Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
All-Terrain Vehicle
Tracks

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

No miten se kebabilla niin on pipo tiukalla? Nämä Can-am jutut tuntuu osuvan ja uppoavan kerta toisensa jälkeen? Täytyy oikein ihmetellä miten tuollainen poikanen kehtaa tulla tuollaista huutelemaan, kun se on kumminkin tässä minä se joka täällä foorumilla on "notkunut" lähes viisi vuotta pidempään kuin sinä poikanen. Polarista on testattu äärimmäisen tiukoissa, kosteissa ja kuumissa olosuhteissa eikä koskaan ole pettänyt odotuksia vaan aina on ollut kyllin kova. Ja en mä kanamia suoranaisesti parjaa, mitä nyt esitän faktoja ja koitan olla realistinen. Eikä ota koville, koska muut ei osaa tehdä ainakaan minun vaatimuksiani täyttäviä mönkijöitä. Naurattaa vaan keski-ikäiset persaukisuuttaan itkevät. Mitään videoita en ehkä ala sua varten kuvaamaan, mutta tässä nyt tältä kesää yksi kuva kun oltiin vähän offia ajamassa pikitien ulkopuolella. Nyt et voi enää sanoa, että et olisi nähnyt yhtään kuvaa pikitien ulkopuolelta poekanen 8)

Kuva
Viimeksi muokannut jukka81, 18 Heinä 2013 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
ToniR81

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

-
Viimeksi muokannut ToniR81, 03 Elo 2013 07:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valmetti
4WD
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI -13

Viesti Kirjoittaja Valmetti »

Eiköhän nyt olisi aika siirtyä jonnekkin muualle tästä Polaris topikista, alkaa mennä jo sen verran ohi aiheen ja pelkäksi v***uiluksi. Tehkää vaikka off-topicciin "foorumilaisten tappelualue", ja jatkakaa siellä :) Ei sillä etteikö näitä olisi mukava lukea mutta turhaan täyttyy tämä aihe.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Pysykää topikin aiheessa. Polariksestahan oli kyse. Can Am:t sitten muualla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Zkeba
Tracks

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Eli olet foorumille tullessasi vielä taputellut hiekkakakkuja laatikolla. On se varmaan helppoa ollut kun isi on ostanu kaiken niin ei tarvi viikkorahojaan tuhlata.

Edit: ja tuolla poikasella en tarkottanut sun "virtuaali" ikääsi foorumilla.
All-Terrain Vehicle
Tracks

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

En kyllä ole kertaakaan foorumille tullut, enkä todellakaan halua kuulla sinunkaan kerroistasi.
Huomenna taas herätys kuudenmaissa aamulla töihin, ei se sen vaikeampaa ole, vaikka isi ei todellakaan kaikkea ole maksanutkaan.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
vaughan
Tracks
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Ettei trollaukset ja traktorit lähde ihan lapasesta, niin sitten paxia yksi kpl kaikille tasapuolisesti. Ehkäisevänä toimena tämä topicki nyt lukkoon hetkeksi että saatte pastillin sulateltua.Koskee nuorisoa sekä wanhempiakin.

Kuva
Kuva
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
eda
6WD

Viesti Kirjoittaja eda »

Tässä tosiasioita, kun näitä mutu-tietäjiä tuntuu olevan taas liikkeellä. Polaris 500 HO, ajettu nelisen vuotta ja vajaat 400 tuntia. Ns. hyötykäyttöä, jossa vastuksia on muutenkin riittävästi. Siksi mönkijällä pitää mennä aina varman päälle ja mahdollisimman riskittömästi. Eli laitetta ei ole kiusattu mutta ei myöskään säästelty. Tähän mennessä särkynyt rikki vaihdekepin tangosta muovikiinnike ja vetarin suojakumi. Uusi kiinnike maksaisi vitosen, mutta korjattu nippusiteellä.

