rally rider 300cc viritys
- peku78
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14 Kesä 2007 23:41
- Mönkijä:: polaris sportman 850 xp eps
- Paikkakunta: Somero
rally rider 300cc viritys
Oliskohan ketään virittänyt kyseistä mallia? itselläni on 500km ajettu 3 viikkoa vanha peli ja nyt olis aika pistää toi kone hiukan liikkuu, kun ei vakiona ole mikään menijä! olis mukava saada tietoa esim suuttimien koosta ja muista osista mitä kyseisessä koneessa on käytetty!
Itselläni on vakiona 116 pääsuutin, 32 tyhjäkäynti suutin ja kuristimet paikassa!
Itselläni on vakiona 116 pääsuutin, 32 tyhjäkäynti suutin ja kuristimet paikassa!
Re: rally rider 300cc viritys
Vaihdoin omaani 125 suuttimen ja uuden ilmanputsarin. Kulku parani jonkin verran.peku78 kirjoitti:Oliskohan ketään virittänyt kyseistä mallia? itselläni on 500km ajettu 3 viikkoa vanha peli ja nyt olis aika pistää toi kone hiukan liikkuu, kun ei vakiona ole mikään menijä! olis mukava saada tietoa esim suuttimien koosta ja muista osista mitä kyseisessä koneessa on käytetty!
Itselläni on vakiona 116 pääsuutin, 32 tyhjäkäynti suutin ja kuristimet paikassa!
Leikkasin vanhan paperisen ilmanputsarin paperisuotimen irti mattoveitsellä ja laitoin tilalle öljyttävän mallin. Hain Pro Off:ista Kawasaki KFX 400:n suodattimen ja laitoin sen alkuperäisen tilalle. Samalla otin ilmanputsarin "laatikon" etuseinässä olevan putken pois, että kone saa tarpeeksi ilmaa.
Ensi viikolla vaihdan äänenvaimentimen. Alkuperäinen putki tuntuu aika tukkoiselta ja saakin väistyä jonkin paremmin virtaavan tieltä.
-Santtu-
Noniin, nostetaan aihetta taas vähän pinnalle.
Mulla on nyt seuraavaa tehty.
Tankkiin tuleva muoviputki poistettu jotta moottori saa enemmän ilmaa.
Suutin vaihdettu 116 -> 135
Vääntö ja moottorin toiminta parani mukavasti mutta yläkierroksille ei kovinkaan paljon tullut hanaa lisää.
Seuraavaksi orkkis vaimennin vaihtui läpivirtaavaksi.
Vääntöä tuli taas pykälä lisää.
Tämän jälkeen kokeilin 145 suutinta mutta meni seos armottomasti liian rikkaalle.
Joten nyt pitäisi neulan kartiota muuttaa loivemmaksi jotta saisi tuonne ylös oikeaa seosta, ja ehkä suutinta vielä johonkin suuntaan muutta.
Mutta ongelmana on toki se että säätö vie aikaa ja se on aina vähän perstuntumalla kun ei seosmittaria ole.
Myös sytytysennakkoa pitäisi kokeilla vähän aikaisemmalle kun nyt putki virtaa ja polttoainetta tulee enemmän. Mutta ilmeisesti ainakaan itse boksissa ei säätömahdollisuutta ole.
Onko kellään kokemusta tuosta neulan muutoksesta tai ennakon säädöstä?
Pitää nyt tässä vähän tutkia lisää ja katsoa jos tonne yläkierroksille sais vähän hanaa lisää.
Toinen olis sitte nää välitykset, eli joko on joku selvitellyt mistä sais taakse tai eteen erikokosta ratasta. Toi konehan on kopio suzukin koneesta joten isompi ratas eteen voisi mahdollisesti löytyä.
Mutta mutta... lisää tuloksia kun homma etenee.
-J
Mulla on nyt seuraavaa tehty.
Tankkiin tuleva muoviputki poistettu jotta moottori saa enemmän ilmaa.
