comanche 200cc kierrokset loppuu???
comanche 200cc kierrokset loppuu???
Mikä on kun ei ota kierroksia tappiin, vaan tulee rajoitin vastaan liian aikaisin? Kansi vaihdettu jne.....
On se kumma
kun ei vialle syytä löudy. En ole ainoa joka on käynyt lähes kaikki läpi!
Epäilen viellä toimiiko kaasari täysin oikein!?
Epäilen viellä toimiiko kaasari täysin oikein!?
Kuristin
Tulin miettineeksi olisikohan äänenvaimentimen kuristimella vaikutus kyseiseen asiaan? Tällähetkellä kurit pois. Ajattelin että kuristimen merkitys ei ole tehon poisto vaan tuoda vastapaine pakopuolelle! Mielipiteitä!!
Googletin aikani kuluksi juttuja muualtakin nöistä vekottimista, ja tämmöstä löytyi: (Laite: Hawaii 200)
(klips.) "liian pieni suutin kaasuttimessa vakiona. 135 on sopiva(98 vakio), ja tyhjäkäynti 50(vakio 40), myös neulan sokkaa kantsii kokeilla, mulla nytten keskellä. Ilmanputsariksi laitoin powerfiltterin, ja vain hienosti öljyttynä." (klips)
On tää kumma homma, kun joillain 100 pääsuutin on sopiva ja joillain 135. Kyllä noissa eri "merkeissä" tai esim S6 ja S7 versioissa pitää olla eroja esim kaasarin koossa. Mitenkään muuten tuo ei ole selitettävissä. Vai onko TL versiossa se pakokaasunkierrätys järjestelmä, joka pakkaa sekottaa?
Ps. joku kirjoitteli poranneensa tyhjäkäyntisuuttimen 0,5mm poralla läpi.
(klips.) "liian pieni suutin kaasuttimessa vakiona. 135 on sopiva(98 vakio), ja tyhjäkäynti 50(vakio 40), myös neulan sokkaa kantsii kokeilla, mulla nytten keskellä. Ilmanputsariksi laitoin powerfiltterin, ja vain hienosti öljyttynä." (klips)
On tää kumma homma, kun joillain 100 pääsuutin on sopiva ja joillain 135. Kyllä noissa eri "merkeissä" tai esim S6 ja S7 versioissa pitää olla eroja esim kaasarin koossa. Mitenkään muuten tuo ei ole selitettävissä. Vai onko TL versiossa se pakokaasunkierrätys järjestelmä, joka pakkaa sekottaa?
Ps. joku kirjoitteli poranneensa tyhjäkäyntisuuttimen 0,5mm poralla läpi.
Nelitahtinen ei halua vastapainetta pakopuolelle, kaikki vastapaine syö tehoa. Yksipyttyinen nelari on tämän kannalta varsin yksinkertainen.
Hyvät ihmiset, ottakaa sitten huomioon että jos poraatte 0,5mm poranterällä suuttimen, niin todennäköisesti se sen verran värisee siinä että koko on ihan jotain muuta kuin "50".
Miksi jollain toimii "100" suutin hyvin, ja jollain "135". Selityksenä voi ehkä olla että toinen suutin on merkitty millimitoilla, ja toinen "referenssimitoilla". Kaikki valmistajat eivät käytä millimittaa, vaan jotain omaa "hatusta" temmattua lukua.
Hyvät ihmiset, ottakaa sitten huomioon että jos poraatte 0,5mm poranterällä suuttimen, niin todennäköisesti se sen verran värisee siinä että koko on ihan jotain muuta kuin "50".
Miksi jollain toimii "100" suutin hyvin, ja jollain "135". Selityksenä voi ehkä olla että toinen suutin on merkitty millimitoilla, ja toinen "referenssimitoilla". Kaikki valmistajat eivät käytä millimittaa, vaan jotain omaa "hatusta" temmattua lukua.
Testerissä testattu!!
Kävin testerissä mittaamassa kierrokset niin kiersi 5200rpm jonka jälkeen kipinä hävisi. vika ei ole polttoaine piirissä vaan sytkässä ,mutta missä vika kun puola ja cdi boxi vaihdettu jne...
Lisäys viellä että 3500rpm jälkeen kone alkoi käymään mitensattui, mutta 5200rpm oli max!
Lisäys viellä että 3500rpm jälkeen kone alkoi käymään mitensattui, mutta 5200rpm oli max!
Onko jo niin vanha laite että ei mene takuuseen?
Villejä heittoja, jotka olet varmaan osin kattonutkin...
- uusi tulppa
- toinen uusi tulppa
- tulpan kärviväli
- puolan ja cdi boxin maadotus ja tulojännite
- tulpan johdon johtavuus
- cdi saa jostain herätteen kipinään (magnetolla joku hall-anturi tai vastaava? ) loppuuko heräte samaan aikaan kuin kipinäkin? (tarkista ao. anturin piuhat/asento/etäisyys..)
Siinä jotain...
Villejä heittoja, jotka olet varmaan osin kattonutkin...
- uusi tulppa
- toinen uusi tulppa
- tulpan kärviväli
- puolan ja cdi boxin maadotus ja tulojännite
- tulpan johdon johtavuus
- cdi saa jostain herätteen kipinään (magnetolla joku hall-anturi tai vastaava? ) loppuuko heräte samaan aikaan kuin kipinäkin? (tarkista ao. anturin piuhat/asento/etäisyys..)
Siinä jotain...
TL Comanche 200cc..
kierrokset
laite 1.5kk vanha noin 10tuntia ajettu. takuuta jäljellä onnex.
Kyllä nuo kaikki toimenpiteet tehty, mutta alkaa toivo menemään. eikun takuusta uusi peli!
Kyllä nuo kaikki toimenpiteet tehty, mutta alkaa toivo menemään. eikun takuusta uusi peli!
- Jhp-Tuning
- 3WD
- Viestit: 61
- Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58
mkaskine kirjoitti:vähän taas off topic mutta ne kenellä tuo vehje kiertää niinkuin se kuuluu niin onkos teistä kukaan saanut lisää kierroksia tuolla cdi boxilla aikaiseksi?? Ja jos on niin millä boxilla..
Ittellä ainkin kierti yli 8000rpm, ku vahingossa juuttui kaasuvaijeri hihaan kiinni kaasaria säätäessä (Rundikello näytti käyvän 9-10 välissä)


Pääpiirteittän tuntuisi kyllä toimivan moitteetomasti, tarkoitan ettei mooaa tms... Kylläkin jouduin säätämään kaasarin tähän tulokseen päästäkseni, koska kävi liian laihalla. Korjautui prikkaa siirtämällä. Tällähetkellä menopeli on 2vko.a vanha ja ajettuna n.150km ja lisää tulee... "Viribokseista ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta tutullani falmek ei lähtenyt edes kunnolla käymään viriboksilla

Pipo silmille ja menoX...