Merkkihuoltoonko? Perät sen kun vollottaa ja jollottaa
- dj_jomppa
- 4WD
- Viestit: 156
- Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
- Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT
Merkkihuoltoonko? Perät sen kun vollottaa ja jollottaa
Miten on,
onko sama kuin autoissa näissä mönkijöissä, eli voinko käydä huollattamassa Canan jossain muualla huollossa vai raukeaako takuu?
Tietty mikään nyrkkipaja tai kyläsepän leima ei varmastikkaan kelpaa, mutta joku suurempi prätkähuolto esimerkiksi.
Syy moiseen on TODELLA huono palvelu edellisen laitteeni huollon kanssa, ja vaikka siitä on jo aikaa kulunut, ja kenties väkikin jo vaihtunut en silti halua rahojani kyseiseen puljuun kantaa.
onko sama kuin autoissa näissä mönkijöissä, eli voinko käydä huollattamassa Canan jossain muualla huollossa vai raukeaako takuu?
Tietty mikään nyrkkipaja tai kyläsepän leima ei varmastikkaan kelpaa, mutta joku suurempi prätkähuolto esimerkiksi.
Syy moiseen on TODELLA huono palvelu edellisen laitteeni huollon kanssa, ja vaikka siitä on jo aikaa kulunut, ja kenties väkikin jo vaihtunut en silti halua rahojani kyseiseen puljuun kantaa.
Viimeksi muokannut vaughan, 24 Kesä 2014 01:33. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
Syy: Otsaketta muokattu kuvaavammaksi
Syy: Otsaketta muokattu kuvaavammaksi
Virallista kantaa en osaa sanoa mutta maalaisjärjellä ajateltuna laitteen voi huoltaa muualla kuin merkkihuollossa takuun raukeamatta. Jos peli porsii niin sitten on selvitettettävä johtuiko rikkoontuminen huollon laiminlyönnistä tai väärin tehdystä huollosta vai valmisteviasta. Omien kokemusten mukaan BRP on hoitanut todella mallikkaasti takuuasiat, ainakin ne vähät mitä on omalle kohdalle siunaantunut eikä kavereiltakaan ole mutinoita pahemmin kuulunut.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
- Viestit: 291
- Liittynyt: 06 Heinä 2004 10:55
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Mönkijä:Yamaha Kodiak SE 2017 T3
Kannattaa ottaa yhteyttä brp:lle ja kysyä miten toimitaan tuon huollon kans. Mää kysäsin "luvan"
että saa huollattaa muuhallakiko valtuutetulla brp:n huoltomiehellä johtuen pitkästä välimatkasta huoltoon.
Semmoset ohojeet tuli, että pittää käyttää brp:n omia osia yms. huollosa.
Tosin se ensimmäinen huolto pittää teettää brp:n valtuuttamalla huoltamolla.

Semmoset ohojeet tuli, että pittää käyttää brp:n omia osia yms. huollosa.
Tosin se ensimmäinen huolto pittää teettää brp:n valtuuttamalla huoltamolla.
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
Kyllä saa huollattaa muualla ja jos takuu evätään niin maahantuojan pitää pystyä osoittamaan että vika on aiheutunut ammattitaidottomasta huollosta....Kuitti huollosta kannattaa kyllä säilyttää.
Bombardierilta kyllä saa helposti osat takuuseen, eri asia sitten saako ne toimitettua niitä takuuosia. Noissa alihankintana Taiwanissa tehdyissä on ollut isompia ongelmia osien saatavuuden kanssa
Bombardierilta kyllä saa helposti osat takuuseen, eri asia sitten saako ne toimitettua niitä takuuosia. Noissa alihankintana Taiwanissa tehdyissä on ollut isompia ongelmia osien saatavuuden kanssa
Keväällä huomasin vetonivelen suojakumin olevan rikki. Merkkihuollossa homma hoitui takuuna ilman mitään ongelmia.
Itseasiassa yritin tarjota rahaa, mutta ei kelvannut.
Ja tuota ATC:n mainitsemaa kompuutteriyhteyttä ei kannata unohtaa... 





"Tosi Varovasti"
Can-Am Outlander 800 H.O. EFI -07
Tieliikenne
Can-Am Outlander 800 H.O. EFI -07
Tieliikenne
- dj_jomppa
- 4WD
- Viestit: 156
- Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
- Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT
Nojuu, olenkin täs miettinyt että pitää kai koittaa käyttää se tuolla merkkihuollossa, selviääpähän ainakin jos palvelu olisi parantunut
Mittarikin on alkanut välillä näytellä niin hurjia lukemia, että selviiää sekin meneekö takuuseen vai miten se korjataan
Ajattelin tuossa pitemmällä reissulla vkoloppuna että tuleeko sitä noin vauhtisokeeksi, kun mittari näyttää pitkälti yli sataa vaikka vauhti ei päätä huimannukkaan