Suutin vaihdettu 116 -> 135
Vääntö ja moottorin toiminta parani mukavasti mutta yläkierroksille ei kovinkaan paljon tullut hanaa lisää.
Seuraavaksi orkkis vaimennin vaihtui läpivirtaavaksi.
Vääntöä tuli taas pykälä lisää.
Tämän jälkeen kokeilin 145 suutinta mutta meni seos armottomasti liian rikkaalle.
Joten nyt pitäisi neulan kartiota muuttaa loivemmaksi jotta saisi tuonne ylös oikeaa seosta, ja ehkä suutinta vielä johonkin suuntaan muutta.
Mutta ongelmana on toki se että säätö vie aikaa ja se on aina vähän perstuntumalla kun ei seosmittaria ole.
Myös sytytysennakkoa pitäisi kokeilla vähän aikaisemmalle kun nyt putki virtaa ja polttoainetta tulee enemmän. Mutta ilmeisesti ainakaan itse boksissa ei säätömahdollisuutta ole.
Onko kellään kokemusta tuosta neulan muutoksesta tai ennakon säädöstä?
Pitää nyt tässä vähän tutkia lisää ja katsoa jos tonne yläkierroksille sais vähän hanaa lisää.
Toinen olis sitte nää välitykset, eli joko on joku selvitellyt mistä sais taakse tai eteen erikokosta ratasta. Toi konehan on kopio suzukin koneesta joten isompi ratas eteen voisi mahdollisesti löytyä.
Mutta mutta... lisää tuloksia kun homma etenee.
-J
Tuli myös hommattua tuommonen rally 300cc tieliikenneversio. Ja nyt kiinnostaisi lisätä siihen hiukan tehoja. Mistä laitteesta sopii isompi pääsuutin, vai onko kaikki pääsuuttimet samanlaisia/samalla kierteellä? Olisko 135 sopiva? *Ilmanputsari täytyy varmaan ostaa uusi kun ilmanputsarin kotelun ja kaasarin välinen kumi on aika lytyssä, näyttäisi että ilmanputsari on liian lähellä kaasaria.
Siinä näyttäis olevan pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä, kattotaanko katsastuksessa päästöjä?
Pakkivaihde tuntuis olevan halvatun pitkällä välityksellä, pirysti täytyy kytkimellä luistattaa ja kyllä ykkösvaihdekin hiukan pienmpi sais olla. Jos pistäis pykälää pienemmän eturattaan niin varmaan auttaisi asiaan hiukan?
Saako tuohon lokasuojiin mitään erillisiä levikkeitä? Varsinkin etulokarit on niin onnettomat ettei paljon kurakeleillä kiinnosta ajella.
Saako noihin jostain tehoputkia?
Siinä näyttäis olevan pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä, kattotaanko katsastuksessa päästöjä?
Pakkivaihde tuntuis olevan halvatun pitkällä välityksellä, pirysti täytyy kytkimellä luistattaa ja kyllä ykkösvaihdekin hiukan pienmpi sais olla. Jos pistäis pykälää pienemmän eturattaan niin varmaan auttaisi asiaan hiukan?
Saako tuohon lokasuojiin mitään erillisiä levikkeitä? Varsinkin etulokarit on niin onnettomat ettei paljon kurakeleillä kiinnosta ajella.
Saako noihin jostain tehoputkia?
Sanotaan näin että perstuntumalla 135 on aika lähellä jos se tankkiin kiinni tuleva muovisälä on poistettu (toki neulan kartio vaikuttaa myös asiaan).
Sitä putsaria en nyt ihan heti lähtis vaihtamaan, tosin en nyt ole henk koht testannu onko siitä oikeasti mitään apua.
Pakki tosiaan on pitkä ku nälkävuosi ja välitykset muutenkin aika kummalliset, koska 1 on tosiaan aika pitkä ja 3-4 väli on aika olematon.
Jos meinaa tiellä ajella niin en suosittelis pienempää ratasta eteen vaan päinvastoin.
