MIssä vikaa

Keskustelua Honda mönkijöistä.

missä vika

kaasari
6
35%
ilmanputsari
1
6%
joku muu
10
59%
 
Ääniä yhteensä: 17

Avatar
Juhnu-92
4WD
Viestit: 169
Liittynyt: 19 Maalis 2005 11:36
Paikkakunta: Tornio mönkijä honda 70cc trx

MIssä vikaa

Viesti Kirjoittaja Juhnu-92 »

tietäiskö kukaan missä olis vika mönkijä on tuollainen
honda 70cc vm 86

http://koti.welho.com/pkeisala/kuvat/AT ... x70-87.jpg
OIREITA:
Se sammahtelee välillä kun sillä ajelee jonkun aikaa.
Tuntuu siltä kuin bensaloppuisi
Penkin alta kuuluu outoa rutinaa pikku vaihteilla kun laukottaa.
aateevee
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 13 Maalis 2005 16:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aateevee »

Minä vaihtaisin ensiksi tulpan uuteen.
Toiseksi kaasuttimen ja suutinreikien puhdistus+luistin neulaa pykälä ylöspäin ja tankin huuhtelu sekä uudet bensat (suodatin myös jos on).
Krapina voi kuulua jakoketjusta.(se on helppo säätää ulkoapäin)
Tankkiin ei saa tulla alipainetta (ilmareikä bensatankin korkissa).
Ne ovat sellaisia mitä kannattaa muutenkin tehdä.
Sytytyspuola voi lämmettyään menettää puhtinsa.
Venttiilit voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä (tarkistus).
Siinä nyt alkuunsa.
aateevee
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 13 Maalis 2005 16:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aateevee »

www.4stroke.dk Hae sieltä Galleriet valikosta Honda Dax
Minun tietääkseni kone on sama.
ST70 vastaava kone.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Kaasarin säädöt? Ehkä ne. Mut tarkasta myös se jakoketju, että on kunnossa ja silleen.
hullumies
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Helmi 2005 17:07
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja hullumies »

Mulla raptori alkas rekemään suunnilleen samaa, kävi 5 minuutin välein vajaan minuutin. Mulla oli suodatin jäätyny.
Avatar
Juhnu-92
4WD
Viestit: 169
Liittynyt: 19 Maalis 2005 11:36
Paikkakunta: Tornio mönkijä honda 70cc trx

Viesti Kirjoittaja Juhnu-92 »

[quote=hullumies] Mulla raptori alkas rekemään suunnilleen samaa, kävi 5 minuutin välein vajaan minuutin. Mulla oli suodatin jäätyny. [/quote]



Mut se tekee sit kesällä kans.
amis
Tracks
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Elo 2004 23:14
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Onko vika ollut uudesta saakka vai onko myöhemmin ilmaantunut?
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Viesti Kirjoittaja Jylli »

Luulen että mönkijässäsi voisi olla vikana sama kuin itsellä samassa pelissä aikoinaan.
Eli kyseisessä mallissahan on esto että et pysty käynnistämään laitetta muuta kuin vaihde vapaalla. Elikkäs systeemi joka estää käynnistymisen niin sen johto oli/ voi olla hapettunut ja kontakti pelleilee ja saattaa sammuttaa koneen käydessä.
Itse poistin koko systeemin ja toimi sen jälkeen moitteetta.
Muistaakseni tsydeemi oli magneettokopan alla jonkun rattaan päällä tjsp.
Penkin alta kuuluvaan rutinaan en osaa sanoa mitään..
Toivottavasti homma ratkee..
Best on Earth
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

aateevee kirjoitti:Minä vaihtaisin ensiksi tulpan uuteen.
Toiseksi kaasuttimen ja suutinreikien puhdistus+luistin neulaa pykälä ylöspäin ja tankin huuhtelu sekä uudet bensat (suodatin myös jos on).
Krapina voi kuulua jakoketjusta.(se on helppo säätää ulkoapäin)
Tankkiin ei saa tulla alipainetta (ilmareikä bensatankin korkissa).
Ne ovat sellaisia mitä kannattaa muutenkin tehdä.
Sytytyspuola voi lämmettyään menettää puhtinsa.
Venttiilit voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä (tarkistus).
Siinä nyt alkuunsa.
Hyvä lista.Nämä kun tekee on vuosihuoltokin tullut tehtyä.Jos moottori toimii ennen sammumistaan aivan normaalisti niin ensiksi käyttäisin sitä ilman tankin korkkia.Sillä ratkeaisi tuo korkin ilmareijän toiminta.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Juhnu-92
4WD
Viestit: 169
Liittynyt: 19 Maalis 2005 11:36
Paikkakunta: Tornio mönkijä honda 70cc trx

