Honda 500 Rubicon
-
- 4WD
Honda 500 Rubicon
Ensinnäkin olen erittäin otettu siitä, että tälläinen foorumi on luotu ja sana vapaa meidän mönkijä-höperöiden kesken. Kiva on tulla mukaan. Minulla on Honda 500 Rubicon -04. Peli on minulle ensimmäinen, mutta mönkkäreistä olen "salaa" ollut aina kiinnostunut. Rubiconi palvelee lähinnä työtehtävissä tässä kotona, sanokaamme lumityöt, puiden kuskaaminen yms. Erittäin tyytyväinen olen ostokseeni ja olisin kiinnostunut kuulemaan muiden ajatuksia/kokemuksia Rubiconista. Minulla on ilo ja kunnia käyttää myös lankomiehen Polaris Sportsman 400 vm. 04.
-
- Kunniajäsen!!!
- Mönkijä:: Suzuki LT-F4WD
- Viesti:
Tervetuloa!
Tervetuloa foorumiin rubicon! On hieno kuulla että pidät foorumista ja toivon näkeväni sinuakin täällä juttelemassa asioista kanssamme.
Tuossa mönkijää vaihtaessani kävin syynäämässä Hondat ja niiden varmuus ja laatu ovat olleet mielestäni parasta luokkaa. Kuitenkin muutamat asiat pistivät silmääni: levyjarrujen puute, takajousitus ja maavara. Kun vanha Suzukini oli vm-92 ja siinä jo oli erillisjousitus, eikä Hondalla ole vasta kun kalliimmassa mallissaan. Tuo on monia ihmetyttänyt, eikös Honda ole sentään vanhin mönkijä valmistaja. Onhan suora taka-akseli vetohommissa paras vaihtoehto(väitetään), mutta kyllä vaan tuntuu tukevammalta kun koukku on rungossa kiinni eikä taka-akselissa.
Noo, kyllä se silti vaan hyvin menee maastossa, eikä varmaan jätä pulaan pahassakaan paikassa. Varusteita ja virikamppeita saa hyvin maailmalta, jos sellainen kiinostaa. Maavaraa pystyy nostamaan useita tuumia ja tehoja monilla, ellei kymmenillä hevosilla!
Mää ja mun kommantit
T: Sammy
Tuossa mönkijää vaihtaessani kävin syynäämässä Hondat ja niiden varmuus ja laatu ovat olleet mielestäni parasta luokkaa. Kuitenkin muutamat asiat pistivät silmääni: levyjarrujen puute, takajousitus ja maavara. Kun vanha Suzukini oli vm-92 ja siinä jo oli erillisjousitus, eikä Hondalla ole vasta kun kalliimmassa mallissaan. Tuo on monia ihmetyttänyt, eikös Honda ole sentään vanhin mönkijä valmistaja. Onhan suora taka-akseli vetohommissa paras vaihtoehto(väitetään), mutta kyllä vaan tuntuu tukevammalta kun koukku on rungossa kiinni eikä taka-akselissa.

Mää ja mun kommantit

-
- 4WD
Joo, luotettavuus Hondan kohdalla on kokemukseni pohjalta huippu luokkaa. Talvella kovillakin pakkasilla Rubiconi toimi ilman moitteita. Lumi siirtyy mukavasti 152cm auralla, vaikka jyrkkää mäkeä ylös aurattaessa. Nyt olen ajanut rankakärryllä puuta metsästä huomattavan määrän. Maanvaraa saisi siinä hommassa joskus olla enemmän, mutta kiinni en ole vielä jäänyt.
Tuo taka-akseli taitaa olla sellainen ikuisuuskysymys. Rubiconin selässä olen pysynyt jäykästä perästä huolimatta.
Honda taitaa olla sellainen oman tiensä kulkija mitä jousitukseen ja jarruihin tulee. Mikä lie saa Hondan pidättäytymään jäykässä taka-akselissa? Olisin ostanut 650 Rinconin, mutta useampi myyjä suositteli 500 Rubiconia tarkoitukseeni, eli työkäyttöön.
En ole tiennytkään, että mönkkäreihin on saatavissa noin paljon tehoa lisää. Täällä foorumissa pääsin linkkeihin, missä amerikan pojat esittelivät keksintöjään. Miten moottorit kestävät virittämistä?
Vinssit kiinnostavat. Warn taitaa olla ykkönen. Minulla on CC:n perusvinssi, mitä nyt tarjotaan kaupantekijäisenä mm. Polleen ja Hondaan. Siihen en ole ollut tyytyväinen tehon puutteen takia. Takuuseen vaihdettiin jo yksi, mutta tilanne ei parantunut.
Huomaan taas kirjoittavani "lyhyesti".[/code]
Tuo taka-akseli taitaa olla sellainen ikuisuuskysymys. Rubiconin selässä olen pysynyt jäykästä perästä huolimatta.

