Ja minua polleomistajana sylettää se joskus 90 luvulla keksitty lausahdus, "Ainoa oikea neliveto!", jota vielä tänäkin päivänä muutamat mainosmiesten uhrit jaksavat kertoa faktana eteenpäin.
Mikä h*lvetin ainoa oikea?
Polariksen nelikko on ainoa jossa takarenkaiden pitää sutia että etuveto lähtee päälle.. Talvella luirutaan puolelta toiselle. Voihan se jonkun mielestä olla kivaakin kun nelivetomönkijän saa sladiin niinkuin takavetoisen...
Eli siis, olen vakaasti sitä mieltä että pollen nelikko on mönkijämaailman huonoin, ja mielipide vahvistuu joka kerta kun polaris kaivaa itsensä kiinni reitille jonka olen alunperin Yamahalla tehnyt ja siitä Grizzlyllä ajanut vuosien aikana kymmeniä kertoja ilman ongelmia.
Pahimmille jänkkäreiteille en ole uskaltanut edes lähteä, vaikka Bossissa onkin yks vetävä pyöräpari enemmän kuin Grizzlyssä.
(Joku vois kysyä että miksi sitten polariksen laitoin kun sen nelikkoa niin mollaan...
Siksi kun polaris on ainoa jolla on 6x6 lavamönkijä ja raskaana veturina se palvelee minua parhaiten. Jätetään ne vetelimmät suot muille kamppeille ja touhutaan pollella niitä hommia joissa se on omimmillaan.
Muutoin täytyy sanoa että polle on pelannut varsin mallikkaasti ainakin ensimmäiset 120 tuntia. Aika näyttää miten jatkossa.)