Rinconiin (680FA) uusi rengasvarustus vakio vanteille
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09 Heinä 2007 17:23
- Paikkakunta: Oulu
Rinconiin (680FA) uusi rengasvarustus vakio vanteille
Nyt aloittelija tarvitsisi hieman apua liittyen Rinconin renkaisiin. Tarkoitus olisi saada Hondaan uudet isommat ja paremmat renkaat alkuperäisten tilalle, jotka ovat jo aikansa eläneet. Duro Buffalot ja Kenda Bear Claw:it ovat olleet suunnitelmissa.
Kuka osaisi kertoa minkä kokoiset renkaat menevät vielä vakio vanteille ilman modifikaatioita? Kokemukset näistä renkaista, erityisesti Rinconin alla tulisivat tarpeeseen.
Aihetta tutkiessani olen törmännyt ajatukseen että laittaisi eteen ja taakse saman levyiset kumit. Liekö tästä kenelläkään suurempaa kokemusta?
Ajot ovat pääasiassa Lapissa ylös/alas erittäin kivikkoista ja louhikkoista tunturia ja satunnaisesti pehmeässä mönkimistä.
Vastauksista jo etukäteen kiitollinen Hondakuski!
Kuka osaisi kertoa minkä kokoiset renkaat menevät vielä vakio vanteille ilman modifikaatioita? Kokemukset näistä renkaista, erityisesti Rinconin alla tulisivat tarpeeseen.
Aihetta tutkiessani olen törmännyt ajatukseen että laittaisi eteen ja taakse saman levyiset kumit. Liekö tästä kenelläkään suurempaa kokemusta?
Ajot ovat pääasiassa Lapissa ylös/alas erittäin kivikkoista ja louhikkoista tunturia ja satunnaisesti pehmeässä mönkimistä.
Vastauksista jo etukäteen kiitollinen Hondakuski!
-Honda TRX 680FA Rincon -07, Mattracks -telastot-
-Honda CBR 1100XX Blackbird -07, Full Yoshimura 4 in 1 system, Power Commander III, K&N Filter-
-Honda CBR 1100XX Blackbird -07, Full Yoshimura 4 in 1 system, Power Commander III, K&N Filter-
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Tarkista, onko Hondassa saman levyinen vanne edessä ja takana. useimmiten on etuvanne kapeampi, joten jos laitat eteen saman levyisen renkaan kuin taaksekkin, se saattaakin olla kapea mutta korkea, eikä neliveto tykkää erikokoisista gummeista edessä ja takana.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
mulla on foreman 500 ja vakio vanteilla " edessä 6x12 ja takana 7.5x12" buffalon durot 10 x 27 molemmissa päissä ja paine on 0.2 kg, ei kertaakaan ole lähtenyt vanteelta. renkaat on hyvät ja todella pitävät, toimii kalliolla, suolla, santamäessä ja mudassa. vähän raskaat ne on, 6 kankaise, et 500 rupeaa ainakin puutumaan. kaverilla on kendat ja kiihtyvyydessä ja kulkevuudessa ei eroja. Mulla kuvio on rajumpi, myös pitävämpi
......

