Honda 500 Rubicon

Keskustelua Honda mönkijöistä.
rubicon
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 11 Kesä 2004 23:24
Paikkakunta: Pieksämäki, Mönkijä: Honda 500 Rubicon -04

Honda 500 Rubicon

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Ensinnäkin olen erittäin otettu siitä, että tälläinen foorumi on luotu ja sana vapaa meidän mönkijä-höperöiden kesken. Kiva on tulla mukaan. Minulla on Honda 500 Rubicon -04. Peli on minulle ensimmäinen, mutta mönkkäreistä olen "salaa" ollut aina kiinnostunut. Rubiconi palvelee lähinnä työtehtävissä tässä kotona, sanokaamme lumityöt, puiden kuskaaminen yms. Erittäin tyytyväinen olen ostokseeni ja olisin kiinnostunut kuulemaan muiden ajatuksia/kokemuksia Rubiconista. Minulla on ilo ja kunnia käyttää myös lankomiehen Polaris Sportsman 400 vm. 04.
sammy
Kunniajäsen!!!
Viestit: 415
Liittynyt: 28 Touko 2004 17:22
Mönkijä:: Suzuki LT-F4WD
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Tervetuloa!

Viesti Kirjoittaja sammy »

Tervetuloa foorumiin rubicon! On hieno kuulla että pidät foorumista ja toivon näkeväni sinuakin täällä juttelemassa asioista kanssamme.



Tuossa mönkijää vaihtaessani kävin syynäämässä Hondat ja niiden varmuus ja laatu ovat olleet mielestäni parasta luokkaa. Kuitenkin muutamat asiat pistivät silmääni: levyjarrujen puute, takajousitus ja maavara. Kun vanha Suzukini oli vm-92 ja siinä jo oli erillisjousitus, eikä Hondalla ole vasta kun kalliimmassa mallissaan. Tuo on monia ihmetyttänyt, eikös Honda ole sentään vanhin mönkijä valmistaja. Onhan suora taka-akseli vetohommissa paras vaihtoehto(väitetään), mutta kyllä vaan tuntuu tukevammalta kun koukku on rungossa kiinni eikä taka-akselissa. :shock: :oops: Noo, kyllä se silti vaan hyvin menee maastossa, eikä varmaan jätä pulaan pahassakaan paikassa. Varusteita ja virikamppeita saa hyvin maailmalta, jos sellainen kiinostaa. Maavaraa pystyy nostamaan useita tuumia ja tehoja monilla, ellei kymmenillä hevosilla!



Mää ja mun kommantit :lol:



T: Sammy
rubicon
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 11 Kesä 2004 23:24
Paikkakunta: Pieksämäki, Mönkijä: Honda 500 Rubicon -04

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Joo, luotettavuus Hondan kohdalla on kokemukseni pohjalta huippu luokkaa. Talvella kovillakin pakkasilla Rubiconi toimi ilman moitteita. Lumi siirtyy mukavasti 152cm auralla, vaikka jyrkkää mäkeä ylös aurattaessa. Nyt olen ajanut rankakärryllä puuta metsästä huomattavan määrän. Maanvaraa saisi siinä hommassa joskus olla enemmän, mutta kiinni en ole vielä jäänyt.

Tuo taka-akseli taitaa olla sellainen ikuisuuskysymys. Rubiconin selässä olen pysynyt jäykästä perästä huolimatta. :shock: Honda taitaa olla sellainen oman tiensä kulkija mitä jousitukseen ja jarruihin tulee. Mikä lie saa Hondan pidättäytymään jäykässä taka-akselissa? Olisin ostanut 650 Rinconin, mutta useampi myyjä suositteli 500 Rubiconia tarkoitukseeni, eli työkäyttöön.

En ole tiennytkään, että mönkkäreihin on saatavissa noin paljon tehoa lisää. Täällä foorumissa pääsin linkkeihin, missä amerikan pojat esittelivät keksintöjään. Miten moottorit kestävät virittämistä?

Vinssit kiinnostavat. Warn taitaa olla ykkönen. Minulla on CC:n perusvinssi, mitä nyt tarjotaan kaupantekijäisenä mm. Polleen ja Hondaan. Siihen en ole ollut tyytyväinen tehon puutteen takia. Takuuseen vaihdettiin jo yksi, mutta tilanne ei parantunut.

