MIssä vikaa
- Juhnu-92
- 4WD
- Viestit: 169
- Liittynyt: 19 Maalis 2005 11:36
- Paikkakunta: Tornio mönkijä honda 70cc trx
MIssä vikaa
tietäiskö kukaan missä olis vika mönkijä on tuollainen
honda 70cc vm 86
http://koti.welho.com/pkeisala/kuvat/AT ... x70-87.jpg
OIREITA:
Se sammahtelee välillä kun sillä ajelee jonkun aikaa.
Tuntuu siltä kuin bensaloppuisi
Penkin alta kuuluu outoa rutinaa pikku vaihteilla kun laukottaa.
honda 70cc vm 86
http://koti.welho.com/pkeisala/kuvat/AT ... x70-87.jpg
OIREITA:
Se sammahtelee välillä kun sillä ajelee jonkun aikaa.
Tuntuu siltä kuin bensaloppuisi
Penkin alta kuuluu outoa rutinaa pikku vaihteilla kun laukottaa.
Minä vaihtaisin ensiksi tulpan uuteen.
Toiseksi kaasuttimen ja suutinreikien puhdistus+luistin neulaa pykälä ylöspäin ja tankin huuhtelu sekä uudet bensat (suodatin myös jos on).
Krapina voi kuulua jakoketjusta.(se on helppo säätää ulkoapäin)
Tankkiin ei saa tulla alipainetta (ilmareikä bensatankin korkissa).
Ne ovat sellaisia mitä kannattaa muutenkin tehdä.
Sytytyspuola voi lämmettyään menettää puhtinsa.
Venttiilit voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä (tarkistus).
Siinä nyt alkuunsa.
Toiseksi kaasuttimen ja suutinreikien puhdistus+luistin neulaa pykälä ylöspäin ja tankin huuhtelu sekä uudet bensat (suodatin myös jos on).
Krapina voi kuulua jakoketjusta.(se on helppo säätää ulkoapäin)
Tankkiin ei saa tulla alipainetta (ilmareikä bensatankin korkissa).
Ne ovat sellaisia mitä kannattaa muutenkin tehdä.
Sytytyspuola voi lämmettyään menettää puhtinsa.
Venttiilit voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä (tarkistus).
Siinä nyt alkuunsa.
www.4stroke.dk Hae sieltä Galleriet valikosta Honda Dax
Minun tietääkseni kone on sama.
ST70 vastaava kone.
Minun tietääkseni kone on sama.
ST70 vastaava kone.
Luulen että mönkijässäsi voisi olla vikana sama kuin itsellä samassa pelissä aikoinaan.
Eli kyseisessä mallissahan on esto että et pysty käynnistämään laitetta muuta kuin vaihde vapaalla. Elikkäs systeemi joka estää käynnistymisen niin sen johto oli/ voi olla hapettunut ja kontakti pelleilee ja saattaa sammuttaa koneen käydessä.
Itse poistin koko systeemin ja toimi sen jälkeen moitteetta.
Muistaakseni tsydeemi oli magneettokopan alla jonkun rattaan päällä tjsp.
Penkin alta kuuluvaan rutinaan en osaa sanoa mitään..
Toivottavasti homma ratkee..
Eli kyseisessä mallissahan on esto että et pysty käynnistämään laitetta muuta kuin vaihde vapaalla. Elikkäs systeemi joka estää käynnistymisen niin sen johto oli/ voi olla hapettunut ja kontakti pelleilee ja saattaa sammuttaa koneen käydessä.
Itse poistin koko systeemin ja toimi sen jälkeen moitteetta.
Muistaakseni tsydeemi oli magneettokopan alla jonkun rattaan päällä tjsp.
Penkin alta kuuluvaan rutinaan en osaa sanoa mitään..
Toivottavasti homma ratkee..
Best on Earth
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Hyvä lista.Nämä kun tekee on vuosihuoltokin tullut tehtyä.Jos moottori toimii ennen sammumistaan aivan normaalisti niin ensiksi käyttäisin sitä ilman tankin korkkia.Sillä ratkeaisi tuo korkin ilmareijän toiminta.aateevee kirjoitti:Minä vaihtaisin ensiksi tulpan uuteen.
Toiseksi kaasuttimen ja suutinreikien puhdistus+luistin neulaa pykälä ylöspäin ja tankin huuhtelu sekä uudet bensat (suodatin myös jos on).
Krapina voi kuulua jakoketjusta.(se on helppo säätää ulkoapäin)
Tankkiin ei saa tulla alipainetta (ilmareikä bensatankin korkissa).
Ne ovat sellaisia mitä kannattaa muutenkin tehdä.