En ole tiennytkään, että mönkkäreihin on saatavissa noin paljon tehoa lisää. Täällä foorumissa pääsin linkkeihin, missä amerikan pojat esittelivät keksintöjään. Miten moottorit kestävät virittämistä?
Vinssit kiinnostavat. Warn taitaa olla ykkönen. Minulla on CC:n perusvinssi, mitä nyt tarjotaan kaupantekijäisenä mm. Polleen ja Hondaan. Siihen en ole ollut tyytyväinen tehon puutteen takia. Takuuseen vaihdettiin jo yksi, mutta tilanne ei parantunut.
Huomaan taas kirjoittavani "lyhyesti".[/code]
-
- Kunniajäsen!!!
- Viesti:
Teho ja vinssi
Paljon ne noita vehkeitä virittää ja tuo vaimentimen, suodattimen ja suuttimen vaihto ei ole niitä järeimpiä virityksiä, vain kevyttä tuunausta. Tietenkin kone joutuu kovemmalle rasitukselle ja käyttöikä varmaan lyhenee jonkun verran, mikä se sitten on, on vaikea sanoa. Mutta kylläne konee aika hyvin kestää, eivät isommin valita jenkkifoorumeissa hajoamisista virityksen takia. Tietysti pätee sanonta, joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön!
Mulla on kans CC:n vinssi polles ja se vaikuttaa aika tehottomalta kyllä, mutta on se tähän asti jorpakosta nostanut! Kait se Warm on sitten paras, ainakin arvostettu, ehkä liikaakin. Super winch on kans ihan hyvä laite lukemani mukaan. Kyllä se hyvä on olla vähän isompi kun noi perus CC:t, hintahan siinä kyllä nousee mukavasti.
PS. Runoile vaan, ei haittaa vaikka olisi pitempikin juttu.

Mulla on kans CC:n vinssi polles ja se vaikuttaa aika tehottomalta kyllä, mutta on se tähän asti jorpakosta nostanut! Kait se Warm on sitten paras, ainakin arvostettu, ehkä liikaakin. Super winch on kans ihan hyvä laite lukemani mukaan. Kyllä se hyvä on olla vähän isompi kun noi perus CC:t, hintahan siinä kyllä nousee mukavasti.
PS. Runoile vaan, ei haittaa vaikka olisi pitempikin juttu.
-
- 6WD
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
-
- 4WD
Käsittääkseni tuo Gern on aivan kaksoisolento tuolle aiemmin puhutulle Cycle Country:n vinssille. Olemmekin täällä savossa ihmetelleet mönkkäri ihmisten parissa, miten toinen voi maksaa alle sata euroa ja toinen 833 euroa? Uskaltaisin vahvasti epäillä, että Gern ei mönkijän keulalla ole kovin vakuuttava laite. Kokemukseni perusteella vinssi kannattaa ostaa kerralla kunnollinen, sillä rempulat alkaa mättään reunalla tuntua vasemman korvan oikealle puolelle 

-
- Kunniajäsen!!!
- Viesti:
CC pollessa!
Tos vasemmas yläkulmas on toi mun pollen kuva, siin on sama CC varmaan kun sullakin! Kyllä syö akun tyhjäks jossei anna reilusti kierroksia. Tyhjäkäynnillä kelasin mettäs vedon jälkee tyhjiä pois, nii loppu virta, samaan aikaan kävi moottorin flekti ja vinssi! Tos on sen jälkeen loppunu virta jo 2 kertaa ilman et oon käyttäny vinssiä! En tiä onko sitten jo akku menny, lataus kyl vaikuttas olevan kunnossa...
(pylpyrä) Snacth Block
väkipyörä toiseen päähän vaijeri pyörälle ja vaijerin koukku mönkijään kiinni niin vetoteho tuplaantuu kattele tuolta warnin sivulta kuinka homma tapahtuu ja kannattaa olla kaikki muut sähköä vievät laitteet pois päältä kun vinssailee kun ne akut on niin pikkusia ei niissä kauan virta riitä
http://www.warn.com/atv/accessories/ATV ... yKit.shtml
http://www.warn.com/corporate/images/90 ... 031103.pdf
http://www.warn.com/atv/accessories/ATV ... yKit.shtml
http://www.warn.com/corporate/images/90 ... 031103.pdf