Tehopillejä ei oo tullu vastaan missään. Mulla on itellä ulkoa päin täysin samannäkönen pönttö ku orkkis mutta on läpivirtaavaa mallia ja irrotettavalla ulostulon pienentävällä laipalla joten papatustakin saa kun ajaa ilman sitä päätypalaa.
Kiinnitys on orkkis laippaan ja yläkannakkeeseen sopiva.
Joo ja tää ei sitte ollu mikää raamattuteksti
Sitä putsaria en nyt ihan heti lähtis vaihtamaan, tosin en nyt ole henk koht testannu onko siitä oikeasti mitään apua.
Pakki tosiaan on pitkä ku nälkävuosi ja välitykset muutenkin aika kummalliset, koska 1 on tosiaan aika pitkä ja 3-4 väli on aika olematon.
Jos meinaa tiellä ajella niin en suosittelis pienempää ratasta eteen vaan päinvastoin.
Tehopillejä ei oo tullu vastaan missään. Mulla on itellä ulkoa päin täysin samannäkönen pönttö ku orkkis mutta on läpivirtaavaa mallia ja irrotettavalla ulostulon pienentävällä laipalla joten papatustakin saa kun ajaa ilman sitä päätypalaa.
Kiinnitys on orkkis laippaan ja yläkannakkeeseen sopiva.
Joo ja tää ei sitte ollu mikää raamattuteksti

Juu 3-4 väli on kyllä aika pieni, tietty jos eturattaan pienentään niin huipuista myös katoaa jonkuverran, näyttäis nyt kulkevan suht helposti semmosen 85, siiten kun saa sen 100km/h kulkemaan niin olen tyytyväinen, Mitähän siihen pitäis tehdä että sen 100 kulkis? Pääsuutinh ja ilmanputsarista ylimääräinen torvi pois, mitä muuta? Saako neulaa säädettyä? Onko se joku kiihytys pumppu kaasrin oikealla puolella mitä kaasuvivustot painaa, ei kyllä men pohjaan asti vaikka kaasu on pohjassa. Ja kun ajaa pinillä kierrokislla ja losayttaa yhtäkkiä kaasun pohjaan niin kone tokeltaa ensin ja sitten vasta lähtee kiihtymään, mistähän johtuu?
No itse oon saanu 96 ton mittarin mukaan huippuja kun mulla oli se muovisälä pois ja 135 suutin.
Tuohon alakirroksilla puutumiseen vaikuttaa toki sen kaasarin kyljessä olevan kiihdytyspumpun säätö ( kannattaa toki tarkastaa että se toimii) . Myös ilmaruuvin ja tyhjäkäyntisuuttimen koko vaikuttaa asiaan eli kokonaisuudessaan seos mikä on 0-1/5 osakaasulla.
Tuohon alakirroksilla puutumiseen vaikuttaa toki sen kaasarin kyljessä olevan kiihdytyspumpun säätö ( kannattaa toki tarkastaa että se toimii) . Myös ilmaruuvin ja tyhjäkäyntisuuttimen koko vaikuttaa asiaan eli kokonaisuudessaan seos mikä on 0-1/5 osakaasulla.
riderin viritys
itsellä tuollainen samanlainen, ensin tuli vaihdettua moposportin reilu kympin maksava kartiosuodatin ja neulan asento. selkeästi parempi. sitten hain nakkilan moposta suuttimia, ja eikun kokeilemaan. rupesi voimaa löytymään mutta ahistaa niin mahottomasti. no eikun putki poikki siitä kolmion kärjestä ja puoltoista kertaa paksumpaa putkea alkukäyrään nähden tilalle ja nelisatasen kilpaenduron pönttö, ei muuten näy valoa läpi. ja suutinkokeiluun. nyt 145 ja alk. 40 ja neula takaisin alkuperäiseen asentoon. ja samalla korjasin sen kumisukan koska oli repeämä. Ja nyt täytyy sanoa että olen tuohon tyytyväinen. Nyt jaksaa jauhaa sladissa hiekalla vielä kolmosellakin kun vakiona meinas hyytyä heti kun vaihdoit kakkosen päälle. Huippuja en oo uskaltanut kokeilla mutta himoksella tuli lauantaina vedettyä sutien 84 mittarin mukaan.
