Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Mittaa että virtalukon pistokkeen D napaan tulee jatkuva virta, virta tulee suoraan sulakerasiasta.Oli tappokatkaisija päällä tai ei :D
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja peccis »

Jos ei virtalukolla parane, niin uus mittari, kerran se kirpasee 400€
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
juikki
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Heinä 2013 21:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juikki »

Masentaja kirjoitti:Mittaa että virtalukon pistokkeen D napaan tulee jatkuva virta, virta tulee suoraan sulakerasiasta.Oli tappokatkaisija päällä tai ei :D
D-napaan tuli jännite joka tosin oli 4v. Onkohan ok? Purkasin virtalukonkin ja ei kovin mädäntyneeltä näyttäny. Ilmeisesti uusi virtalukko hommattava.
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Ei riitä täytyy tulla yli 12 volttia,sama määrä mitä akun navoista tulee.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
juikki
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Heinä 2013 21:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juikki »

Minnekkähän se sitten hukkaa osan sähköstä kun oli virtalukko irti pistokkeesta kun mittailin?
Viimeksi muokannut jukka81, 30 Joulu 2013 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: turhan lainauksen poisto.
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Koita sulakkeen yhteys,alku virta lähtee solenoidin virtanavasta josta se tulee suoraan sulakerasiaan josta se tulee virtalukolle.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Jos kyseessä on EFI malli voi jännite olla 5V koska se tulee ECM moduulilta. Mikä oli laitteen tyyppikoodi?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
juikki
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Heinä 2013 21:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juikki »

Kaasariversio on kyseessä. 4,8V tuli virtalukolle D-liitin ja oranssi piuha.
Mönkkäri ollu vasta muutaman kuukauden niin tyyppikoodilla tarkoitat mitä? :oops:
Valmistenro on 4xamh50a78a270260
Viimeksi muokannut vaughan, 30 Joulu 2013 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä. Lainaus poistettu.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Mallikoodisi on A08MH50AX. Se D-nastan jännite tulee PDM:ltä eli tehonjakoyksiköltä ja on oikosulkusuojattu. Saattaa olla viallinen moduli.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Jep, katsoin -09 kaaviota siinä on jo sähköt muuttuneet ja ei ole enään PMD:tä.Moduuleja on jouduttu muutama uusimaan.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
juikki
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Heinä 2013 21:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juikki »

Ilmeisesti 08-mallissa osan nimi on ECM. Onko mitään vinkkiä mistä moista palikkaa voisi edullisesti tiedustella? osanro 4011568? Tai olisko jollakin ehjä jouten myytäväksi?
Tänään katoin ton osanumeron niin samalla kokeilin laittaa akunjohdon kiinni niin virrat tulikin päälle. Kaikki vaihteiden asennot näytti mittaristo oikein. Mutta kun koitin startata kuului pieni naks ja kaikki meni pimeäksi. Ja ei enää mitään eloa paitsi että takavalot välähtelee. Tekeeköhän toi ECM poksi tollasta kummailua kun en mitää mistää tiiä? :lol:
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Sun laite ei saa riittävästi virtaa ?
Onko maadotukset kunnossa ? Kytke vaikka erillisellä akulla ja laita apukäynnistyskaapeleilla miinus suoraan runkoon & + mönkijän akkunapaan.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Ootkos zekannu ne "kriittiset" johdot lävitse ?, ainakin tuo virtalukolle tuleva oranssi johto, ja muutkin johdot jotka on tekemisissä tuon ECM/PDM:n kanssa. Syynää tarkasti että kuoret on ehjät eivätkä saa maita mistään, johtohan voi olla poikki kuoren/eristeen sisältäkin :!: Eli laita virrat päälle ja heiluttele niitä johtoja joka suuntaan niin näät voisko siellä olla huonoa kontaktia missään----> (tämän teet tietysti omalla vastuulla :wink: ) Mutta ainakin kannattaa kaikki pienimmätkin erheet sulkea pois ennenkuin tilaat tuon uuden ECM/PDM boxin.

edit, Kyseessä ilmeisest Control-Module part.nro 4011568
Kuva
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Modulin hinta 297,21 €. Kuvailemasi perusteella voisi olla huono kontakti jossain. Solenoidin liitokset, maadoitus, akun kaapelit ........ Yleismittarilla mittaamaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Retard
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 05 Tammi 2014 05:09
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Retard »

Moro!
Ongelmana on mittarin valot, jotka sammuu aina kaasua painettaessa. :doubt: Muuten mittaristo toimii, mutta ainoastaan valot sammuu, kun kierrokset nousee 2000 rpm. Liittimet ym oon jo katsonut läpi, eikä vaikutusta vaikka kuinka johtoja heiluttelisi mistä. Masiina oli polaris xp 850 vm 2010.
Vastaa Viestiin