polle 800
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Jossain toisessa topicissa jo kirjoitinkin tästä mutta kerrataan vielä:
Duro buffalo 27" 10-12 painaa teräs vanteella 22kg, eli tosi raskas.
Vakio 25" 10-12 painaa 14kg, että silleen.Ei tullut itselle mieleen kun renkaita
hommasin mutta nyt ehkä miettisin toisen kerran.
Duro buffalo 27" 10-12 painaa teräs vanteella 22kg, eli tosi raskas.
Vakio 25" 10-12 painaa 14kg, että silleen.Ei tullut itselle mieleen kun renkaita
hommasin mutta nyt ehkä miettisin toisen kerran.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09 Heinä 2007 17:23
- Paikkakunta: Oulu
Kiitoksia kovasti vinkeistä!
Nyt sitten vihdoinkin sain tilattua nuo Duron Buffalot 27x10x12 eteen ja 27x12x12 taakse. Ensi viikolla pitäis saada kumit alle, jonka jälkeen kokemuksiakin alkaa varmastikin karttumaan tiuhaan tahtiin. Ilmeisesti asennus vakio vanteille (8x12 ja 10x12) sujunee ongelmitta, sillä ainakaan muuta en ole kuullut täällä mainittavan.
Vaughan mainitsi renkaiden huomattavasta painosta, kuinka kasvanut paino ilmenee ajossa? Kiihtyvyydellä ja 'katuominaisuuksilla' ei tässä tapauksessa ole merkitystä, koska kyseessä on puhdas työkampe. Pääasiana pidin että maavara kasvaisi hiukan (8mm muovinen pohjapanssari on nyt joutunut todella koville) ja että pitoja piisaa. Toivottavasti valinta osui oikeaan..
Nyt sitten vihdoinkin sain tilattua nuo Duron Buffalot 27x10x12 eteen ja 27x12x12 taakse. Ensi viikolla pitäis saada kumit alle, jonka jälkeen kokemuksiakin alkaa varmastikin karttumaan tiuhaan tahtiin. Ilmeisesti asennus vakio vanteille (8x12 ja 10x12) sujunee ongelmitta, sillä ainakaan muuta en ole kuullut täällä mainittavan.
Vaughan mainitsi renkaiden huomattavasta painosta, kuinka kasvanut paino ilmenee ajossa? Kiihtyvyydellä ja 'katuominaisuuksilla' ei tässä tapauksessa ole merkitystä, koska kyseessä on puhdas työkampe. Pääasiana pidin että maavara kasvaisi hiukan (8mm muovinen pohjapanssari on nyt joutunut todella koville) ja että pitoja piisaa. Toivottavasti valinta osui oikeaan..
-Honda TRX 680FA Rincon -07, Mattracks -telastot-
-Honda CBR 1100XX Blackbird -07, Full Yoshimura 4 in 1 system, Power Commander III, K&N Filter-
-Honda CBR 1100XX Blackbird -07, Full Yoshimura 4 in 1 system, Power Commander III, K&N Filter-
Et tule pettymään
. se paino vaikuttaa itellä hiukan tuhon kiihtyvyyteen ja äkäsyyteen. vanteiden kanssa ei tule ongelmia. mulla otti takapäästä änkkärin suojapeltiin kiinni ja etulokarin sisä lokareihin.
Varoitus..... oli alkuun 0.5 kg ilmaa todella herkästi hyppäs pystyyn, tai kaadoinkin kunnolla kerran
, sarvet meni. renkaat on tekeytynyt nyt hiukan ja paine on 0.2 kg niin nokka on ruvennu pysyyn maassa. pito on hyvä
, ehkä vähän liiankin hyvä
.





polle 800
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09 Heinä 2007 17:23
- Paikkakunta: Oulu
Miten Konna sait änärin sojapelti- ja etulokariongelmat hoidettua? Pitikö laittaa jotain levityspaloja eteen ja modata suojapeltiä, vai millaiset rohdot tepsivät jotta ei raavi katteita/suojapeltiä mäelle?
Ainakin vakiona noissa molemmissa Foremanissa ja Rinconissa on samankokoiset renkaat alla, joten ilmeisesti joitain operaatioita Rinconiinkin on luvassa.
Tosin tarkemmin kuvia Brand:tin sivuilla tiiraillessa, näyttäis siltä että ainakin änärin suojapelti on hieman paremmin piilossa Rincossa kuin Foremanissa. Mutta entäs sitten se etupää..
Kertokaapa jos asiasta enemmän tiiätte, niin tietää minkälaisiin operaatioihin tulee varautua.
Ainakin vakiona noissa molemmissa Foremanissa ja Rinconissa on samankokoiset renkaat alla, joten ilmeisesti joitain operaatioita Rinconiinkin on luvassa.
Tosin tarkemmin kuvia Brand:tin sivuilla tiiraillessa, näyttäis siltä että ainakin änärin suojapelti on hieman paremmin piilossa Rincossa kuin Foremanissa. Mutta entäs sitten se etupää..

Kertokaapa jos asiasta enemmän tiiätte, niin tietää minkälaisiin operaatioihin tulee varautua.
-Honda TRX 680FA Rincon -07, Mattracks -telastot-
-Honda CBR 1100XX Blackbird -07, Full Yoshimura 4 in 1 system, Power Commander III, K&N Filter-
-Honda CBR 1100XX Blackbird -07, Full Yoshimura 4 in 1 system, Power Commander III, K&N Filter-
takana ei pitäs tulla sopimis vaikeuksi ku rincossa pakoputki poikittain perässä,
edessä saattaa ottaa kiini rengas kotelon sisäpuolen muoviin mutta vetasee ne nippusiteellä kiini runkoon ja siihen rautaanki saattaa vastata joka pitää jalka koteloita tukevana, sille näyttää vähän vasaraa jos tökkivät

edessä saattaa ottaa kiini rengas kotelon sisäpuolen muoviin mutta vetasee ne nippusiteellä kiini runkoon ja siihen rautaanki saattaa vastata joka pitää jalka koteloita tukevana, sille näyttää vähän vasaraa jos tökkivät