Huomaan taas kirjoittavani "lyhyesti".[/code]
sammy
Kunniajäsen!!!
Viestit: 415
Liittynyt: 28 Touko 2004 17:22
Mönkijä:: Suzuki LT-F4WD
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Teho ja vinssi

Viesti Kirjoittaja sammy »

Paljon ne noita vehkeitä virittää ja tuo vaimentimen, suodattimen ja suuttimen vaihto ei ole niitä järeimpiä virityksiä, vain kevyttä tuunausta. Tietenkin kone joutuu kovemmalle rasitukselle ja käyttöikä varmaan lyhenee jonkun verran, mikä se sitten on, on vaikea sanoa. Mutta kylläne konee aika hyvin kestää, eivät isommin valita jenkkifoorumeissa hajoamisista virityksen takia. Tietysti pätee sanonta, joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön! :shock:



Mulla on kans CC:n vinssi polles ja se vaikuttaa aika tehottomalta kyllä, mutta on se tähän asti jorpakosta nostanut! Kait se Warm on sitten paras, ainakin arvostettu, ehkä liikaakin. Super winch on kans ihan hyvä laite lukemani mukaan. Kyllä se hyvä on olla vähän isompi kun noi perus CC:t, hintahan siinä kyllä nousee mukavasti.



T: Sammy



PS. Runoile vaan, ei haittaa vaikka olisi pitempikin juttu.
Sportsman 500
6WD
Viestit: 351
Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Sportsman 500 »

Tietääkö kukaan onko Gern:in vinssin mistään kotoisin? kävin torstaina Veljekset Keskisellä ja siellä oli sellainen vinssi ja kehuttiin että vetokyky on yli 900 kg ja hinta oli alle 100€
rubicon
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 11 Kesä 2004 23:24
Paikkakunta: Pieksämäki, Mönkijä: Honda 500 Rubicon -04

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Käsittääkseni tuo Gern on aivan kaksoisolento tuolle aiemmin puhutulle Cycle Country:n vinssille. Olemmekin täällä savossa ihmetelleet mönkkäri ihmisten parissa, miten toinen voi maksaa alle sata euroa ja toinen 833 euroa? Uskaltaisin vahvasti epäillä, että Gern ei mönkijän keulalla ole kovin vakuuttava laite. Kokemukseni perusteella vinssi kannattaa ostaa kerralla kunnollinen, sillä rempulat alkaa mättään reunalla tuntua vasemman korvan oikealle puolelle :twisted:
Saku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Kesä 2004 23:38
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Saku »

ostettii kaverin kanssa superwinch 2000 :set catteihin voima on vielä riittänny hyvin ei ole tarvinnu kertaakaa käyttää pylpyrää joka paikasta on pois päässy vinssin avulla ei todellakaan turha kapistus siinä keulalla
rubicon
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 11 Kesä 2004 23:24
Paikkakunta: Pieksämäki, Mönkijä: Honda 500 Rubicon -04

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Saku, paljonko tuollainen Superwinch 2000 maksaa?
Saku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Kesä 2004 23:38
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Saku »

saatiin ~400 € kpl
rubicon
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 11 Kesä 2004 23:24
Paikkakunta: Pieksämäki, Mönkijä: Honda 500 Rubicon -04

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Mä alan olla sekaisin... Siis onko toi superwinch 2000 sama kun Cycle Countryn peli? :shock: :oops:
Saku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Kesä 2004 23:38
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Saku »

kuvia kun on katellu niin näyttää lähes identtiseltä kun cc
Saku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Kesä 2004 23:38
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Saku »

rubicon
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 11 Kesä 2004 23:24
Paikkakunta: Pieksämäki, Mönkijä: Honda 500 Rubicon -04

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Niin ovat kuin kaksi marjaa. Minulla on tuo CC:n vinssi onnettoman tehoton. Pitääkö mönkkärissä pitää kierroksia vinssillä vedettäessä? Olen jo alkanut epäillä osaanko käyttää koko vinssiä. Mitä tarkoittaa kun käytetään "pylpyrää"?
sammy
Kunniajäsen!!!
Viestit: 415
Liittynyt: 28 Touko 2004 17:22
Mönkijä:: Suzuki LT-F4WD
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

CC pollessa!

Viesti Kirjoittaja sammy »

Tos vasemmas yläkulmas on toi mun pollen kuva, siin on sama CC varmaan kun sullakin! Kyllä syö akun tyhjäks jossei anna reilusti kierroksia. Tyhjäkäynnillä kelasin mettäs vedon jälkee tyhjiä pois, nii loppu virta, samaan aikaan kävi moottorin flekti ja vinssi! Tos on sen jälkeen loppunu virta jo 2 kertaa ilman et oon käyttäny vinssiä! En tiä onko sitten jo akku menny, lataus kyl vaikuttas olevan kunnossa...
Saku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Kesä 2004 23:38
Paikkakunta: Hamina

(pylpyrä) Snacth Block

Viesti Kirjoittaja Saku »

väkipyörä toiseen päähän vaijeri pyörälle ja vaijerin koukku mönkijään kiinni niin vetoteho tuplaantuu kattele tuolta warnin sivulta kuinka homma tapahtuu ja kannattaa olla kaikki muut sähköä vievät laitteet pois päältä kun vinssailee kun ne akut on niin pikkusia ei niissä kauan virta riitä

http://www.warn.com/atv/accessories/ATV ... yKit.shtml

http://www.warn.com/corporate/images/90 ... 031103.pdf
Vastaa Viestiin