Uusi jako Canaan?

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
dj_jomppa
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT

Uusi jako Canaan?

Viesti Kirjoittaja dj_jomppa »

Auttakee miestä mäessä, kun en millään hakusanalla enkä etsimälläkään tahdo löytää sellaista topiikkia missä joku oli tehnyt/teettänyt uuden jaon muistaakseni canaan.. :oops:

4x100 jaolle olisi sitten helpompi löytää uudet renkaat ja vanteet sopuhinnalla :?

Auton vanteet ja renkaat olisi tarkoituksena saada mönkkään, kuluu turhan nopeasti nuo orkkis nappulakummit :lol:

Mietin vain että kestikö se keskiö, sillä en haluaisi välttämättä niitä adaptereja sinne väliin turhaksi painoksi. :?

Muistan elävästi vielä kuviakin kyseisestä operaatiosta nähneeni??

Että tälläistä murhetta tällä kertaa...... :?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Olen nähnyt että joku on teettänyt koneistamossa 4x100 jaon Canan omaan napaan niin että oma jako on vielä jäänyt käyttöön. En näe tälle ratkaisulle mitään muuta ongelmaa kuin navan rakenteen heikkenemisen silloin kun käytetään omaa (4x137) jakoa, en sitten tiedä paljonko napa käytännössä heikkenee mutta itse en ainakaan haluaisi nopeassa patikossa ihmetellä mihin yksi pyörä hävisi...

Kaikki paino on turhaa jousittamattomassa massassa mutta jos laitat siihen autonrenkaat aluvanteilla niin ei niitä laippojen painoa huomaa, ei niitä huomaa muutenkaan. Kyllä mä olen laippojen kannalla mutta kukin tehkööt omat ratkaisunsa :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

mulla oli canasen navassa kaksi jakoa ja sai cana kyllä kyytiäkin :rolleyes: mutta pyörät pysyi kiinni ja kestävyydessä ei ollut ongelmia =D>
Pistä hauksi tuunaus :prayer: ni sieltä löytyy kuvia canan tupla jaosta.
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Hyvä että saatiin vahvistus kestävyydelle, en muistanutkaan että mönkällä oli kyseinen ratkaisu Canan navoissa :D
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
dj_jomppa
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT

Viesti Kirjoittaja dj_jomppa »

Mites tuon takalevityksen kanssa?
Onko raideväli kapeampi takana vai?
Jos näin on, niin samallapa taidan sitten teettää eteen ohuemmat adapterit ja taakse sitten leveämmät :-k :-k
Pitänee huomenissa mennä mittailemaan..
pilssi
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 02 Marras 2006 22:09
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja pilssi »

Se että uraherkkyyttä tuli lisää niin johtuiko se renkaan liian pienestä korkeudesta?
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Katsopas www.juniorijussi.com ja romutori.. Olis ylimäräinen setti kuleksimassa.. adaptereilla kummiski :(
Itsellä tulee vähän asfalttiajoa niin luovun siitä syystä.
Laippojen leveys n 9mm.Uraherkkyys on aavistuksen kiinni aurauskulmista.
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

pilssi kirjoitti:Se että uraherkkyyttä tuli lisää niin johtuiko se renkaan liian pienestä korkeudesta?
Canassa olleiden renkaiden korkeus oli sama ku orkkis kumeilla, ura herkkyys johtuu auton renkaan muodosta.
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
Vastaa Viestiin