Viesti Kirjoittaja Juhnu-92 »

Amis:Onko vika ollut uudesta saakka vai onko myöhemmin ilmaantunut?

Ei ole. Mites se jakoketju kahtottaan.

Tankin korkkia en voi kokeilla kun sa<ttu oleen tankki täynnnä ja mönkijä 20km päässä
aateevee
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 13 Maalis 2005 16:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aateevee »

Ikävä kyllä; Saksankielisiä!
http://www.honda-dax.de/Handbuch3/8handbinh.html
ATC 3
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Maalis 2005 15:52
Paikkakunta: Helsinki

Missä vikaa?

Viesti Kirjoittaja ATC 3 »

Venttiilit ei voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä, vaan päinvastoin,
kylmänä kantavat ja lämmetessään toleranssit suurenee.
Minusta tuo vaikuttais ettei saa bensaa jos sammahtelee mutta käynnistyy sitten kuitenkin. Ota bensaletku kaasarista ensiksi irti ja laske
hanasta astiaan niin näät tuleeko sieltä koko ajan vai liraus(tankissa likaa)
Jos se antaa hyvän kipinän niin ota kaasari ja pura ja putsaa suuttimet.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Missä vikaa?

Viesti Kirjoittaja ATC »

ATC 3 kirjoitti:Venttiilit ei voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä, vaan päinvastoin,
kylmänä kantavat ja lämmetessään toleranssit suurenee.
Minusta tuo vaikuttais ettei saa bensaa jos sammahtelee mutta käynnistyy sitten kuitenkin. Ota bensaletku kaasarista ensiksi irti ja laske
hanasta astiaan niin näät tuleeko sieltä koko ajan vai liraus(tankissa likaa)
Jos se antaa hyvän kipinän niin ota kaasari ja pura ja putsaa suuttimet.
Tuon venttiilivälyksen selity olis lysti kuulla. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
ATC 3
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Maalis 2005 15:52
Paikkakunta: Helsinki

Missä vikaa

Viesti Kirjoittaja ATC 3 »

atc/81: Mikä sinulle tossa selityksessä on epäselvää?
Rautalangasta: Kyseisessä koneessa on ruuvimutteri säätö venttiileissä,
kun konetta käytetään niin ajan kanssa venttiililautasen tiivistyspinta
sekä istukkarengas kuluvat. Toisinsanoen venttiilivälys pienenee koska venttiilin toinen pää siirtyy lähemmäs keinuvipua.
Metalli laajenee lämmetessään niin että jos välys on kylmänä 0 tai kantaa,
niin moottorin lämmettyä toleranssit hieman suurenee, myös venttiilinvälys, mutta ei päinvastoin.
Monisylinterisissä vehkeissä esim. prätkissä tämä ilmenee yleesä niin että pyörä käynnistyy huonosti ja kun käynnistyy niin kestää hetki ennen kuin kaikki pytyt polttaa kaasuja, eli kun kone lämpeää.
Yksipyttyistä ei vastaavassa tilanteessa vetämättä saa käyntiin ollenkaan.
:wink:
ATC 3
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Maalis 2005 15:52
Paikkakunta: Helsinki

Missä vikaa

Viesti Kirjoittaja ATC 3 »

atc/81: Tossa minun teoria, mutta voitko kirjoittaa omasi?
Siis ihan mielenkiinnosta, että missä tilanteessa venat voi alkaa
kantamaan koneen lämmetessä, ts. kylmänä eivät kanna mutta
koneen lämmetessä alkavat kantaa, niin taisit kirjoittaa.
Vastaa Viestiin