Sytytyspuola voi lämmettyään menettää puhtinsa.
Venttiilit voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä (tarkistus).
Siinä nyt alkuunsa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Ikävä kyllä; Saksankielisiä!
http://www.honda-dax.de/Handbuch3/8handbinh.html
http://www.honda-dax.de/Handbuch3/8handbinh.html
Missä vikaa?
Venttiilit ei voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä, vaan päinvastoin,
kylmänä kantavat ja lämmetessään toleranssit suurenee.
Minusta tuo vaikuttais ettei saa bensaa jos sammahtelee mutta käynnistyy sitten kuitenkin. Ota bensaletku kaasarista ensiksi irti ja laske
hanasta astiaan niin näät tuleeko sieltä koko ajan vai liraus(tankissa likaa)
Jos se antaa hyvän kipinän niin ota kaasari ja pura ja putsaa suuttimet.
kylmänä kantavat ja lämmetessään toleranssit suurenee.
Minusta tuo vaikuttais ettei saa bensaa jos sammahtelee mutta käynnistyy sitten kuitenkin. Ota bensaletku kaasarista ensiksi irti ja laske
hanasta astiaan niin näät tuleeko sieltä koko ajan vai liraus(tankissa likaa)
Jos se antaa hyvän kipinän niin ota kaasari ja pura ja putsaa suuttimet.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Missä vikaa?
Tuon venttiilivälyksen selity olis lysti kuulla.ATC 3 kirjoitti:Venttiilit ei voi ruveta kantamaan koneen lämmettyä, vaan päinvastoin,
kylmänä kantavat ja lämmetessään toleranssit suurenee.
Minusta tuo vaikuttais ettei saa bensaa jos sammahtelee mutta käynnistyy sitten kuitenkin. Ota bensaletku kaasarista ensiksi irti ja laske
hanasta astiaan niin näät tuleeko sieltä koko ajan vai liraus(tankissa likaa)
Jos se antaa hyvän kipinän niin ota kaasari ja pura ja putsaa suuttimet.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Missä vikaa
atc/81: Mikä sinulle tossa selityksessä on epäselvää?
Rautalangasta: Kyseisessä koneessa on ruuvimutteri säätö venttiileissä,
kun konetta käytetään niin ajan kanssa venttiililautasen tiivistyspinta
sekä istukkarengas kuluvat. Toisinsanoen venttiilivälys pienenee koska venttiilin toinen pää siirtyy lähemmäs keinuvipua.
Metalli laajenee lämmetessään niin että jos välys on kylmänä 0 tai kantaa,
niin moottorin lämmettyä toleranssit hieman suurenee, myös venttiilinvälys, mutta ei päinvastoin.
Monisylinterisissä vehkeissä esim. prätkissä tämä ilmenee yleesä niin että pyörä käynnistyy huonosti ja kun käynnistyy niin kestää hetki ennen kuin kaikki pytyt polttaa kaasuja, eli kun kone lämpeää.
Yksipyttyistä ei vastaavassa tilanteessa vetämättä saa käyntiin ollenkaan.

Rautalangasta: Kyseisessä koneessa on ruuvimutteri säätö venttiileissä,
kun konetta käytetään niin ajan kanssa venttiililautasen tiivistyspinta
sekä istukkarengas kuluvat. Toisinsanoen venttiilivälys pienenee koska venttiilin toinen pää siirtyy lähemmäs keinuvipua.
Metalli laajenee lämmetessään niin että jos välys on kylmänä 0 tai kantaa,
niin moottorin lämmettyä toleranssit hieman suurenee, myös venttiilinvälys, mutta ei päinvastoin.
Monisylinterisissä vehkeissä esim. prätkissä tämä ilmenee yleesä niin että pyörä käynnistyy huonosti ja kun käynnistyy niin kestää hetki ennen kuin kaikki pytyt polttaa kaasuja, eli kun kone lämpeää.
Yksipyttyistä ei vastaavassa tilanteessa vetämättä saa käyntiin ollenkaan.

Missä vikaa
atc/81: Tossa minun teoria, mutta voitko kirjoittaa omasi?
Siis ihan mielenkiinnosta, että missä tilanteessa venat voi alkaa
kantamaan koneen lämmetessä, ts. kylmänä eivät kanna mutta
koneen lämmetessä alkavat kantaa, niin taisit kirjoittaa.
Siis ihan mielenkiinnosta, että missä tilanteessa venat voi alkaa
kantamaan koneen lämmetessä, ts. kylmänä eivät kanna mutta
koneen lämmetessä alkavat kantaa, niin taisit kirjoittaa.