Laite toimii hyvin kesät ja talvet. 500-kuutioisen kaasarikoneen kulutus ei ole tässä käytössä kohtuuton ja tehoakin on riittävästi. Erillisjousitus on hyvä, eli jäykkäperäistä en enää ostaisi, jos joskus uuden vaihtaisi. Variaattori toimii kyseisessä laitteessa ihan hyvin, eli hidas puoli on riittävän hidas. Muutenkin olisi hyvä muistaa, että oikeat traktorit on tehty oikeille traktoritöille. Mönkijä ei kasva traktoriksi rekisteröimällä. Siis kohtuullisuus on suositeltavaa, ajoipa millä merkillä tahansa.

Polariksen nelivetosysteemi on hyvä ja fiksun yksinkertaisesti toteutettu. Sen saa rikki väärällä käytöllä ja järeämmillä koneilla, mutta saa sen kuntoonkin ilman aivan hurjia kuluja. Kun kerrotaan, että niitä on mennyt, samoin kuin "nippu vetareitakin", olisi hyvä mainita sekin, montako meni omasta virheestä. Uudemmissa ja isommissa ilmeisesti on ollut asiallisessakin käytössä ongelmia.

Jos joku lukee näitä juttuja uuden laitteen ostamismielessä, niin kannattaa suodattaa yleistäjen tarinat heti alkuun. Palstalta on luettu tarinoita ja kuultu kaverin kummin kaimalta. Niitä kerrotaan sitten ainoana oikeana totuutena.

Mikään merkki ei tee autuaaksi, vaan kaikissa on omat etunsa ja puutteensa. Myös yksilöissä tuntuu olevan eroja, ja varsinkin laitteiden käyttäjissä. Siksi kannattaa ottaa selville paikallinen myyjä ja huolto. Jos maine ja palvelualttius on hyvä, on perusasiat varmistettu merkistä riippumatta. Ja mitä yksinkertaisempi laite, sitä vähemmän kalliita vikoja.
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ja minua polleomistajana sylettää se joskus 90 luvulla keksitty lausahdus, "Ainoa oikea neliveto!", jota vielä tänäkin päivänä muutamat mainosmiesten uhrit jaksavat kertoa faktana eteenpäin.
Mikä h*lvetin ainoa oikea?
Polariksen nelikko on ainoa jossa takarenkaiden pitää sutia että etuveto lähtee päälle.. Talvella luirutaan puolelta toiselle. Voihan se jonkun mielestä olla kivaakin kun nelivetomönkijän saa sladiin niinkuin takavetoisen...

Eli siis, olen vakaasti sitä mieltä että pollen nelikko on mönkijämaailman huonoin, ja mielipide vahvistuu joka kerta kun polaris kaivaa itsensä kiinni reitille jonka olen alunperin Yamahalla tehnyt ja siitä Grizzlyllä ajanut vuosien aikana kymmeniä kertoja ilman ongelmia.
Pahimmille jänkkäreiteille en ole uskaltanut edes lähteä, vaikka Bossissa onkin yks vetävä pyöräpari enemmän kuin Grizzlyssä. :lol:

(Joku vois kysyä että miksi sitten polariksen laitoin kun sen nelikkoa niin mollaan...

Siksi kun polaris on ainoa jolla on 6x6 lavamönkijä ja raskaana veturina se palvelee minua parhaiten. Jätetään ne vetelimmät suot muille kamppeille ja touhutaan pollella niitä hommia joissa se on omimmillaan.
Muutoin täytyy sanoa että polle on pelannut varsin mallikkaasti ainakin ensimmäiset 120 tuntia. Aika näyttää miten jatkossa.)
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Northstar
Noppeli
Mönkijä:: Polaris 500 Efi DL Tractor -12

Viesti Kirjoittaja Northstar »

Noniin, 80h ja 1300km takana -12 500 efi traktorilla ja seuraavat huomiot: takapyörien laakerit huomattavan väljät, moottoriöljy haisee bensiinille ja näyttäs että öljynpinta hieman noussut, valokatkaisija temppuilee... Onko muilla ollut vastaavia huomioita vastaavista laitteista? Normilaatua vai takuunalaisia vikoja?
eda
6WD

Viesti Kirjoittaja eda »

