blue Honda Trx kirjoitti:Kyllä minä ainakin luulen että se rikkoo/vääntää mönkijän rautoja ennen kuin vinssin moottori menee rikki.
Olen samaa mieltä tuosta.
Mutta yrittääkö moottori tehdä yhtään mitään vai onko se ihan ulkona kuvioista?
Onko vinssi toiminu ollenkaan kunnolla ja jos on niin missä vaiheessa tämä rikkoutuminen tapahtui?
Monissa vinsseissä on sisällä lämpösuoja joten jos sitä on rasitettu kovin se herkeää vetämästä. Tietääkseni se kyllä palautuu automaattisesti mutta
onhan tietty mahdollista että se voisi jäädä ns. päälle ja estää moottorin toiminnan.
Näitä suojia on tietääkseni jossain vinssi merkeissä ulkoisena versiona ja jossain ne on rakennettu itse vinssin sisään.
Itselläni ainakin on jossain tuommoinen suoja kun viime kesänä Levillä vedin Pollea suosta ja olikin siellä pinnan alla puunrunko joka nojasi
etutukivarteen. Polle ei liikkunut vinssillä pätkääkään ja sitten ihmeteltiin jotta miksi vinssi lopetti vetämisen kesken kaiken. Ei jaksanut enää
ja lämpösuoja pisti vedon poikki. No pienen hetken päästä taas vinssi toimi normaalisti. Onneksi ei jaksanut vetää tukivarsia mutkalle