Falmek Force 200 Pro
Falmek Force 200 Pro
Tervehdys
Osaako joku neuvoa miten kyseisestä mönkkäristä saa taka-akselin purettua jotta pääsee vaihtamaan rikkoontuneen laakerin. Olisin myös kiitollinen jos joku tietäisi laakerin koon?
kiitoksia tiedoista jo näin etukäteen
Turku71
Osaako joku neuvoa miten kyseisestä mönkkäristä saa taka-akselin purettua jotta pääsee vaihtamaan rikkoontuneen laakerin. Olisin myös kiitollinen jos joku tietäisi laakerin koon?
kiitoksia tiedoista jo näin etukäteen
Turku71
Morjesta!!!
Lainasin tuolta Hawai:n kokemuksia osiosta... Akselit ovat aivan samoilla ohjeilla purettavissa, ainakin luulisin!!!! Laakerit ovat hiukan eksoottiset ei löydy laakerimerkinnällä laakerikaupasta eli ovat tainneet tehdä "ns" oman varaosan, mutta kun otat laakerin mukaan ja menet kauppaan niin mittojen perustella löytyy vastaava laakeri..
Kannattaa toki käydä katsomassa mitä siellä on keskusteltu, löytyy varmaan hyviäkin vinkkejä uutta ostostasi varten...
Tällainen ohje löytyi..
Ensin takaapäin katsottuna oikean puoleinen takarengas keskimutterilla irti, sitten akselilla olevat kaksi isoa mutteria auki. Ne kun pyörittää niin lähelle jarrulevyä kun saa niin alta paljastuu lukitus sokka. Se pois niin saa pyöritettyä isot mutterit pois taka akselilta. Sitten jarrusatula irti kahella pultilla ja koko akselihässäkkä lähtee vasemmalle vetämällä pois. Laakerit ja stefa tiivisteet saattaa tippua samalla pois. Samalla kannattaa rasvata se akseli mistä takahaarukka on rungossa kiinni..
Lainasin tuolta Hawai:n kokemuksia osiosta... Akselit ovat aivan samoilla ohjeilla purettavissa, ainakin luulisin!!!! Laakerit ovat hiukan eksoottiset ei löydy laakerimerkinnällä laakerikaupasta eli ovat tainneet tehdä "ns" oman varaosan, mutta kun otat laakerin mukaan ja menet kauppaan niin mittojen perustella löytyy vastaava laakeri..

Tällainen ohje löytyi..

Ensin takaapäin katsottuna oikean puoleinen takarengas keskimutterilla irti, sitten akselilla olevat kaksi isoa mutteria auki. Ne kun pyörittää niin lähelle jarrulevyä kun saa niin alta paljastuu lukitus sokka. Se pois niin saa pyöritettyä isot mutterit pois taka akselilta. Sitten jarrusatula irti kahella pultilla ja koko akselihässäkkä lähtee vasemmalle vetämällä pois. Laakerit ja stefa tiivisteet saattaa tippua samalla pois. Samalla kannattaa rasvata se akseli mistä takahaarukka on rungossa kiinni..
Tehdään SE yhdessä!
Laakeri voi olla hankala löytää. Tiedän että Falmekilla on 1 ainoa pari myynnisstä ja loppuja eivät myy koska pihtaavat omien takuuasiakkaiden varalle. Lisää tulee n. kuukauden päästä. Periä on ainakin kahdenlaisia, toisessa on isot mutterit akselissa jotka on aika paha avata ja toisen rakennetta en oikeen muista mutta oli kyllä helpompi avata. Kun kerran joudut laakerit vaihtamaan okistat mitä ilmeisemmin Ns. vanhan mallin Havajin jossa ei ole ketjunkiristintä eikä rasvanippaa laakereiden välissä. Kannattaa lisätä siis ne itse. Varsinkin ketjunkiristin on tärkeä jotta ketjut voi jättää riittävän löysälle.
En ole rakentanut mutta itse sen ensimmäisen paperille kyhäsin ja Kinnkki teki meille seuraavaan konttiin sellaset. Nyt taitaa olla jo joillain muillakin jo sellanen. Mut mun suunnitteleman tunnistaa siitä että se menee noin sentin liikaa sisälle eikä ketju mene ihan sen keskellä
. Mut joka tapaukses mulla sellasia olis mut ilman hitsiä sitä ei saa astinlautaan kiinni koska myös astinlautaa on modifioitu. Voi kyl ottaa kuvan.. Saiskohan sen joteski liitettyä tänne?

