commanche 200cc kierros ongelmat.

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

commanche 200cc kierros ongelmat.

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Ostin kyseisen laitteen,josta otin kuristukset pois ja laitoin isomman suuttimen 115.
Ongelma on, että ei tykkää ottaa kierroksia vaan alkaa röpöttämään kun lyö hanat kaakkoon. säädin venttiilit ja imupuolellakaan ei ole vuotoja. tulppa uusi. en uskoisi että kierroksenrajoitinkaan tulisi vielä vastaan. olisiko vika sytkässä? puolassa?
Seos pitäisi olla kohdallaan, mutta ei vaan pala kunnolla!
Avatar
Pulteri
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Heinä 2006 15:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Pulteri »

Kuulostas käyvän liian rikkaalla. Vaihdoitkos lainkaan ilmanputsaria vapaammin virtaavaan?
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

Vaihdettu

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Olen laittanut power filterin joka on vapaasti hengittävä.
late-84
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Helmi 2007 23:01

Viesti Kirjoittaja late-84 »

Koita piruttas sitä vanhaa suutinta (pienempää) meinaan jos röpöttää saa liikaa bensaa, ja jos smooaaa ni liia vähän. uskoisin et on vaan säätö vika.
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

Comanche

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Olen kokeillut, mutta sama vaikutus. Olisikohan se rajoitin vastassa näin aikaisin? Paljonko kuuluisi kiertää normaali rajoittimella?
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Ainakin kerran täällä jollain oli saman tapasta kipua ja vika oli kurkussa, oli ilmeisest jotain pieniä halkeamia. CDI boxi ja puola voi kans aiheuttaa tällasia nongelmia. Ehkä lähtisin vaihtamaan sitä boxia seuraavaks.. uus maksaa about 20,-
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

Comanche

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Taitaa olla joko puolassa tai cdi boxissa vika kun lyä pimeässä pakoputkenpäästä liekkiä!?
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Jos lyö liekkiä putkesta niin on liian laihalla. Voipi olla esim.imuvuodosta johtuvaa...
msjn
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
Mönkijä:: Trapper 700efi
Paikkakunta: Nousiainen

Sama vika!

Viesti Kirjoittaja msjn »

Ei oikein kierrä ja kuulostaa just kuin olisi rajotin vastassa?? Suutin 120 putki avattu ja ilmanputsari kuorittu... Muuten kyllä parani paljon ,mut noi kierrokset jää vähän alas... Ehkä sitten vielä isompaa suutinta?
Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

En usko

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Epäilen ennemmin cdi boxia. Itselläni sama ongelma ja odottelen uutta boxia. kyllä toi suutin on aivan hyvä!
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

ei korjausta

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Kokeilin uutta cdi boxia/puolaa, mutta ei vaikutusta. Epäilen, että kaasuttimessa vika tai sylinterissä. Jos ottaa ilmansuodattimen pois niin räkii kättävasten. Testaan huomenna kuinkapaljon kone kiertää.
msjn
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
Mönkijä:: Trapper 700efi
Paikkakunta: Nousiainen

Parantui...

Viesti Kirjoittaja msjn »

Vaihdettiin suutin kokoon 100 ja säädeltiin seosta rikkaammalle sekä neula ylä asentoon. Parani huomattavasti. Äänenvaimentimesta heitettiin kintsun reikäputki pois ja korvattiin se verkosta tehdyllä putkella. Ääni on paljon "pehmeenpi".
Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
Hensim150cc

Viesti Kirjoittaja Hensim150cc »

Suuttimien kanssa on ilmeisesti joskus vähän niin ja näin, joitakin vuosia sitten kun hommasin uudelleen 125mtx mopottimen ja siihen tehoputken niin suosittelivat että suutinta pikkasen isommaksi.. otin 3 eri kokoa ja kaikki vaihtoehdot kuitenkin röpötti vaikka ahistus kyllä putken avulla katosikin. Niin katosi tosin iso osa alaväänöstäkin :) vakio suuttimella ja viri vaimentajalla sai parhaan välimaaston. Tosin tuo oli tietty 2-tahti vehe..
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

Vika-analyysi

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Uskoisin kaiken tämän purkauksen jälkeen, että imu tai pako venttiili on rikki. Vien huomenna mönkkärin huoltoon ja katsotaan missä vika!
Vastaa Viestiin