Menit hyvät katteet hajoittamaan!!!! Ei sentäs, hyvä ettei itsellesi käynyt ihmeempiä :wink: Kysäiseppä Jorkilta uusia katteita näytti tuolla ostetaan osiolla kaupittelevan muoveja :)
Tehdään SE yhdessä!
oikku
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Tammi 2007 19:42
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja oikku »

eilen tilasin falmekilta kans eturattaan ja suuttimen hawaijiini
laurell
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Tammi 2007 13:40
Paikkakunta: Tuulos

Viesti Kirjoittaja laurell »

Se on hyvä ja tosi edullinen piristys tuo ratas ja suutin. Suosittelen kaikille kellä ei ole omassaan vielä vaihdettu!
ASIAA!
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Joo, ja vielä edullisempi ja parempi piristys on tuo kaasukahvamurikan viilailu. Paineilmavingulla kun ottaa kummastakin ääripäästä ne metalli kikkarat pois ja reilu millin liikkuvasta osastakin ni kulkee mukavasti paremmin.
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Tässä videossa olevasta Force 200 Pro:sta otettu kaasukahvasta vingulla pois kaikki mahdollinen ja suutin vaihdettu. Vakio eturatas mut ihan helpolla tuntu keulivan..

http://motors.falmek.fi/pages/video-ja- ... nloppu.php
PSO
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Joulu 2006 16:42

Viesti Kirjoittaja PSO »

Jorkki kirjoitti:Joo, ja vielä edullisempi ja parempi piristys on tuo kaasukahvamurikan viilailu. Paineilmavingulla kun ottaa kummastakin ääripäästä ne metalli kikkarat pois ja reilu millin liikkuvasta osastakin ni kulkee mukavasti paremmin.
Eikös loput pysty säätämään vaijerista... Jos ottaa vaan sieltä toiselta puolelta kikkareen pois??? Näin ainakin tein omaani :)
Tehdään SE yhdessä!
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Ei likikään. Kaasari ei aukea ihan täysin vaikka säätäisit vaierista nyt niin paljon että tyhjäkäynnin kierrokset nousevat. Se vaatii paljon vinguttelua reunoista ja vielä liikkuvasta osastakin. Ja sitten tietyst vielä kaikki tyhjä vaierista pois. JA KYLLÄ LÄHTEE..
PSO
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Joulu 2006 16:42

Viesti Kirjoittaja PSO »

Minusta luisti kyllä avautui kokonaan kun otin vain sen "ns"ruuvi rajoittimen puoleisen käikäleen pois ja säädin loput vaijerista... Voi olla että olen väärässä :) Mutta huomenna asia selviää kun puran kaasarin, sinne on päässyt vettä, avaan kaasarin ja poistan veden.. Olisihan se mahdollista poistaa myös tyhjennyksen kautta mutta näin varmistuu ettei jää yhtään ja selviää se luistin avautuminen :lol:
Tehdään SE yhdessä!
PSO
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Joulu 2006 16:42

Viesti Kirjoittaja PSO »

Jorkki kirjoitti:Tässä videossa olevasta Force 200 Pro:sta otettu kaasukahvasta vingulla pois kaikki mahdollinen ja suutin vaihdettu. Vakio eturatas mut ihan helpolla tuntu keulivan..

http://motors.falmek.fi/pages/video-ja- ... nloppu.php
Kylläpä näyttää mahtavalta toi viilan vaikutus :lol:
Kannattaa käydä vilkaisemassa :wink:
Tehdään SE yhdessä!
Vastaa Viestiin