En ole alustalle vielä tehnyt mitään muuta kuin säätänyt jouset keskimäiseen pykälään ja vaihtanut uudet pultit ylätukivarsiin. Pitäis vetää vielä alatukivarsiin kanssa. Lisäksi laitoin prikat pallonivelien mutskujen alle että saa kiristettyä ees hiukan niitä kun loppuu meinaan kierteet liian aikaisin.
EI hölsky ku neste viranomaisen päässä ku repii renkasta.
Ootteko huomannut että kiinan pojilla on hyvät jenkat ruuveissa. yksi pyörän pultti/mutteri ei meinannut aueta millään ja noissa tukivarsienkin kanssa sai tapella liimaakin enemmän.
ajattelin koneen antaa olla tuollainen jos kestäis vähän paremmin. voishan sitä viel kanavia parantaa, sormella kun kokeili niin tuntu aika erikoiselta ja sit vähän puristuksia nostaa ja nokkia muuttaa mut en usko että tuosta tuleva teholisäys on kovin pitkäkestoista.
Kuhan vantaan vauhtipuisto saa radat kuntoon ku lunta tulee niin lähetään porukalla pörrää niin voi samalla verrata kuinka räpellykset toimii viivalla... huumori ja oppimismielellä toivon
En ole alustalle vielä tehnyt mitään muuta kuin säätänyt jouset keskimäiseen pykälään ja vaihtanut uudet pultit ylätukivarsiin. Pitäis vetää vielä alatukivarsiin kanssa. Lisäksi laitoin prikat pallonivelien mutskujen alle että saa kiristettyä ees hiukan niitä kun loppuu meinaan kierteet liian aikaisin.

EI hölsky ku neste viranomaisen päässä ku repii renkasta.
Ootteko huomannut että kiinan pojilla on hyvät jenkat ruuveissa. yksi pyörän pultti/mutteri ei meinannut aueta millään ja noissa tukivarsienkin kanssa sai tapella liimaakin enemmän.
ajattelin koneen antaa olla tuollainen jos kestäis vähän paremmin. voishan sitä viel kanavia parantaa, sormella kun kokeili niin tuntu aika erikoiselta ja sit vähän puristuksia nostaa ja nokkia muuttaa mut en usko että tuosta tuleva teholisäys on kovin pitkäkestoista.
Kuhan vantaan vauhtipuisto saa radat kuntoon ku lunta tulee niin lähetään porukalla pörrää niin voi samalla verrata kuinka räpellykset toimii viivalla... huumori ja oppimismielellä toivon

samaa stooria
joo unohdinpa ihan, tuli katkaistua nuo alipaineputket siitä pakoputkesta ja hitsattua kiinni ja laitettua takaisin paikalleen.
on aika alkuperäisen näköinen paketti.
on aika alkuperäisen näköinen paketti.
Menen käymään maanantaina stormilla hakemassa pääsuuttimia ja ehkä tyhjäkäyntisuuttimia. Olisko pääsuuttimen koko nyt sitten joku 135-145? Entä tyhjäkäyntisuutin?
Kannattaako ostaa uuttaa ilmanputsaria, powerfilteriä tai vastaavaa vai onko alkuperäinen parempi? Semmosen edun sais pienemmällä sudattimella että sais takapään jouselle tehtyä uuden yläpään kiinnikkeen että sais alustaa tieajoon matalammaksi. Onko kukaan tehnyt rallyyn madalluspalasia, olis hieno nähdä onko yhtään semmoset kuin mulla on suunnitteilla.
Pakoputki myös muuttuu vapaasti virtaavaksi. Kävin tilaamassa pienen äänenvaimentimen ja uusi alkukäyrä on myös tulollansa.