Ainakin kaasarimallissa öljy kannattaa tarkistaa ohjekirjan mukaisesti. Öljyä ei ole kulunut eikä lisääntynyt ainakaan havaittavasti vaihtojen välillä. Laakereista ei ole toistaiseksi ongelmia. Valokatkaisija oli Italian poikien jäljiltä alussa viallinen, tai sitten omat keskivalon lisäkytkennät aiheuttivat silloin häiriöitä. Uuden katkaisijan jälkeen on ollut ok.
moilanen
6WD

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Olipas pitkästä aikaa fiksua tekstiä, nimittäin tuo Eda:n kirjoitus, 22.7. klo 11.45am. Varsinkin tuo kuskin osuuden painottaminen. Olen ajellut 2011 mallin 500 HO:lla nyt liki 400h ja 10 000km, siis samoja lukuja kuin Edakin. Se takapään luikertelu johtuu aika isosti siellä satulan päällä olevasta ongelmasta, aivan sama on usein syynä laitteen hajoamiseen.
Niinkuin olen maininnutkin, laitteeni on ammattikäytössä, pikkupoluilla, jäällä sohjossakin ja aina olen sinne päässyt, minne kalastajan kuuluukin. Lumityöt olen tehnyt ja koskaan en ketjuja ole tarvinnut, siis neliveto toimii. Pääsääntöisesti raskain kuormani on venetreileri, joskus tuo rankakärrykin.
Mönkijöitä minulla on ollut 90-luvun alusta pitäen, Yamaha, Suzuki, Polaris, pari Kiinanihmettä ja miksi taas Polaris? Suurin syy nämä kaksi Kiinanihmettä. Senverran tyytyväinen olen nykyiseen Polleeni, että jos vaihdon tarvetta tulee; merkki mitä luultavimmin Polaris.
Turha siitä on kiistellä mikä merkki/tyyppi on paras; pääasia on, että omistaja on laitteeseen tyytyväinen ja minä olen tähän T3-Polleeni vähintäänkin tyytyväinen.
akuuuh
3WD
Mönkijä:: Polaris 500EFI Forest T3 -13

Viesti Kirjoittaja akuuuh »

Nyt tuli 6666km ja ekat ongelmat. V*tuttaa... Ongelma alkoi kun käynnistin kerran munaasennossa eli jalka osui kaasu vipuun kun laitto tulille :oops: Nyt loppuu bensansaanti välillä ja vikavalo vilahtaa ja matka jatkuu :shock: Ei tuu vikakoodeja. Välillä kun käynnistää menee heti 3000 kierrosta ilman että koskee kaasuu ja sitten kun laskevat niin sammuu ja sitten uus sahaus ja käy kun rolex. Bensaa on tankissa mallia 98. Tulppa melko valkoinen ja kaasarin kurkun alareuna märkä,kurkkua on kiristetty eikä näyttäs päällisin puolin olevan halki. 205h ajettu ja 200h huolto tekemättä koska huoltoliikkeet lomilla :x Nii joo ja tänään kun ajoin pihaan niin pamahti kerran putkessa...
http://www.youtube.com/user/akuuuuuh

[] 1. sakot - [] 2. sakot - [] Menetä kortti / 3. sakot
akuuuh
3WD
Mönkijä:: Polaris 500EFI Forest T3 -13

Viesti Kirjoittaja akuuuh »

Vastaan itelleni. Jos on tommosia oireita kun mulla niin ruiskun putsaus mömmöt pensan sekaan. Ja sitten oli yks sulake palanut että sekin vois olla syy :roll: Ja vinssikin lopetti toiminta lakon kun vaihto sen sulakkeen :D
http://www.youtube.com/user/akuuuuuh

[] 1. sakot - [] 2. sakot - [] Menetä kortti / 3. sakot
juhop
3WD
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI T3 2013

Viesti Kirjoittaja juhop »

Tekee mieli uutta Polaris traktoria ja edullisimmasta päästä.

500 HO 2013 saisi 7990€ sis. puskulevy ja joku pieni kärrykin. (tarjouskampanja)

EFI maksaa n. tonnin enemmän. Onko siitä iloa tonnin edestä, eikö tuo kaasarimallikin ole ihan kelvollinen. Ruiskupelissä taitaa olla paremmat renkaat vakiona mutta tonni...
Vastaa Viestiin