Vinssi ei pelaa!!

Keskustelua Honda mönkijöistä.
EFI 680
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Tammi 2006 13:31

Vinssi ei pelaa!!

Viesti Kirjoittaja EFI 680 »

Tuli ostettua uusi Rincon 680, vinssillä ja auralla.

:lol: :lol:

Nyt murheena on se että vinssi ei suostu toimimaan.
Sen verran sain selville että moottori ei ole oikosessa ja 12V tulee moottorille.
Mahtasko olla ratas tai joku muu sisältä rikki? :cry:
Vinssi pyöriin käsin kun vapautusvivun vetää ulos, muuta selvästi tuntuu että joku kaihertaa vastaan.

Voiko moottorin rikkoa jos ajaa vaijeria vahingossa liikaa sisään, toppariin vasten?

Kiitos etukäteen..
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Viesti Kirjoittaja Jylli »

Onnea uudelle hienolle Hondalle. Taidat olla ensimmäisiä jolla tuo uusi 680 on alla :P hemmetti kun sais samanlaisen [-o<
Best on Earth
mima
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 26 Elo 2005 19:20
Mönkijä:: Polaris 1000XP
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mima »

Onnea hondan johdosta!!! Oletko kerenny jo paljon testaamaan? Oletko ajanu 650 rinconia? Ajattelin et tietäisitkö kertoa onko rinconeissa paljon eroja?
EFI 680
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Tammi 2006 13:31

Viesti Kirjoittaja EFI 680 »

7 h ja 70 km tullut viikonlopun aikana.

650:stä en ole ajanut, kuulin eilen että yhdellä tutulla on sellanen. Täytyy tyypätä kun nään sitä.
Barrichello: Honda parempi kuin Ferrari
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

mima kirjoitti:Onnea hondan johdosta!!! Oletko kerenny jo paljon testaamaan? Oletko ajanu 650 rinconia? Ajattelin et tietäisitkö kertoa onko rinconeissa paljon eroja?
eroa niissä on 2Kw enemmän tehoa,20% enempi vääntö,ruisku,levyjarrut edessä.siinäpä nuo oli melkein,niin ja 25cc enemmän.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
EFI 680
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Tammi 2006 13:31

Viesti Kirjoittaja EFI 680 »

Kiitos

Kyllä toi hyvä peli on olut ainakin näin lyhkäsellä kokemuksella.
Täällä Keski-Suomessa vain tupaa oleen aavistus lunta liikaa jotta pääsis oikein kunnolla metsäautoteille päästään.
Onneks kelkan jälkee menee aika hyvin.

Ei kellään ollut tietoo varsinaisesta murheestani:

Voiko moottorin rikkoa jos ajaa vaijeria vahingossa liikaa sisään, toppariin vasten?
Barrichello: Honda parempi kuin Ferrari
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Kyllä minä ainakin luulen että se rikkoo/vääntää mönkijän rautoja ennen kuin vinssin moottori menee rikki.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

blue Honda Trx kirjoitti:Kyllä minä ainakin luulen että se rikkoo/vääntää mönkijän rautoja ennen kuin vinssin moottori menee rikki.
Olen samaa mieltä tuosta.

Mutta yrittääkö moottori tehdä yhtään mitään vai onko se ihan ulkona kuvioista?
Onko vinssi toiminu ollenkaan kunnolla ja jos on niin missä vaiheessa tämä rikkoutuminen tapahtui?

Monissa vinsseissä on sisällä lämpösuoja joten jos sitä on rasitettu kovin se herkeää vetämästä. Tietääkseni se kyllä palautuu automaattisesti mutta
onhan tietty mahdollista että se voisi jäädä ns. päälle ja estää moottorin toiminnan.
Näitä suojia on tietääkseni jossain vinssi merkeissä ulkoisena versiona ja jossain ne on rakennettu itse vinssin sisään.

Itselläni ainakin on jossain tuommoinen suoja kun viime kesänä Levillä vedin Pollea suosta ja olikin siellä pinnan alla puunrunko joka nojasi
etutukivarteen. Polle ei liikkunut vinssillä pätkääkään ja sitten ihmeteltiin jotta miksi vinssi lopetti vetämisen kesken kaiken. Ei jaksanut enää
ja lämpösuoja pisti vedon poikki. No pienen hetken päästä taas vinssi toimi normaalisti. Onneksi ei jaksanut vetää tukivarsia mutkalle :roll:
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Olen kerran koittanut mitä tapahtuu kun warn 2.5 kelaa loppuun ja jatkaa kelaamista kun vinssin vaijeri on loppuun asti sisällä. Ei siinä mitään kummempia tapahdu. Nojasi koukku ohjainrullia vasten ja ei vaan jaksanut pyörittää. Ei mennyt vinssi rikki eikä myöskään vääntynyt ohjainrullat tai muuta. Pidin nappia pohjassa kuitenkin vain noin sekunnin kerrallaan. :roll: Tuollaista testiä tein yhdessä tapahtumassa jossa oli jonkun liikkeen mönkijöitä esillä :lol:
EFI 680
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Tammi 2006 13:31

Viesti Kirjoittaja EFI 680 »

Vinssi toimi noin 1.5 tuntia kun aurasin pihaa.
Sit yks kaks aura jäi ylös eikä suostunut enään liikkumaan.

Lämpösuoja toimii, löytyy irrallaan jostain penkin alta.
Eli kun painan nappia alkaa vain jurina ja mitään ei tapahdu. Noin viiden sekunnin päästä kuuluu naksaus (lämpösuoja) ja jurinakin loppuu. Lämpösuoja palautuu itsekseen noöin viiden sekunni kuluttua.

Tieto että stopparia vastaan voi ajaa ja vinssi ei saa mennä siitä rikki on hyvä.
Voin myyjän kanssa puhua suojaan takuukorjauksesta eikä pääse myyjä sanomaan että ei ole osattu käyttää ja siksi mennyt rikki.
Barrichello: Honda parempi kuin Ferrari
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Kyllä siinä nähtävästi olis jotain sisällä vialla jos se yrittää eikä vaan jaksa liikkua.
Varsinkin jos se vapautus vipu toimii eli vapauttaa vaijerin pyörimään vapaasti ja toisessa asennossa jää jumiin eli moottorin varaan?

Takuuseen vaan laittamaan, eikä sitä tartte sanoa kun että siihen se jäi aura yläasentoon eikä enää laskeutunu.
EFI 680
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Tammi 2006 13:31

Viesti Kirjoittaja EFI 680 »

No niin vinssi on nyt irroitettu.

Löytyihän se syykin sieltä, koppa on haljennut vinssin takaa.

Katsotaan mitä huomenna sanovat liikkeessä....
Barrichello: Honda parempi kuin Ferrari
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Oliko muuten minkä merkkinen, tuo vinssi, siis merkki ja malli?
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
EFI 680
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Tammi 2006 13:31

Viesti Kirjoittaja EFI 680 »

Tänään sain uuden liikkeestä. Takkuuseen meni ilman mukinoita.
Merkki on ATV-3000i (1360Kg)
Barrichello: Honda parempi kuin Ferrari
Vastaa Viestiin