Hondan T3b -mallit

Keskustelua Honda mönkijöistä.
phh
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Marras 2018 08:01

Re: Hondan T3b -mallit

Viesti Kirjoittaja phh »

Nakki kirjoitti:Ei tuossa aikasemmassa 40 kulkevassa tarvinu kyllä ko yks on off kytkin yhteen ainoaan johtoo. Voi olla vaikka mikrokytkin jonka saa mihin vaa piiloo
Omassa vm. -16 trx500 hondassa kytkentä on ilmeisesti erilainen. Aiemmin riitti on/off kytkin yhteen johtoon. Nyt boksilta pitää nykäistä irti useampi johto ja liittää pari irrallista toisiinsa. Värejä en nyt muista, mutta voin tarkistaa.
phh
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Marras 2018 08:01

Re: Hondan T3b -mallit

Viesti Kirjoittaja phh »

Pitää varmaan vielä selvitellä, josko rajoitin olisi sittenkin saanut kipeää. Toimii kyllä isommilla vaihteilla normaalisti. Tässä mallissa nykäistään 4/7 piuhaa rajoittimelta irti, 3/7 jätetään paikoilleen ja lisäksi yhdistetään pari piuhaa, joista kierto on laitettu kulkemaan rajoittimen kautta. Jossain määrin monimutkainen kytkentä siis, jos sen haluaisi tehdä yhdellä kytkimellä.
Bigred300
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Touko 2015 20:42

Re: Hondan T3b -mallit

Viesti Kirjoittaja Bigred300 »

Sehän menee pienillä vaihteilla, normaali kierrostenrajoitin päälle jos huuvvattaa.
w.gulber
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Syys 2008 18:56
Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa

Re: Hondan T3b -mallit

Viesti Kirjoittaja w.gulber »

Hondan oma kiekka rajoitin tulee tosiaan joka vaihteella vastaan jos liipasin pohjassa huuvattaa. Pakilla vielä pienenmmillä kiekolla.Pakilla pystyy rajoittimen ohittaan starttinapilla ainakin 500:ssa.Startti ei lyö päälle jos vaihde valittuna. OR toiminto lukee siinä startti napissa...Tuohon jos sais yhdistettyä nopeudenrajoittimen ohituksen niin ois aika näppärä !
phh
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Marras 2018 08:01

Re: Hondan T3b -mallit

Viesti Kirjoittaja phh »

w.gulber kirjoitti:Hondan oma kiekka rajoitin tulee tosiaan joka vaihteella vastaan jos liipasin pohjassa huuvattaa. Pakilla vielä pienenmmillä kiekolla.Pakilla pystyy rajoittimen ohittaan starttinapilla ainakin 500:ssa.Startti ei lyö päälle jos vaihde valittuna. OR toiminto lukee siinä startti napissa...Tuohon jos sais yhdistettyä nopeudenrajoittimen ohituksen niin ois aika näppärä !
No mutta jos tämä toimii näin, niin ei kai se silloin anna täysiä tehoja ulos ennen max. nopeutta? Joskus nuorempana ruuvailtiin honda monkeyn rajoitinta niin, että laitettiin säätökytkin, jolla pystyi säätämään kierroksia. Toimisiko sitten tässä ja jos, niin pitäisi tietää miten sen kytkee. Onko tuosta or-napin käytöstä mainintaa käyttöohjeissa?
w.gulber
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Syys 2008 18:56
Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa

Re: Hondan T3b -mallit

Viesti Kirjoittaja w.gulber »

Joka moottorissa taitaa nykyään olla valmistajan asettama rpm rajoitin suojaamassa konetta ylikierroksilta.
Max teho ja vääntö ovat harvoin max kierroksilla. Ehkä F1 moottorissa voi näin olla.
Or toiminta mainitaan jossain kohtaa suonkielisessä käyttöohjeessa mut ei selitetä sen toimintaa. Engalnin kielisessä kerrotaan tarkemmin.
Sitä ei kait oo kaikissa Hondan moottorin ohjaus boxseissa.
Vastaa Viestiin