Merkkihuoltoonko? Perät sen kun vollottaa ja jollottaa

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
dj_jomppa
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT

Merkkihuoltoonko? Perät sen kun vollottaa ja jollottaa

Viesti Kirjoittaja dj_jomppa »

Miten on,
onko sama kuin autoissa näissä mönkijöissä, eli voinko käydä huollattamassa Canan jossain muualla huollossa vai raukeaako takuu?
Tietty mikään nyrkkipaja tai kyläsepän leima ei varmastikkaan kelpaa, mutta joku suurempi prätkähuolto esimerkiksi.

Syy moiseen on TODELLA huono palvelu edellisen laitteeni huollon kanssa, ja vaikka siitä on jo aikaa kulunut, ja kenties väkikin jo vaihtunut en silti halua rahojani kyseiseen puljuun kantaa.
Viimeksi muokannut vaughan, 24 Kesä 2014 01:33. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
Syy: Otsaketta muokattu kuvaavammaksi
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Virallista kantaa en osaa sanoa mutta maalaisjärjellä ajateltuna laitteen voi huoltaa muualla kuin merkkihuollossa takuun raukeamatta. Jos peli porsii niin sitten on selvitettettävä johtuiko rikkoontuminen huollon laiminlyönnistä tai väärin tehdystä huollosta vai valmisteviasta. Omien kokemusten mukaan BRP on hoitanut todella mallikkaasti takuuasiat, ainakin ne vähät mitä on omalle kohdalle siunaantunut eikä kavereiltakaan ole mutinoita pahemmin kuulunut.
Kylätason mönkijäkuski
jaska
6WD
Viestit: 291
Liittynyt: 06 Heinä 2004 10:55
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Mönkijä:Yamaha Kodiak SE 2017 T3

Viesti Kirjoittaja jaska »

Kannattaa ottaa yhteyttä brp:lle ja kysyä miten toimitaan tuon huollon kans. Mää kysäsin "luvan" :lol: että saa huollattaa muuhallakiko valtuutetulla brp:n huoltomiehellä johtuen pitkästä välimatkasta huoltoon.
Semmoset ohojeet tuli, että pittää käyttää brp:n omia osia yms. huollosa.
Tosin se ensimmäinen huolto pittää teettää brp:n valtuuttamalla huoltamolla.
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kyllä saa huollattaa muualla ja jos takuu evätään niin maahantuojan pitää pystyä osoittamaan että vika on aiheutunut ammattitaidottomasta huollosta....Kuitti huollosta kannattaa kyllä säilyttää.
Bombardierilta kyllä saa helposti osat takuuseen, eri asia sitten saako ne toimitettua niitä takuuosia. Noissa alihankintana Taiwanissa tehdyissä on ollut isompia ongelmia osien saatavuuden kanssa
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Lisään tähän, että vain merkkihuolto pääsee purkamaan moottorinojausboxin ja mahdolliset vikatiedostot sieltä, joten suositeltavaa olisi kuitenkin käyttää merkkihuollossa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
OlliRV
6WD
Viestit: 408
Liittynyt: 02 Loka 2006 23:39
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja OlliRV »

Keväällä huomasin vetonivelen suojakumin olevan rikki. Merkkihuollossa homma hoitui takuuna ilman mitään ongelmia. :D Itseasiassa yritin tarjota rahaa, mutta ei kelvannut. :D :D :D Ja tuota ATC:n mainitsemaa kompuutteriyhteyttä ei kannata unohtaa... :wink:
"Tosi Varovasti"

Can-Am Outlander 800 H.O. EFI -07
Tieliikenne
Avatar
dj_jomppa
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT

Viesti Kirjoittaja dj_jomppa »

Nojuu, olenkin täs miettinyt että pitää kai koittaa käyttää se tuolla merkkihuollossa, selviääpähän ainakin jos palvelu olisi parantunut :?

