Tuli hankittua Polaris 600 Sportsman 2003. Vähän käytetty mutta kovia kokenut (60 tuntia), eli käytön jälkiä on.
Onko neuvoja antaa, kun tämä on minulle täysin uusi harrastus ja uusi vehje.
Moottorista tulee mielestäni oikealta puolelta tikittävä ääni joka kovenee sitä mukaa mitä moottori lämpenee. Osaisiko joku sanoa mistähän se johtuu? Joko on sanonut että se voisi olla vesipumppu???
Onko Kokkola - Pietarsaari - Seinäjoki - Vaasa alueella joku joka voisi katsoa konetta, "epävirallisesti", meinaan että jos vien sen korjaamolle voi tulla kalliiksi ennen kuin ne saa selvitettyä mistä ääni tulee.
Viimeksi muokannut Zackb, 12 Maalis 2007 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Polaris 600 Sportsman 2003 (voisi olla myytävänä)
Commanche 110 lastenmönkijä
Ota alussa varovaisesti ja tutustu rauhassa koneeseen. Tämä siksi ettei tule heti alkumetreillä vahinkoa itselle tai kompijälle. Tätä palstaa kun selailet läpi niin löytyy vastaus useampaan kysymykseen. Ja jos jotain ei silmällä löydy käytä hakua
Ai niin Onnea Uuden hienon harrastuksen valintaa ja rohkeasti vaan mukaan ajotapahtumiin
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Juu onnittelut myös täältä Vimpelistä uuden konheen johdosta, vaikka olikin käytetty.
Ja samaan hengen vetoon voin toivottaa tervetulleeks ajamaan kanssamme.
Ajamme yleensä viikonloppuisin jos porukkaa kiinnostaa.
Ens sunnuntaina olis rauhallista ajoa mutta pieniä ojan ylityksiä ja sellasta
tidossa, Koska Puuhis lähtee kokkolasta tänne ja olisit tervetullut mukaan.
P.S. Pulaan ei jätetä ja kerrotaan mitä tiedetään ja osataan.
No mikä hitto täällä kämmää... Jaa se olinkin minä ite. =)
No ensin on saatava se kuntoon. Tähän asti löytyneitä vikoja:
-Ainakin 2 suojakumia rikki.
-Vasemman etupyöränavan "holkki" poikki, paljastui eilen kun olin vaihtamassa suojakumit. Maksaa aika paljon (154,-) joten vein sen hitsattavaksi. Toivottavasti onnistuu vaikka onkin alumiinia.
-Suojakumin vaitio (edessä ainakin) oli suht helppoa. Ostin yleismallin suojakumisarjan kympillä (eikä alkuperäistä joka maksaa 35,-) ja se sopi mainiosti.
-Etummainen moottorityyny rikki. Sinnekin laitettiin yleismallisen tyynyn vaikka olikin pari milliä korkeampi, ei varmaan haittaa, vai???? (Alkuperäistä ei ollut maahantuojalla varastossa..)
-Moottorista (?) lähtee tikittävä ääni. Kuulostaa siltä että se tulee oikealta puolelta, ajettaessa, varsinkin kun on veto päällä (kiihdyttäessä), siis vähän raskaampaa menoa. Onko ideoita mikä se voisi olla? En ole vielä päässyt kokeilemaan moottorityynyn vaihdon jälkeen. Oisko voinut olla ihan vaan että moottori pääsi liikkumaan liikaa ja otti johonkin kiinni?
Polaris 600 Sportsman 2003 (voisi olla myytävänä)
Commanche 110 lastenmönkijä
Ei parimilliä tuossa etutyynyssä missään tunnu mutta katoppa ettei tuu mitenkään väännätykseen tuo etutyyny on ollunna vikaa tuossa varin linjauksessa useammassakin kamppeessa ja se sitte syöny remmejä ja noita etu tyynyjä !
