Paras rengas..
Paras rengas..
Kyselisin parasta rengasta tielle ja millä pystyisi ajamaan jonkun verran metässä. Alla nyt Kenda bear claw, muuten hyvät mutta 75km/h jälkeen tärisee kuin mikä, ja kuluu maantiellä nopeasti loppuun! Niinpä kyselen teiltä apua että mikä rengas olisi sellainen sopiva "välimaasto" rengas..
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Kyllä se Bear Claw on liki paras kompromissi. Oletko tasapainottanut renkaat? Ainakin itselläni on renkaat tasapainossa, mutta vaatii hieman töitä rengasmieheltä.
Toki asfaltti tuollaista rengasta kuluttaa, mutta itse olen suhabbut noin 5000 km moisilla ja nyt vasta on eturenkaiden kuppi kadonnut. Takana pintaa vaikka kuinka.
Olisiko kyse rengaspaineista ja ajotyylistä. Myös harituksen /Aurauksen määrä vaikuttavat eturenkaiden kulumiseen.
Duro Buffalo on toinen hommaan soveltuva, mutta minulla ei ole paljoakaan kokemusta vielä kertynyt, sillä ovat olleet alla vasta 6 kk ja liikenneajot jääneet vähiin. Pintaa niissä on rutosti
Toki asfaltti tuollaista rengasta kuluttaa, mutta itse olen suhabbut noin 5000 km moisilla ja nyt vasta on eturenkaiden kuppi kadonnut. Takana pintaa vaikka kuinka.
Olisiko kyse rengaspaineista ja ajotyylistä. Myös harituksen /Aurauksen määrä vaikuttavat eturenkaiden kulumiseen.
Duro Buffalo on toinen hommaan soveltuva, mutta minulla ei ole paljoakaan kokemusta vielä kertynyt, sillä ovat olleet alla vasta 6 kk ja liikenneajot jääneet vähiin. Pintaa niissä on rutosti
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Yritin parissa paikkaa käydä tasapainottamassa niitä mutta rengasmiehet juoksivat karkuun.. meinasivat että rengas ei pysy "kasassa" 80km/h jälkeen , ja tuolla pinnalla meinasivat että ei onnistu. Mulla on polaris sportsman 800efi tieliikkeenne malli ja alle sen 75km/h menee kuin juna, mutta sen yli niin sillä ei pysty ajaa kuin lyhyen ajan tai irtoo kaikki osat mönkkäristä! Missä liikkeessä kannattaisi käydä tasapainottaa sipoo/järvenpää alueella?
Kyl juu tasapainoon saa ja kestävyydeltäänkin ovat tuollaisiksi pyörylöiksi vähintäänkin kohtalaiset. Ittellä alla 12000 ajetut ja edessä pintaa vielä sentti, takana kaksi. Hiljalleen kuitenkin täytyy noihin uusiin vaihtaa, alkaa kaivata maastoon parempaa pitoa.
Loistava kompromissi tien ja maaston välillä.
Loistava kompromissi tien ja maaston välillä.
Vastaus otsikkon kysymykseen: Musta ja pyöreä. Jos on pakko tinkiä niin sitten väristä, ei muodosta.
Vastaus varsinaiseen kysymykseen, toinen hyvä vaihtoehto on Kendan Bountyhunter, jos ajo on enemmän tiepainotteista. Silkosempi kuvio on parempi tiellä, mutta on se Koheltaja niillä kuulemma mettässäkin pärjännyt ihan hyvin.

Vastaus varsinaiseen kysymykseen, toinen hyvä vaihtoehto on Kendan Bountyhunter, jos ajo on enemmän tiepainotteista. Silkosempi kuvio on parempi tiellä, mutta on se Koheltaja niillä kuulemma mettässäkin pärjännyt ihan hyvin.

l Kipu on vain tunne l
-
- 4WD
Epätietoiselle tiedoksi:
Suunnittelen extra karkeiden renkaiden ostoa koska pääasiassa tulee kuitenkin ajettua pahoissa paikoissa ja tieajoa ei kuitenkaan hirveesti tule. Eli isompaa ja karkeempaa hakusassa. Voin hyvällä omallatunnolla sanoa että nuo bounty hunterit ovat erittäin hyvät renkaat nimenomaan yleisrenkaiksi!!!
Tiellä ei täryytä lainkaan ja maastossakin pääsee tosi hyvin poislukien kaikkein pahimmat suot ym. ryteiköt... Ehkä paras rengas nimenomaan nopeille hiekkapätkille.
Suunnittelen extra karkeiden renkaiden ostoa koska pääasiassa tulee kuitenkin ajettua pahoissa paikoissa ja tieajoa ei kuitenkaan hirveesti tule. Eli isompaa ja karkeempaa hakusassa. Voin hyvällä omallatunnolla sanoa että nuo bounty hunterit ovat erittäin hyvät renkaat nimenomaan yleisrenkaiksi!!!
Tiellä ei täryytä lainkaan ja maastossakin pääsee tosi hyvin poislukien kaikkein pahimmat suot ym. ryteiköt... Ehkä paras rengas nimenomaan nopeille hiekkapätkille.
Outlander 800 max tie
paras rengas
Moi !
Mä olen harkinnut vakavasti tieajoon Kendan speedracereitä , on vakaat vielä 100 vauhdissakin . Yleisajeluun laittaisin silti alle ( soraa,hiekkaa,asfalttia ja joskus pusikossa) Kendan Pathfinderit, pirun hyvät.., ite ajelen asuinpaikastani johtuen ainakin 80% maantiellä
Mä olen harkinnut vakavasti tieajoon Kendan speedracereitä , on vakaat vielä 100 vauhdissakin . Yleisajeluun laittaisin silti alle ( soraa,hiekkaa,asfalttia ja joskus pusikossa) Kendan Pathfinderit, pirun hyvät.., ite ajelen asuinpaikastani johtuen ainakin 80% maantiellä

ja nehän löytyi nopeasti , pitäjänmäeltä, stormista
ATV RENGAS AT21*7-10 K546F 4P TL E11 25N (175/75- KEN-23601081 79.00EUR
ATV RENGAS AT22*10-10 K547 4P TL (255/60-10) E11 5 KEN-235H1093 90.00EUR
ATV RENGAS AT22*10-10 K547 4P TL (255/60-10) E11 5 KEN-235H1093 90.00EUR