Mittarikin on alkanut välillä näytellä niin hurjia lukemia, että selviiää sekin meneekö takuuseen vai miten se korjataan :-k

Ajattelin tuossa pitemmällä reissulla vkoloppuna että tuleeko sitä noin vauhtisokeeksi, kun mittari näyttää pitkälti yli sataa vaikka vauhti ei päätä huimannukkaan :lol:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

dj_jomppa kirjoitti:Mittarikin on alkanut välillä näytellä niin hurjia lukemia, että selviiää sekin meneekö takuuseen vai miten se korjataan :-k
Takuuseen menee, vika ei ole mittarissa vaan mittarin magneettiseen anturiin on tarttunut metallipölyä ja se vähän kummittelee. Puhdistus ja paanalle :D
Kylätason mönkijäkuski
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Tuolta kannattaa lukaista juttu, on ruosteenestokäsittelystä kuin myös merkkiliikkeessä huollattamisesta :

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 166&page=1


Copypastea tuolta ylläolevasta linkistä

"Takuussa taas näyttövelvollisuus on aina takuun antajalla. Jos takuun antaja on sitä mieltä, että virhe ei kuulu takuuvastuun piiriin, hänen tulee näyttää, miksi näin on.

Esimerkiksi poikkeaminen takuuehdoista voi johtaa takuuvastuun raukeamiseen vain silloin, jos vika tai vaurio on johtunut tästä poikkeamisesta.

Takuun ehtona ei voi olla se, että autoa huolletaan ainoastaan merkkihuolloissa. Autoa tosin on hoidettava ja huollettava sille annetun huolto-ohjelman mukaisesti, mutta tämä voidaan tehdä muuallakin. Vikatapauksissa takuun antajan tehtävä on osoittaa, että vika on johtunut väärästä tai puutteellisesta huollosta. "
Avatar
dj_jomppa
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT

Viesti Kirjoittaja dj_jomppa »

Jahas, selvisipä tuokin vika, pitänee sanoa huollossa, ei tuntunu ukolla olevan hajuakaan kun sille asiaa selvitin :evil:

Täällä tiedetään asioista paremmin kuin merkkihuollossa :wink:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kysyppäs huollon hemmolta onko koskaan lukenut huoltotiedotteita? Sieltä noiden pitäisi selvitä :roll:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
dj_jomppa
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT

Viesti Kirjoittaja dj_jomppa »

Joo, tuntuu olevan edelleen aika ulalla tuo huolto, mutta ei jaksa lähtee viemään 100km:n päähän seuraavaan merkkihuoltoonkaan :?
Huomas heti kun astui sisään, että pääasiassa raktorihuolto ja asiakkaat suurimmaksi osaksi bättre talande folk :lol:
markku
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Kesä 2007 22:23
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja markku »

dj_jomppa kirjoitti:Joo, tuntuu olevan edelleen aika ulalla tuo huolto, mutta ei jaksa lähtee viemään 100km:n päähän seuraavaan merkkihuoltoonkaan :?
Huomas heti kun astui sisään, että pääasiassa raktorihuolto ja asiakkaat suurimmaksi osaksi bättre talande folk :lol:
Onkohan tuo sama huolto kun AEON ja muut skootteri huollot?
Se missä puhuttiin ennen vain ruottia ja muuten vaan vittuultiin?
Uusi yrittäjä ainakin yrittää ? Ainakin varaosa myynti toimii.
T.M
Minä olin se 3000
Avatar
dj_jomppa
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT

Viesti Kirjoittaja dj_jomppa »

Nojuu, mönkkä lähti tuossa samantien takaisin huoltoon viime viikolla kun kyselin että onko venttiilit säädetty ja laatikkoöljyt vaihdettu
Pokkana väitti ettei kuulu 3000km:n huoltoon!!
No, kotona printtasin BRP:ltä huolto-ohjelman, ja vein mönkän takaisin liikkeesen! On se STNA kumma kun minä tiedän asioista paremmin kuin merkkihuolto!

No,onneksi puhelimeen vastasi kyllä nyt sellainen heppu jota asiakaspalvelu kiinnostaakin, ja kone saatiin takaisin liikenteeseen täyshuollettuna.

Uskomatonta 20.000€ vehkeen merkkihuoltoa ](*,)

Nyt sitten jäätiin odottamaan vielä perän välysten mittauskalustoa, niin toivottavasti saadaan äänet sopivammalle tasolle.
Avatar
dj_jomppa
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT

Viesti Kirjoittaja dj_jomppa »

Tuosta AEON huollosta en tiä, mutta ex skootterini pökötin huolto noilla myös oli joskus...
Vastaa Viestiin