Mittarikin on alkanut välillä näytellä niin hurjia lukemia, että selviiää sekin meneekö takuuseen vai miten se korjataan

Ajattelin tuossa pitemmällä reissulla vkoloppuna että tuleeko sitä noin vauhtisokeeksi, kun mittari näyttää pitkälti yli sataa vaikka vauhti ei päätä huimannukkaan

Takuuseen menee, vika ei ole mittarissa vaan mittarin magneettiseen anturiin on tarttunut metallipölyä ja se vähän kummittelee. Puhdistus ja paanalledj_jomppa kirjoitti:Mittarikin on alkanut välillä näytellä niin hurjia lukemia, että selviiää sekin meneekö takuuseen vai miten se korjataan![]()

Kylätason mönkijäkuski
Tuolta kannattaa lukaista juttu, on ruosteenestokäsittelystä kuin myös merkkiliikkeessä huollattamisesta :
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 166&page=1
Copypastea tuolta ylläolevasta linkistä
"Takuussa taas näyttövelvollisuus on aina takuun antajalla. Jos takuun antaja on sitä mieltä, että virhe ei kuulu takuuvastuun piiriin, hänen tulee näyttää, miksi näin on.
Esimerkiksi poikkeaminen takuuehdoista voi johtaa takuuvastuun raukeamiseen vain silloin, jos vika tai vaurio on johtunut tästä poikkeamisesta.
Takuun ehtona ei voi olla se, että autoa huolletaan ainoastaan merkkihuolloissa. Autoa tosin on hoidettava ja huollettava sille annetun huolto-ohjelman mukaisesti, mutta tämä voidaan tehdä muuallakin. Vikatapauksissa takuun antajan tehtävä on osoittaa, että vika on johtunut väärästä tai puutteellisesta huollosta. "
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 166&page=1
Copypastea tuolta ylläolevasta linkistä
"Takuussa taas näyttövelvollisuus on aina takuun antajalla. Jos takuun antaja on sitä mieltä, että virhe ei kuulu takuuvastuun piiriin, hänen tulee näyttää, miksi näin on.
Esimerkiksi poikkeaminen takuuehdoista voi johtaa takuuvastuun raukeamiseen vain silloin, jos vika tai vaurio on johtunut tästä poikkeamisesta.
Takuun ehtona ei voi olla se, että autoa huolletaan ainoastaan merkkihuolloissa. Autoa tosin on hoidettava ja huollettava sille annetun huolto-ohjelman mukaisesti, mutta tämä voidaan tehdä muuallakin. Vikatapauksissa takuun antajan tehtävä on osoittaa, että vika on johtunut väärästä tai puutteellisesta huollosta. "
Onkohan tuo sama huolto kun AEON ja muut skootteri huollot?dj_jomppa kirjoitti:Joo, tuntuu olevan edelleen aika ulalla tuo huolto, mutta ei jaksa lähtee viemään 100km:n päähän seuraavaan merkkihuoltoonkaan![]()
Huomas heti kun astui sisään, että pääasiassa raktorihuolto ja asiakkaat suurimmaksi osaksi bättre talande folk
Se missä puhuttiin ennen vain ruottia ja muuten vaan vittuultiin?
Uusi yrittäjä ainakin yrittää ? Ainakin varaosa myynti toimii.
T.M
Minä olin se 3000
- dj_jomppa
- 4WD
- Viestit: 156
- Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
- Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT
Nojuu, mönkkä lähti tuossa samantien takaisin huoltoon viime viikolla kun kyselin että onko venttiilit säädetty ja laatikkoöljyt vaihdettu
Pokkana väitti ettei kuulu 3000km:n huoltoon!!
No, kotona printtasin BRP:ltä huolto-ohjelman, ja vein mönkän takaisin liikkeesen! On se STNA kumma kun minä tiedän asioista paremmin kuin merkkihuolto!
No,onneksi puhelimeen vastasi kyllä nyt sellainen heppu jota asiakaspalvelu kiinnostaakin, ja kone saatiin takaisin liikenteeseen täyshuollettuna.
Uskomatonta 20.000€ vehkeen merkkihuoltoa
Nyt sitten jäätiin odottamaan vielä perän välysten mittauskalustoa, niin toivottavasti saadaan äänet sopivammalle tasolle.
Pokkana väitti ettei kuulu 3000km:n huoltoon!!
No, kotona printtasin BRP:ltä huolto-ohjelman, ja vein mönkän takaisin liikkeesen! On se STNA kumma kun minä tiedän asioista paremmin kuin merkkihuolto!
No,onneksi puhelimeen vastasi kyllä nyt sellainen heppu jota asiakaspalvelu kiinnostaakin, ja kone saatiin takaisin liikenteeseen täyshuollettuna.
Uskomatonta 20.000€ vehkeen merkkihuoltoa
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Nyt sitten jäätiin odottamaan vielä perän välysten mittauskalustoa, niin toivottavasti saadaan äänet sopivammalle tasolle.