Omassa vm. -16 trx500 hondassa kytkentä on ilmeisesti erilainen. Aiemmin riitti on/off kytkin yhteen johtoon. Nyt boksilta pitää nykäistä irti useampi johto ja liittää pari irrallista toisiinsa. Värejä en nyt muista, mutta voin tarkistaa.Nakki kirjoitti:Ei tuossa aikasemmassa 40 kulkevassa tarvinu kyllä ko yks on off kytkin yhteen ainoaan johtoo. Voi olla vaikka mikrokytkin jonka saa mihin vaa piiloo
Hondan T3b -mallit
Re: Hondan T3b -mallit
Re: Hondan T3b -mallit
Pitää varmaan vielä selvitellä, josko rajoitin olisi sittenkin saanut kipeää. Toimii kyllä isommilla vaihteilla normaalisti. Tässä mallissa nykäistään 4/7 piuhaa rajoittimelta irti, 3/7 jätetään paikoilleen ja lisäksi yhdistetään pari piuhaa, joista kierto on laitettu kulkemaan rajoittimen kautta. Jossain määrin monimutkainen kytkentä siis, jos sen haluaisi tehdä yhdellä kytkimellä.
Re: Hondan T3b -mallit
Sehän menee pienillä vaihteilla, normaali kierrostenrajoitin päälle jos huuvvattaa.
Re: Hondan T3b -mallit
Hondan oma kiekka rajoitin tulee tosiaan joka vaihteella vastaan jos liipasin pohjassa huuvattaa. Pakilla vielä pienenmmillä kiekolla.Pakilla pystyy rajoittimen ohittaan starttinapilla ainakin 500:ssa.Startti ei lyö päälle jos vaihde valittuna. OR toiminto lukee siinä startti napissa...Tuohon jos sais yhdistettyä nopeudenrajoittimen ohituksen niin ois aika näppärä !
Re: Hondan T3b -mallit
No mutta jos tämä toimii näin, niin ei kai se silloin anna täysiä tehoja ulos ennen max. nopeutta? Joskus nuorempana ruuvailtiin honda monkeyn rajoitinta niin, että laitettiin säätökytkin, jolla pystyi säätämään kierroksia. Toimisiko sitten tässä ja jos, niin pitäisi tietää miten sen kytkee. Onko tuosta or-napin käytöstä mainintaa käyttöohjeissa?w.gulber kirjoitti:Hondan oma kiekka rajoitin tulee tosiaan joka vaihteella vastaan jos liipasin pohjassa huuvattaa. Pakilla vielä pienenmmillä kiekolla.Pakilla pystyy rajoittimen ohittaan starttinapilla ainakin 500:ssa.Startti ei lyö päälle jos vaihde valittuna. OR toiminto lukee siinä startti napissa...Tuohon jos sais yhdistettyä nopeudenrajoittimen ohituksen niin ois aika näppärä !
Re: Hondan T3b -mallit
Joka moottorissa taitaa nykyään olla valmistajan asettama rpm rajoitin suojaamassa konetta ylikierroksilta.
Max teho ja vääntö ovat harvoin max kierroksilla. Ehkä F1 moottorissa voi näin olla.
Or toiminta mainitaan jossain kohtaa suonkielisessä käyttöohjeessa mut ei selitetä sen toimintaa. Engalnin kielisessä kerrotaan tarkemmin.
Sitä ei kait oo kaikissa Hondan moottorin ohjaus boxseissa.
Max teho ja vääntö ovat harvoin max kierroksilla. Ehkä F1 moottorissa voi näin olla.
Or toiminta mainitaan jossain kohtaa suonkielisessä käyttöohjeessa mut ei selitetä sen toimintaa. Engalnin kielisessä kerrotaan tarkemmin.
Sitä ei kait oo kaikissa Hondan moottorin ohjaus boxseissa.