Jokohan sitten alkaisi rally kulkemaan yli sata?
Minkälaista öljyä olette koneeseen laittaneet?
Kannattaako ostaa uuttaa ilmanputsaria, powerfilteriä tai vastaavaa vai onko alkuperäinen parempi? Semmosen edun sais pienemmällä sudattimella että sais takapään jouselle tehtyä uuden yläpään kiinnikkeen että sais alustaa tieajoon matalammaksi. Onko kukaan tehnyt rallyyn madalluspalasia, olis hieno nähdä onko yhtään semmoset kuin mulla on suunnitteilla.
Pakoputki myös muuttuu vapaasti virtaavaksi. Kävin tilaamassa pienen äänenvaimentimen ja uusi alkukäyrä on myös tulollansa.
Jokohan sitten alkaisi rally kulkemaan yli sata?
Minkälaista öljyä olette koneeseen laittaneet?
Re: riderin viritys
Pitääkö pahaa meteliä? Paljonko muutos maksoi?lazyrider kirjoitti:eikun putki poikki siitä kolmion kärjestä ja puoltoista kertaa paksumpaa putkea alkukäyrään nähden tilalle ja nelisatasen kilpaenduron pönttö, ei muuten näy valoa läpi.
-Santtu-
riderin viritys
tuo putki siitä kolmiosta eteenpäin maksoi kaksikymppiä. ostin hertsistä sahaajan kadulla olevasta firmasta joka taivuttaa putket itse ja nämä olivat hukkapalasia.
pöntön ostin käytettynä ja se valitettavasti maksoi mutta onkin sitten hyvä.
itse en heti viitsinyt lähteä noita alkukäyriä vaihtamaan koska ovat mielestäni halkaisijaltaan ihan ok jos miettii koneen tilavuutta. mutta tuo oli pielessä että siinä tulee kaksi putkea yhteen ja jatkuu samankokoisena kuin ne alkukäyrät. ahistaa.
Tuolla putkella ja pöntöllä ja ilmanputsarilla toinen suutin on muistaakseni 145 ainakin ja toinen on se vakio 40. konalassa pyörä ja mopo pitää hyllyssä noita. moposport tarjoaa sitten tuon putsarin ja ainakin joulun ajoissa toimi hyvin. voivan siihen laittaa jonkun muovilevyn ympärille ettei pahimmat vesiroiskeet osu.
mistä päin olet, jos pääkaupunkiseudulta nii tuu käymään niin näät miten toimii ja on tehty. Tulee vielä sopivasti luntakin jes.
pöntön ostin käytettynä ja se valitettavasti maksoi mutta onkin sitten hyvä.
itse en heti viitsinyt lähteä noita alkukäyriä vaihtamaan koska ovat mielestäni halkaisijaltaan ihan ok jos miettii koneen tilavuutta. mutta tuo oli pielessä että siinä tulee kaksi putkea yhteen ja jatkuu samankokoisena kuin ne alkukäyrät. ahistaa.
Tuolla putkella ja pöntöllä ja ilmanputsarilla toinen suutin on muistaakseni 145 ainakin ja toinen on se vakio 40. konalassa pyörä ja mopo pitää hyllyssä noita. moposport tarjoaa sitten tuon putsarin ja ainakin joulun ajoissa toimi hyvin. voivan siihen laittaa jonkun muovilevyn ympärille ettei pahimmat vesiroiskeet osu.
mistä päin olet, jos pääkaupunkiseudulta nii tuu käymään niin näät miten toimii ja on tehty. Tulee vielä sopivasti luntakin jes.
Nyt sain uuden pääsuuttimen vaihdettua numero 135. Otin vielä sen yhden muoviputken ilmanputsaristakion pois mutta ei toimi kunnolla, täydellä kaasulla ei kulje mihinkään, niinkuin olis liian rikas seos, kokeilin ottaa koko ilmanputsarin irti, mutta huononi vaan siitä. Koitin myös 145 suutinta mutta oli vielä huonompi. Mikä avuksi?