Tuohon tikittävään ääneen en sitte sanokkaan mitään kuulematta saattaa tietty johtua tuosta moottorin väärästä linjasta ja heilumisesta
Ja tosiaa terve tuloa munki puolesta ajamaan seuraksi viikolloppusin laittele vaikka yv:tä jos joskus innostut nii kasataa hyvä porukka ja lähetään kokeilemaan mihkä näillä pääsöö
lopuks vielä onnittelut hyvän rakennussarjan ostosta
Semmonen tuli mieleen että mitenköhän kova tuo tikittävä ääni on kun kerran uusi mönkän omistaja olet niin onko tullu kuunneltua enne minkälainen koneen hieman tikittävä ääni pollesta kuuluu alkujaankin ?
eli ei nämä pelit kyllä käy ihan niinkun uudet autot ilman minkäänlaisia sivuääniä mitään mahotonta ei tietenkään saa kuulua !
Viestini olkoon mitätön jos tiedät että tämä ääni ei tosiaankaan kuulu pollen koneeseen tai tulee ainoastaan vetopäällä !
Vaikuttaa pahasti siltä että kyseessä kyllä on laakerivika, mistä se nakuttava ääni tulee
Päästettiin eilen öljyt pois koneesta ja öljyn seassa on pieniä kuparinvärisiä metallilastuja, sekä pehmeitä paloja joita epäilen tiivisteliimaksi. Lisäksi kampiakselia pyörittäessä käsin tuntuu kuin siinä olisi liian iso ”pelivara”, kuuluukin sellainen naksahdus.
Koneellahan ei ole ajettu kuin 65 tuntia ja eihän tällaista saisi silloin vielä esiintyä. Epäilen että tiivitemassa on tukkinut joitain voitelureikiä ja näin ollen voitelu ei ole toimitut.
Olen irroittanut koneen ja on tarkoitus viedä se jonnekkin korjattavaksi. Katsotaan mitä nyt seuraavaksi tehdään.
Polaris 600 Sportsman 2003 (voisi olla myytävänä)
Commanche 110 lastenmönkijä
Eihän vaan olisi niin että kone olisi tempastu johonkin esteeseen esim kantoon tai kiveen oikein kunnolla. Jostain syystä vanne ja etypyörän holkki on mennyt ja kovaisku voisi varmaan tehdä tuollaista jälkeä. Ja jos noin olisi käynyt niin olishan se mahdollista että kone on pyörinyt katolleen ja jos silloin on moottori pyörinyt tovin niin saattaa mennä laakereita.
Eikös se ole niin että jos polariksesta ei kuulu yhtään mitään ylimääräisiä ääniä tai tikityksiä ja kolinoita, siinä on todennäköisesti jotain pahasti vialla ??
Ei tosin. Miten mahtaa olla toteutettu polariksen venttiilin nosto? Onko ketjulla? Tuli sellainen mieleen että jos nokkaketju on löysällä tai muutenvain siinä jotain sanomista, se saattaisi ehkä pitää sellaista ääntä. Moottoripyörissä ainakin on sellaista joskus ilmennyt.
kyllä mulla ainaki kuulluu pollen 400:ssa sellanen tikittävä ääni. kuulunu uudesta asti, eikä venttiilien säätö sitä poistanu, mut eiks toi 600 ole twini? siit en tiiä kuuluuko asiaan
Ääni johtui laakeriviasta!!!
Eli kampiakselin laakeri rikki!! Se on nyt korjattu ja kaikki kunnossa. Kaiken lisäksi sain kaikki osat takuuseen!! Työn maksoin itse mutta laitettiin uusi kiertokanki, kampiakselit, kaikki laakerit ja tietenkin tiivisteet. (noin 1500,- eur)
Kone on kuitenkin 4 vuotta vanha ja Brandti maksoi osat eli olen kiitollinen!!
Polaris 600 Sportsman 2003 (voisi olla myytävänä)
Commanche 110 lastenmönkijä