Paras rengas..

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
unoberg
Noppeli

Paras rengas..

Viesti Kirjoittaja unoberg »

Kyselisin parasta rengasta tielle ja millä pystyisi ajamaan jonkun verran metässä. Alla nyt Kenda bear claw, muuten hyvät mutta 75km/h jälkeen tärisee kuin mikä, ja kuluu maantiellä nopeasti loppuun! Niinpä kyselen teiltä apua että mikä rengas olisi sellainen sopiva "välimaasto" rengas..
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kyllä se Bear Claw on liki paras kompromissi. Oletko tasapainottanut renkaat? Ainakin itselläni on renkaat tasapainossa, mutta vaatii hieman töitä rengasmieheltä.

Toki asfaltti tuollaista rengasta kuluttaa, mutta itse olen suhabbut noin 5000 km moisilla ja nyt vasta on eturenkaiden kuppi kadonnut. Takana pintaa vaikka kuinka.

Olisiko kyse rengaspaineista ja ajotyylistä. Myös harituksen /Aurauksen määrä vaikuttavat eturenkaiden kulumiseen.

Duro Buffalo on toinen hommaan soveltuva, mutta minulla ei ole paljoakaan kokemusta vielä kertynyt, sillä ovat olleet alla vasta 6 kk ja liikenneajot jääneet vähiin. Pintaa niissä on rutosti
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
unoberg
Noppeli

Viesti Kirjoittaja unoberg »

Yritin parissa paikkaa käydä tasapainottamassa niitä mutta rengasmiehet juoksivat karkuun.. meinasivat että rengas ei pysy "kasassa" 80km/h jälkeen , ja tuolla pinnalla meinasivat että ei onnistu. Mulla on polaris sportsman 800efi tieliikkeenne malli ja alle sen 75km/h menee kuin juna, mutta sen yli niin sillä ei pysty ajaa kuin lyhyen ajan tai irtoo kaikki osat mönkkäristä! Missä liikkeessä kannattaisi käydä tasapainottaa sipoo/järvenpää alueella?
BLADEMAN
6WD

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

Kyllähän ne tasapainoon saa.Itselläni on samat pyörylät talvi ajossa ja ei täristä kyllä missään vauhdissa.
jr
Tracks

Viesti Kirjoittaja jr »

Kyl juu tasapainoon saa ja kestävyydeltäänkin ovat tuollaisiksi pyörylöiksi vähintäänkin kohtalaiset. Ittellä alla 12000 ajetut ja edessä pintaa vielä sentti, takana kaksi. Hiljalleen kuitenkin täytyy noihin uusiin vaihtaa, alkaa kaivata maastoon parempaa pitoa.

Loistava kompromissi tien ja maaston välillä.
Jere itte
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Vastaus otsikkon kysymykseen: Musta ja pyöreä. Jos on pakko tinkiä niin sitten väristä, ei muodosta.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vastaus varsinaiseen kysymykseen, toinen hyvä vaihtoehto on Kendan Bountyhunter, jos ajo on enemmän tiepainotteista. Silkosempi kuvio on parempi tiellä, mutta on se Koheltaja niillä kuulemma mettässäkin pärjännyt ihan hyvin. ;)
l Kipu on vain tunne l
Puuhis
6WD
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

itsellä alla pollen orkkis aluvanteilla 27" Bear Clawit eikä täristä ollenkaan.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kenda Bounty Hunter on loistava yleisrengas joka toimii kadulla kuin autonrengas. Myydään osastolla näyttää yksi rengas/vanne setti olevan myynnissä joten jos sulla on Can-Am niin äkkiä ostamaan Voimailijalta rengaspaketti pois sikahalpaan hintaan.
Kylätason mönkijäkuski
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Asiasta epätietoinen kysyy: " Miksi voimamies myy noita renkaita, jos ne on niin mainiot." :twisted: :lol:
Karkeempien renkaitten ostoa olen suunnitellut, mutta suunnitteluasteelle jäänyt. :cry:
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
voimailija
4WD

Viesti Kirjoittaja voimailija »

Epätietoiselle tiedoksi:
Suunnittelen extra karkeiden renkaiden ostoa koska pääasiassa tulee kuitenkin ajettua pahoissa paikoissa ja tieajoa ei kuitenkaan hirveesti tule. Eli isompaa ja karkeempaa hakusassa. Voin hyvällä omallatunnolla sanoa että nuo bounty hunterit ovat erittäin hyvät renkaat nimenomaan yleisrenkaiksi!!!
Tiellä ei täryytä lainkaan ja maastossakin pääsee tosi hyvin poislukien kaikkein pahimmat suot ym. ryteiköt... Ehkä paras rengas nimenomaan nopeille hiekkapätkille.
Outlander 800 max tie
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Renkaitten hyvyyttä en epäile, mutta tälläinen utelias, kun olen luonteeltani. :lol: :lol: Kaikkialla noita on ylistetty.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Julle30
2WD

paras rengas

Viesti Kirjoittaja Julle30 »

Moi !

Mä olen harkinnut vakavasti tieajoon Kendan speedracereitä , on vakaat vielä 100 vauhdissakin . Yleisajeluun laittaisin silti alle ( soraa,hiekkaa,asfalttia ja joskus pusikossa) Kendan Pathfinderit, pirun hyvät.., ite ajelen asuinpaikastani johtuen ainakin 80% maantiellä :roll:
Julle30
2WD

ja nehän löytyi nopeasti , pitäjänmäeltä, stormista

Viesti Kirjoittaja Julle30 »

ATV RENGAS AT21*7-10 K546F 4P TL E11 25N (175/75- KEN-23601081 79.00EUR
ATV RENGAS AT22*10-10 K547 4P TL (255/60-10) E11 5 KEN-235H1093 90.00EUR
Vastaa Viestiin