Ketjunkiristin?
En tiedä uusista enkä vanhoista malleista näissä. Mutta mulla se ketjunkiristin on taka-akselissa kun löysyttää ns.henkselit ja pyöräyttää haarukan välistä vaikka putkitongeilla koko laakeripesää, se on epäkesko ja näin ollen ketjun kireys muuttuu.
Onko Falmekissa ja Hawaissa samanlainen?
Onko Falmekissa ja Hawaissa samanlainen?
ASIAA!
Siis minä/me tarkoitetaan ketjujen omaa ketjukiristintä ja sinä taidat tarkoittaa sitä jolla säädetään ketjujen kireyttä taka-akselista...
Erillinen ketjunkiristin estää "ns" piiskaus ilmiön... Joka tulee jos ketjut ovat löysällä ja löysäät kaasun kovemmassa vauhdissa.Tai hyppäät!!
Erillinen kiristin pitää ketjut koko ajan suht samassa säädössä.. Tulikohan selitettyä tarpeeksi sekavasti että kaikki ymmärtää mitä tarkoitin

Erillinen ketjunkiristin estää "ns" piiskaus ilmiön... Joka tulee jos ketjut ovat löysällä ja löysäät kaasun kovemmassa vauhdissa.Tai hyppäät!!
Erillinen kiristin pitää ketjut koko ajan suht samassa säädössä.. Tulikohan selitettyä tarpeeksi sekavasti että kaikki ymmärtää mitä tarkoitin

Tehdään SE yhdessä!
Joo, samanlaisethan ne on. Meillä on vaan ketjunkiristin kiinni astinlaudassa mut Kiinalaiset tuntien varmaan koht on kaikil muillakin. Tuleviin malleihin on viritetty sellanen tsydeemi että kun takajarrun jarrupaine ylittää halutun paineen alkaa se automaattisesti jarruttaa etupäätä johon on viritetty levyjarrut vanhan rumpujarrun tilalle. Hauska nähdä miten toimii..
:)
Selvä juttu! En vain ymmärtänyt asian ydintä. Täytyykin ruveta suunnitteleen sellaista ketjun ohjuria.
Tuota mä ihmettelinkin kun ei oltu laitettu levyjarruja eteen näissä Hawai mönkkäreissä?! Pari kaveria oli ostanut lapsilleen Whizz 90cc pikku mönkkärit ja niissäkin oli edessä kiekot. Luulis että crossi vehkeeseen laitettais ilman muuta kiekot eteen!
Tuota mä ihmettelinkin kun ei oltu laitettu levyjarruja eteen näissä Hawai mönkkäreissä?! Pari kaveria oli ostanut lapsilleen Whizz 90cc pikku mönkkärit ja niissäkin oli edessä kiekot. Luulis että crossi vehkeeseen laitettais ilman muuta kiekot eteen!
ASIAA!
- janne75
- 2WD
- Mönkijä:: falmek 200 force pro
Falmek force 200 pro
Moro.
Montako volttia tuon mönkijän latausjännite on?
Itselläni pukkaa 15,8 V joka tuntuu kyllä aika korkealta että kiehuttaako akun pilalle?
Montako volttia tuon mönkijän latausjännite on?
Itselläni pukkaa 15,8 V joka tuntuu kyllä aika korkealta että kiehuttaako akun pilalle?