Honda ATC

Keskustelua Honda mönkijöistä.
honda big red
2WD
Mönkijä:: honda atc 200e ja 200x vm:1984

Re: Honda ATC

Viesti Kirjoittaja honda big red »

gordy kirjoitti:Tervehdys,

Ajattelin lisätä tähän ketjuun kun kyseessä Honda ATC 200:n liittyvä projekti.

Onko mitään järkeä lähteä kunnostamaan 20v+ vanhaa ATC200:ta, joka on seissyt koskemattomana pihalla pressun alla ajamattomana/käyttämättä varmaan 15 vuotta? Peliä ei siis ole edes käynnistetty vuosikausiin. Luultavasti edessä olisi ainakin laitteen täydellinen purku & putsaus / osien vaihto. Onko kellään kokemusta yleisellä tasolla, saako tässä tilassa olevasta laitteesta enää toimivaa peliä vai kannattaako projekti unohtaa suoraan? ATC:lla on ajettu hyvin vähän aikoinaan ja ostettu uutena. Mitkä ovat ensimmäiset asiat, jotka pitäisi tarkistaa/vaihtaa - vai kannattaako laite kipata suoraan ammattipajalle remonttiin?

Näillä tiedoilla varmasti vaikea kenenkään on tarkkoja vastauksia antaa, mutta ajattelin tsekata onko tässä projektissa mitään järkeä. Laitteen saisin ilmaiseksi.

laita kuvia ja kerro tarkemmin onko ihan läpi ruostunut ja jos se ei ole ollut hajalla kun on sinne pressun alle tunkkettu niin etköhän iha perusteellisella putsauksella ja huollolla ja tarkistelulla selviä ja tankki on varmaan sisältä ihan täynnä ruostetta kun siinä on rauta tankki niin ja tiivisteet voi olla haprastuneet ja sähköt sököt että ne voit tarkistaa tai viedä sen suoraan jollekkin kunnon sepälle joka on noita mönkijöitä korjaillu
(mutta huom minä olen 14v ja nuo on minun mieli piteitä asiasta nuo minä ainakin tarkistaisin kun mulla kin on tommonen honda kolmipyöränen mönkijä)

hondan terveisin:honda big red
Honda on paras!! 4ever

Toimii talvellakin... onhan se honda ! Kurvia löytyy kuin monacon gp:stä
El_Paco
Noppeli

Viesti Kirjoittaja El_Paco »

Hondan jälleenmyyjän kanssa sitä asiaa on selviteltykin. Ei kuulemma löydy maailmalta osia. Isäukon asialla minä tässä oikeastaan kirjottelen, ja se väittää, ettei kuulemma maahantuojakaan osaa sanoa varmaksi, onko 200x:n konetta jossain muussa vehkeessä myös.
honda big red
2WD

niin no se on 200x mulla on 200e niin mä sain kyllä osat maahan tuojan kautta ja ne osat tilattiin pelkiasta
niin kyllä niihin pitäs saaha osia kun mänkin sain tohon honda 200e vm 1984 atc big red

mut kun se on rossi niin ton 200e osat ei käy siihen mutta joku seppähän osaa tehdä semmoset osat mitä siihen tarttee !

hondan terveisin: honda big red
Honda on paras!! 4ever

El_Paco
Noppeli

Viesti Kirjoittaja El_Paco »

Kyllä myöki ollaan tähän mennessä kaikki moottorinosat, ja muutkin osat maahantuojalta saatu, mutta vaihderattaita vaan ei tunnu missään olevan. No pitääpi jatkaa selvittelyä.
heegeri
4WD
Mönkijä:: goes 450X

Viesti Kirjoittaja heegeri »

El_Paco kirjoitti:Terve!

Löytyisiköhän täältä asiantuntijaa, joka osaisi vastata kiperään kysymykseen. Mönkijä on ATC 200x vuosimallia -84. Kone on rempan alla, ja 4. vaihteen rattaatkin alkaisi olla uusimiskunnossa. Ongelmana on vain se, että rattaita ei tahdo löytyä _mistään_. Ei suomesta, eikä maailmalta. Elikkä osaisiko joku sanoa, että onko jossain muussa ATC mallissa sama vaihteisto, kuin tuossa 200x:ssä? Esim. 185cc malleissa? Ostoilmoituksenkin tuonne jo pistin ajat sitten pelkistä rattaista, tai mahdollisesti koko koneesta, mutta eipä ole näkynyt, ei kuulunut.

oletko katsonut esim. tuolta http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... 3&A=8&B=15 sieltä kun lisäät ostoskoriin oikeat osat niin saat osanumeron ja sen laitat googleen niin löytyy varmaan ainakin jotain paikkoja mistä vois osat löytyä.
bashan 250 2t (myyty)
can-am outlander 400 -05 (myyty)
honda trx250r 1987 (myyty)
smc 175 (myyty)
gordy
Noppeli

Viesti Kirjoittaja gordy »

Osaako kukaan sanoa, onko ATC 200:ssa "rattilukkoa" vai onko virta-avain ainoastaan sähköjä ja käynnistystä varten? Ts. voiko ATC:n vaihteen vaihtaa vapaalle ja laitetta työntää ilman virta-avainta vai tarvitaanko tähän myös avain?
honda big red
2WD

No ei tommosessa 1984 honda 200e atc big redissä ainakaan oo mitään ratti lukkoo vain se virta avain. ja pystyy vaihteen vaihtaa vapaalle ilman avainta ainakin tosssa mun hondassa !!!!
Honda on paras!! 4ever

Vastaa Viestiin