No niin tuli sitten laitettua itelle kömpijä kun toi pahuksen talvi oli niin lyhyt että jäi kelkkahommista kamalat ajopoltot .Kyselisinkin alan miehiltä/naisilta et onko sitä tollasella ei TL mallilla muuta ajopaikkaa ku iinatinmoottorirata?Mitähän noi maan omistajat sannoo jos lykkää kömpijällä kelkkareittiä kesällä?Tuolla lakkautetulla sotilas alueella hiukkavaarassa on kuulemin pirusti mettäautotietä ristiin rastiin mut saakohan siellä luvatta liikkua.
Ei kannata ainakaan ilman lupaa ajella hiukkavaarassa.
Itse käyn siellä ampumassa ja todella tarkasti sotilapoliisit vartioivat aluetta.
Ikävien seurauksien vältttämiseksi kannattaa katsella joku toinen ajo-alue.
kaverit ajaa esim tossa rajan takana (kalix) 180km "saunalenkkejä" kelkkareiteillä ja baanat on mahtavat siellä.
raahesta löytyy hyvä rata myös jos iinatti liian kova.
varovainen kyllä kannattaa olla missä ajaa, siitä kun äkkiä nousee kätinää jos ajaa väärissä paikoissa..
hiukkavaarassa on teitä kyllä hyvin.
Itse asun siinä vieressä..
Ps. jos ajokaveri radalle tarvit niin yv kehiin vaan
Jaha no täytyypä välttää tuolla hiukkavaarassa ajelua ettei saa vahingossa kuulaa kalloon.Jep,ruottin puolella on tää moottoriharrastaminen muutenkin ihan erissä kantimissa kuin meillä.
On kokemusta tuolta autopuolelta,ei voi muuta sano ku et siellä vissiin osataan kommunikoida asioista oikeella tavalla.
Se taitaa olla tää kömpijä homma yhtä "laitonta" kun toi moottorikelkkailu täälä päin vai kurkistaako se suomalainen kateus ku tolla on tollanen ja mulla ei?.
Jep ajokaveri tulee tarpeen ku ei tiedä talon tapoja,pittääpä olla yhteydessä ku on lähösä ajeleen.
jepjep kirjoitti:Jaha no täytyypä välttää tuolla hiukkavaarassa ajelua ettei saa vahingossa kuulaa kalloon.Jep,ruottin puolella on tää moottoriharrastaminen muutenkin ihan erissä kantimissa kuin meillä.
On kokemusta tuolta autopuolelta,ei voi muuta sano ku et siellä vissiin osataan kommunikoida asioista oikeella tavalla.
Se taitaa olla tää kömpijä homma yhtä "laitonta" kun toi moottorikelkkailu täälä päin vai kurkistaako se suomalainen kateus ku tolla on tollanen ja mulla ei?.
Jep ajokaveri tulee tarpeen ku ei tiedä talon tapoja,pittääpä olla yhteydessä ku on lähösä ajeleen.
jepjep kirjoitti:Jaha no täytyypä välttää tuolla hiukkavaarassa ajelua ettei saa vahingossa kuulaa kalloon.Jep,ruottin puolella on tää moottoriharrastaminen muutenkin ihan erissä kantimissa kuin meillä.
Jääliin on juuri ajopaikkojen puutteen takia perustettu Jäälin ATV Park. Parkki on toistaiseksi suljettu, ympäristölupakäsittelyn ajaksi. Asia selvinnee piakkoin, joten maltahhan mielesi, ja käy vaikka odotellessa lukemassa nuo Parkin topikit, niin pääset asiaan sisälle.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Jääliin on juuri ajopaikkojen puutteen takia perustettu Jäälin ATV Park. Parkki on toistaiseksi suljettu, ympäristölupakäsittelyn ajaksi. Asia selvinnee piakkoin, joten maltahhan mielesi, ja käy vaikka odotellessa lukemassa nuo Parkin topikit, niin pääset asiaan sisälle.
Lisäänpä vielä, että kateudesta ei suinkaan ole kysymys, vaan ihan selvästä laista ja asetuksesta, maastoajo nimittäin vaatii aina maanomistajan luvan.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...